۴۸۴۶۹۰
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

چرا مردان دو برابر زنان می میرند؟

معاون درمان وزارت بهداشت با تشریح علت مرگ دوبرابری مردان نسبت به زنان گفت: در کشور ما مرگ های ناشی از حوادث به‌ترتیب به ترافیک، تروما و سقوط مربوط است.

خبرگزاری تسنیم: محمد آقاجانی ــ معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ۹ درصد مرگ و میر جهانی بر اثر حوادث اظهار داشت: آمار جهانی نشان می‌دهد در هر ۶ ثانیه یک نفر در دنیا بر اثر حادثه فوت می‌کند و مرگ ناشی از حادثه ۱.۷ برابر مرگ‌های ناشی از ایدز و مالاریا است.

آقاجانی بیش از ۵۰ درصد از مرگ‌های ناشی از حوادث در کشورهای با درآمد کم و متوسط را در سنین بین ۱۵ تا ۴۴سالگی ذکر کرد و گفت: در مقایسه‌ای که بین مرگ‌های ناشی از حوادث و سه بیماری عفونی مهم انجام شد، مرگ بر اثر حوادث رتبه اول را پیدا کرد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مردان، بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث را مربوط به حوادث ترافیکی دانست و گفت: و جالب اینکه کمترین مرگ ناشی از حوادث مربوط به جنگ‌ها است.

آقاجانی با ذکر این نکته که مردان دو برابر بیش از زنان به‌علت حوادث فوت می‌کنند، عنوان کرد: در مردان مرگ‌های ناشی از حوادث در درجه اول مربوط به ترافیک است.

معاون درمان وزارت بهداشت در این باره افزود: در کشور ما نیز حوادث غیرعمدی علت ۱۱.۵ درصد مرگ و میرها هستند و حوادث عمدی ۲ درصد این میزان را تشکیل می‌دهند.

وی با استناد بر آمار پزشکی قانونی نیمی از مرگ‌های غیرطبیعی را به‌دلیل حوادث ترافیکی دانست و تصریح کرد: در کشور ما مرگ‌های ناشی از حوادث به‌ترتیب به ترافیک، تروما و سقوط مربوط است.

آقاجانی همچنین با اشاره به اینکه حوادث ترافیکی علت یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار فوت در سال است، افزود: این حوادث که در سال ۲۰۱۲ نهمین علت مرگ و میر در جهان بوده است، در گروه ۱۵ تا ۲۹ سال اهمیت بیشتری می‌یابد و سومین علت مرگ و میر بعد از سکته قلبی و مغزی را به خود اختصاص داده است.

وی در نشست هم‌اندیشی هفته سلامت مردان گفت: در سال ۹۴ براساس آمار پزشکی قانونی بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند اما با این حال اتفاق مهمی که در این زمینه رخ داده این است که از سال ۸۵ به بعد شاهد سیر نزولی در مرگ‌های ناشی از حوادث ترافیکی هستیم.

آقاجانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه مجروحین حوادث ترافیکی تحت حمایت رایگان هستند و در سال ۹۴، ۷۰۰ هزار پرونده حوادث ترافیکی به‌صورت رایگان توسط وزارت بهداشت پوشش داده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنان مردان را دق میدهند:)
      البته مزاح بود

    • اریا

      کاش بیست برابر میمردن

    • بدون نام

      فشار بر مردان بیش از زنان است خرج مخارج زندگی وغیره ....مرد هر روز از درد روزگار فارغ می شود ولی زن نه ماه یکبار انهم به صلاحدید

    • سهیل

      چرا مردا بیشتر نمیرن؟حرصی که مردا میخورن عمرا زنها نمیخورن.زنها فقط به فکر مد وآرایش ورو کم کنی دوستاشون هستن.مردای بیچاره باید عرق بریزن وپول دربیارن تا زنها خرج این کاراشون کنن.خوب پر واضحه مردا وقتی میبینن زنها پول بی زبون رو که با اون همه زحمت به دست اوردن رو به راحتی آب خوردن خرج میکنن یه غده میزنه سر جیگرشون جوان مرگ میشن.در عوض اون خانم که اصلن حرصی نخورده بعد از یه مدتی که آبها از آسیاب میفته میره یه بدبخت دیگه رو پیدا میکنه وروز از نو روزی ازنو.وهمینطور این چرخه ادامه داشته وداره.به نظر من اگه مردا جونشون رو دوست دارن بهتره برن با داعش بجنگند اما زن نگیرن!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      چون پنجاه درصد از مردان با مرگ طبیعی و پنجاه درصد دیگر برای زنی ،دختری، دوست .....و... می میرند!

    • بدون نام

      با این زنهای این دوره زمونه آمار خیلی خوبیه انتظار میره مردان 10 برابر زنها بمیرن
      یکیش خود من الان 1 ساله دارم از خدا مرگمو میخام فقط. دیگه خسته شدم از دستش دیوونم کرده. دارم دق میکنم.

    • بدون نام

      چون زنان حرص مردان رو در میارن،چون زنان میشینن دستور میدن،چون زنان عرق نمیریزن،چون زناندرد بیکاری رو مثل مردان نمچشند ،چون زنان مراعات جیب شوهرانشون رو نمیکنن..........

    • مردجنوبی

      برای اینکه زنان مردهارو میکشند یا دغ مرگ میکنن و خودشون به آسودگی به زندگی ادامه میدهند

    • بدون نام

      چون مردان خیلی دست پا چلفتی تشیف دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج