۴۸۴۵۱۰
۳ نظر
۵۲۰۳
۳ نظر
۵۲۰۳
پ

۱۵کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (۱)

رمز و رازهای زیادی بر روی زمین وجود دارد که ممکن است هیچ‌گاه حل نشوند و هر کدام از دیگری اسرارآمیزتر است. در طول دهه‌ها و قرن‌های گذشته، بشر اشیای عجیب و غریب زیادی را کشف کرده است.

وبسایت گجت نیوز - سید حسن حسینی: رمز و رازهای زیادی بر روی زمین وجود دارد که ممکن است هیچ‌گاه حل نشوند و هر کدام از دیگری اسرارآمیزتر است. در طول دهه‌ها و قرن‌های گذشته، بشر اشیای عجیب و غریب زیادی را کشف کرده است. در ادامه با عجیب ترین کشفیات جهان که هنوز توضیحی برای آنها وجود ندارد آشنا خواهید شد.

زمین پر از آثار و کشفیات باستانی است که در طول سالیان دراز، باعث ایجاد ترس و دلهره در بین مردم شده است. این یافته‌ها دانشمندان و محققین را وادار به جستجوی بیشتر کرده و تاکنون به نتایجی نیز رسیده‌اند.

ما گام‌ها بلندی را در زمینه توضیح و حل عجیب ترین کشفیات جهان برداشته‌ایم اما هنوز برخی چیزها ناشناخته باقی مانده و باید بیشتر از قبل در مورد آنها تحقیق شود؛ این اسرار و رموز حتی دیرباورترین ذهن‌ها را نیز درگیر خود می‌کنند.

در قسمت های قبل، با ۱۸ شیء باستانی عجیب آشنا شدیم. در ادامه ۱۵ مورد دیگر را با هم مرور خواهیم کرد.

1. مجسمه نامپا (Nampa)

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

در سال ۱۸۸۹، کارگرانی که مشغول حفر چاه بودند، یکی از عجیب ترین کشفیات جهان را یافتند. این یافته یک مجسمه رسی کوچک در قالب انسان بود. پیکره کوچک ما از عمق ۹۰ متری زمین کشف شد و بر اساس آنالیزهای انجام گرفته، سن آن بیش از ۲ میلیون سال تخمین زده شده؛ بسیار قبل‌تر از اینکه انسانی وجود داشته باشد.

2. غارهای لانگیو (Longyou Grottoes)

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

غارهای لانگیو مجموعه‌ای عظیم از غارهای زیرزمینی است که در استان ژجیانگ (Zhejiang) در کشور چین واقع شده است. به عقیده چینی‌ها، این غارها نهمین عجایب خلقت جهان هستند که رمز و رازهایی در خود نهفته دارند. این مجموعه بزرگ زیرزمینی برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ یر از خاک بیرون آورده و منجر به کشف نزدیک به ۳۶ غار دیگر در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع شدند.

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

دانشمندان زیادی در پی یافتن پاسخ این سوال هستند که غارهای لانگیو چرا، چگونه و توسط چه کسانی ساخته شده‌اند. در ساخت این مجموعه عظیم بیش از یک میلیون متر مکعب سنگ به کار رفته است. به علاوه اینکه در دیواره این غارها مخروط‌هایی به صورت موازی با هم به کار رفته که برای ایجاد این چنین سازه‌ای، نیاز به قدرت فراوان و ابزار پیشرفته‌ای بود. به همین دلیل، غارهای لانگیو از عجیب ترین کشفیات جهان به شمار می‌آیند.

3. مزارع آنس (L'Anse aux Meadows)

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

در جنوبی‌ترین بخش جزیره نیوفاندلند (Newfoundland) در کانادا، یک سایت باستان‌شناسی به نام مزارع آنس دیده می‌شود. این سایت برای اولین بار در دهه ۶۰ میلادی کشف شد و به عنوان معروف‌ترین زیستگاه وایکینگ‌ها در آمریکای شمالی شناخته می‌شود.

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

پس از بررسی‌های زیاد انجام‌گرفته در محیط سایت، باستان‌شناسان ۸ خانه مسکونی کوچک را یافتند که نشان‌دهنده یک زندگی بلندمدت است. در اطراف سایت حفاری، دانشمندان اشیای گران‌بهایی پیدا کردند که هر کدام گویای داستانی است. با توجه به اینکه وایکینگ‌ها و اهالی اسکاندیناوی قرن‌ها پیش از کریستف کلمب (کاشف قاره آمریکا) زندگی می‌کردند، این سایت یکی از عجیب ترین کشفیات جهان به شمار می‌آید که توضیحی برای آن وجود ندارد.

4. لوله های بایگونگ (The Baigong Pipes)

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

بسیاری بر این عقیده‌اند که لوله های بایگونگ نشانه‌ای بر وجود فضایی‌هاست. این لوله‌ها از آهن و ۳۰ درصد دی‌اکسید سیلیکون ساخته شده‌اند که قرن‌ها قدمت دارند. گویی این لوله‌ها توسط فضایی‌هایی که هزاران سال پیش در کوهستان‌های بایگونگ چین سکونت داشتند، ساخته شده‌اند.

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

چیزی که بر اسرار این لوله‌ها می‌افزاید این است که این سازه‌ها در منطقه‌ای فاقد سکونت بنا شده‌اند. با اینکه دانشمندان چینی در سال ۲۰۰۲ این مجموعه را کشف کرده و هنوز در حال کشف اسرار آن هستند، اما هنوز توضیحی برای آن ندارند.

5. دست‌سازه کوزو (The Coso Artifact)

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

دست‌سازه کوزو در ارتفاع ۱۳۰۰ متری بالاتر از سطح دریا و در دریاچه اوون (Owen Lake) ایالت کالیفرنیا کشف شد. پس از این اکتشاف، مشخص بود که دست‌سازه کوزو چیزی بیشتر از یک سنگ است و تکنولوژی شبیه به شمع خودرو در آن به کار رفته و آن را به یکی از عجیب ترین کشفیات جهان تبدیل کرده است.

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

در میان لایه سنگی، یک شافت ۲ میلیمتری از جنس فلزی براق یافت شده که هیچ نشانه‌ای از اکسیده شدن یا خوردگی بر روی آن دیده نمی‌شود. بر اساس مطالعات محققین، این قطعه می‌تواند بخشی از یک ماشین باشد.

6. سنگ های ایکا (Ica Stones)

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

در اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی، یک انسان‌شناس هزاران سنگ سیاه کوچک پیدا کرد که تصاویری از دایناسورهای ماقبل تاریخ بر روی آنها نقاشی شده بودند. بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، قدمت این سنگ‌ها بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ سال تخمین زده شده‌اند. برخی تصاویر نقش‌بسته بر روی سنگ های ایکا همچنین شامل مواردی مانند عمل قلب باز، پیوند مغز و برخی تصاویر دیگر بودند، اما چیزی که همه را شگفت‌زده کرده، تصاویری از دایناسورهای استگوزاروس، برونتوزاروس و دیگر حیوانات ماقبل تاریخ است.

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

هرکدام از سنگ‌ها شکل خاص خود را داشته و به‌گونه‌ای جدا قابل تفسیر هستند. در حالی که راز این سنگ‌ها کشف‌نشده باقی مانده، برخی معتقدند سنگ‌های ایکا مربوط به نژادی فرازمینی است.

7. دروازه خورشید

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

دروازه خورشید در ارتفاع ۴۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا در کشور بولیوی واقع شده و یکی از عجیب ترین کشفیات جهان است. این دروازه با نام پوماپونکو (Pumapunku) نیز شناخته می‌شود که بخشی از یک مجموعه بنای تاریخی به نام تیواناکا (Tiwanaka) و مربوط به ۱۵۰۰ سال پیش است. تکنولوژی به کار رفته در این بنای تاریخی پیش‌کلمبیایی (pre-Clumbian) حتی پیشرفته‌تر از بناهای ساخته شده توسط آزتک‌هاست.

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (1)

این دروازه بزرگ جهت ساخت یک معبد استفاده شده که سنگ‌های به کار رفته در آن از دو معدن جداگانه در فواصل ۱۶۰۰ و ۸۰۰۰ متری استخراج شده‌اند. هر کدام از بلوک‌های سنگی این بنا ۱۸۰ کیلوگرم به بالا وزن داشته تعداد زیادی از آنها در ساخت دروازه به کار رفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالب بود
      مثل شهر سوخته بنظر منم شاید انسانهایی بودند که از اینده خبر داشتند یا قدرتی فرازمینی داشتند

    • شیما

      سنگ های ایکا واقعا زیبا بودن

    • احسان ویسی

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج