جاباما
۴۸۴۴۹۰
۵ نظر
۵۲۸۱
۵ نظر
۵۲۸۱
پ

تولید اتوبوس شهری با تکنولوژی روز اروپا در تبریز

هم‌زمان با سی و هشتمین بهار انقلاب با حضور رئیس کمیسیون امور بین‌الملل و امنیت ملی مجلس بلاروس و هیئت اعزامی از بلاروس به همراه سفیر این کشور در ایران، بهره‌برداری از خط تولید اتوبوس شهری با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ دستگاه در فاز اول توسط شرکت توسعه فناوری آذرآبادگان آذهایتکس در شهرک صنعتی عالی‌نسب صورت گرفت.

عصر خودرو: هم‌زمان با سی و هشتمین بهار انقلاب با حضور رئیس کمیسیون امور بین‌الملل و امنیت ملی مجلس بلاروس و هیئت اعزامی از بلاروس به همراه سفیر این کشور در ایران، بهره‌برداری از خط تولید اتوبوس شهری با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ دستگاه در فاز اول توسط شرکت توسعه فناوری آذرآبادگان آذهایتکس در شهرک صنعتی عالی‌نسب صورت گرفت.
تولید اتوبوس شهری با تکنولوژی روز اروپا در تبریز

اتوبوس‌های شهری تولید شده در این واحد صنعتی که زیر نظر برادران پایدار تولید می‌شود، طبق آخرین تکنولوژی روز اروپا- یورو ۶ به‌صورت پایه گازسوز با موتورهای مرسدس بنز بوده و آلایندگی آن در حد صفر است.
تولید اتوبوس شهری با تکنولوژی روز اروپا در تبریز

تولید این اتوبوس‌ها برای اولین بار در ایران در کارخانه آذهایتکس در شهرک عالی‌نسب صورت می‌گیرد که در نوع خود منحصربه‌فرد است.
بر اساس این گزارش، این واحد صنعتی به همت برادران پایدار با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 380 میلیارد ریال در زمینی به وسعت 10 هکتار ایجادشده است که این محصول به خطوط تولید سایر محصولات این هلدینگ اضافه شد.
تولید اتوبوس شهری با تکنولوژی روز اروپا در تبریز

در این واحد تولیدی، اتوبوس گازسوز با موتور یورو ۶ تولید می‌شود که قابلیت صادرات به کشورهای اروپایی را نیز دارد. بر اساس اعلام مهندس پایدار مدیرعامل این شرکت خودروسازی، کاهش مصرف سوخت، کاهش میزان آلودگی هوا و طی ۶۰۰ کیلومتر با هر بار سوخت‌گیری و امکان تنظیم ارتفاع محل پیاده شدن مسافر سکوی سوارشدن معلولین از ویژگی‌های مهم این نوع اتوبوس‌ها است.
تولید اتوبوس شهری با تکنولوژی روز اروپا در تبریز

پایدار در این خصوص می‌گوید: موتور این اتوبوس‌ها، آخرین فناوری روز اروپا را دارد و ۳۰۲ اسب بخار قدرت آن است.

به گفته او برای راه‌اندازی این خط تولید که سرمایه‌گذاران بلاروسی هم مشارکت دارند؛ بیش از 380 میلیارد ریال هزینه شده است و با راه‌اندازی این خط تولید برای 160 نفر شغل ایجادشده است.

گفتنی است شهرک صنعتی عالی‌نسب واقع در جاده تبریز- بستان‌آباد داری بیش از ۶۰ واحد صنعتی فعال بوده و زمینه شغلی برای بیش از ۲۱۱۹ نفر را ایجاد کرده است.

درباره شرکت و سایر محصولات آن

این گروه تولیدی در سال ۱۳۶۳ و در طی جنگ تحمیلی و نیاز خودکفائی صنعت کشور در شهرک صنعتی شهید رجایی به نام شرکت آذراتصال درزمینهٔ ساخت قطعات صنعتی شروع به فعالیت کرد . در سال ۱۳۷۹ با تأسیس شرکت مجموعه‌سازان سهند فعالیت خود را در ساخت مجموعه‌های محوری خودرو گسترش داده است .
در سال ۱۳۸۴ در راستای اجرای طرح توسعه خود در شهرک صنعتی عالی‌نسب با افزودن شرکت توسعه فناوری‌های پیشرفته آذرآبادگان (خودروسازی آذهایتکس) به این گروه و در نیل به هدف تولید و ارائه خودروهای تجاری و توسعه ناوگان حمل‌ونقل کشور، نسبت به اخذ نمایندگی انحصاری تولید و فروش و خودروهای MAZ و MAZ-MAN بلاروس در منطقه را کسب کرده است.
تولید اتوبوس شهری با تکنولوژی روز اروپا در تبریز

فاز اول خط تولید این شرکت در جهت تولید محصولات MAZ در زمینی به مساحت فعلی ۷ هکتار با سالن‌های سرپوشیده ۲۲۰۰۰ مترمربع واقع در تبریز- شهرک صنعتی عالی‌نسب، جهت تولید انواع کامیون‌های نیمه سنگین و سنگین MAZ افتتاح‌شده است، که این خط تولید شامل خطوط پرس‌کاری، جوشکاری، ماشین‌کاری، رنگ، مونتاژ و تست بوده، همچنین طرح توسعه خط تولید انواع اتوبوس در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار واقع در شهرک صنعتی عالی‌نسب تبریز به اجرا درمی‌آید.

طرح تولید انواع کاربری ازجمله اتاق کامیونت، کمپرسی، آتش‌نشانی و... واقع در منطقه آزاد ارس به متراژ 20000 مترمربع در حال اجراست . این شرکت دارای 14 واحد خدمات پس از فروش در سراسر ایران به مشتریان خدمات ارائه می‌کند که اکثراً دارای رتبه 1 و 2 هستند. در حال حاضر این خودروسازی با 24 درصد ساخت داخل جزو خودروسازهای برتر کشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یاشاسین

    • بدون نام

      عاشق تبریزی ها با اون فرهنگ عالی شون هستم
      ای کاش یکیم یاد بگیرم
      که کاری نکنیم مگر به بهترین وجه

    • بدون نام

      درود بر خودم که ترکم درود بر اذربایجان زادگاهمه درود بر نژادم که برترین نژادمه

    • بدون نام

      حرف های هیتلری ممنوع

    • عماد

      یاشاسین درودبه برادرهای آذربایجانی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج