۴۸۴۶۲۷
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

نوبخت: دولت از تغییرات بودجه استقبال می‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه در طول فعالیت دولت یازدهم نه تنها انبساطی نبود بلکه اندکی انقباضی بوده است.

ایسنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه در طول فعالیت دولت یازدهم نه تنها انبساطی نبود بلکه اندکی انقباضی بوده است.

محمدباقر نوبخت در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۶ که عصر امروز در مجلس برگزار شد، با ارائه گزارشی از ارقام بودجه عمومی، جاری و اعتبارات عمرانی در سال ۹۲ و سال جاری اظهار کرد: افزایش بودجه عمومی از سال ۹۲ و آغاز کار دولت یازدهم تا امروز ۴۰ درصد، افزایش بودجه جاری ۵۹ درصد و افزایش اعتبارات عمرانی ۶۷ درصد بوده است.

وی با اشاره به نظرات برخی از نمایندگان مبنی بر کاهش اعتبارات جاری و در نتیجه آن افزایش اعتبارات عمرانی به برخی آمارهای بودجه جاری و ارقام آن در سال ۹۲ و سال جاری اشاره کرد و افزود: بودجه امور رفاهی از سال ۹۲ تا امروز ۹۳.۵ درصد، امور آموزش و تحقیقات ۱۱۶ درصد، امور دفاع و امنیت ۱۲۸ درصد و امور سلامت ۴۶.۷ درصد رشد داشته است. پس به طور کل بودجه جاری در طول دولت یازدهم ۵۹ درصد افزایش و اعتبارات عمرانی ۶۷ درصد افزایش داشته است.

نوبخت همچنین به برخی اعتراضات در رابطه با افزایش مالیات ها اشاره کرد و گفت: افزاش مالیات ها مطابق بند ۱۷ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بوده است و دولت در این راستا در طول سال هال گذشته ۲۳ درصد درآمدها را نیز افزایش داده است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مجلس می تواند هرگونه تغییری را در ارقام درآمد و هزینه ها داشته باشد و در دولت از این تغییرات استقبال خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: در رای به کلیات بودجه می خواهیم بگوییم که این منابع و مصارف وجود دارد که می تواند با رای و نظر نمایندگان تغییر کند و در دولت در خدمت شما هستیم تا هر یک از ارقام درآمد و مصارف را که بخواهید تغییر دهید مدنظر قرار دهیم چرا که از نظر دولت فصل الخطاب رای مجلس محترم است و هر تغییری را در این حوزه با کمال میل اجرا خواهیم کرد.

نوبخت همچنین از تصمیم سنجیده، واقع بینانه و متناسب با مطالبات مردم از سوی نمایندگان مجلس در رای اعتماد مجدد به وزیر راه از طرف رئیس جمهور تقدیر و تشکر کرد و افزود: نمایندگان مجلس با اصلاح قانون بودجه، رای به سه وزیر و رای اعتماد مجدد به وزیر راه حجت را تمام کردید و در این راستا رئیس جمهور به اعضای دولت تاکید کردند که نهایت تعامل را با مجلس داشته باشند.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت در بودجه جاری و اعتبارات عمرانی، موضوعات اساسی را مدنظر قرار دارد، تصریح کرد: حمل و نقل ریلی، محیط زیست و آب و فاضلاب از موضوعات حائز اهمیت برای دولت هستند که با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات خاص عمرانی قابل توجه دولت است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در مورد حقوق بازنشستگان نیز هرگونه افزایش حقوق بازنشستگان به صورت عادلانه و گسترده که باعث رضایت مردم باشد را استقبال خواهیم کرد و امیدواریم هر چه بیشتر در راستای خدمتگزاری به مردم تلاش کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران

      آقا نوبخت لطفا ترمیم حقوق نیروهایی مسلح رو انجام بدید چقدر باید ملاحظه کاری بشه بسه دیگه این همه فشار به نیروهایی مسلح و خانواده هاشون وارد کردین اگر کشور رو به بدن تشبیه کنیم چقدر برای حفظ سلامتی وتقویت سیستم ایمنی بدن خرج میکنیم تا سایر اعضای بدن با قدرت به زندگی ادامه بده اگر سیستم ایمنی نقص داشته باشه بدن هروز ضعیفتر میشه.....

    • امیر

      اقای نوبخت ؛ تا کی وعده و وعید میدهید : چرا یه فکری به حال حقوق افتضاح وکم بازنشستگانی لشگری نمیکنید ؛ به خدا اگر ماهی 3میلیون تومن هم به بازنشستگان لشگری بدهید باز هم زیر خط فقریم ؛؛ از گرسنگی مردیم

    • بدون نام

      حرف مفت می زنی شکم خودت که سیرخبرنداری کسی که حقوق 2.5 دریافتی دارد با این تورم واجاره خونه چکارباید بکند که این مجلس ظالم افزایش زیر 2 میلیون را تصویب می کند.فقط اشک تمساح میریزید

    • بدون نام

      بس مستمر بگیران چی؟؟؟آیا مئسولان به فکرمستمربگیران هستند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج