جاباما
۴۸۵۰۰۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

یک شب پرتحرک با تلسکوپ های ماژلان

آسمان شب همیشه در حال تغییر است. در اینجا تغییراتی را مشاهده می کنید که ظرف ۶ ساعت در اواخر ژوئن سال ۲۰۱۴ در پس ِ تلسکوپ های دوگانه ی ۶٫۵ متری ماژلان در رصدخانه ی لاس کمپاناس واقع در شیلی رخ داده اند.

وبسایت بیگ بنگ - سحر الله وردی: آسمان شب همیشه در حال تغییر است. در اینجا تغییراتی را مشاهده می کنید که ظرف ۶ ساعت در اواخر ژوئن سال ۲۰۱۴ در پس ِ تلسکوپ های دوگانه ی ۶٫۵ متری ماژلان در رصدخانه ی لاس کمپاناس واقع در شیلی رخ داده اند.

درخشش قرمز رنگ اولیه در افق در واقع روشنایی است که در هنگام غروب به علت تابش آفتاب به جو زمین پدید می آید، یعنی خنک شدگی خفیف هوای سطح بالا در اثر انتشار رنگ های خاص نور.
رشته هایی از روشنایی حاصل از غروب آفتاب نیز در ویدیوی تایم لپس قابل مشاهده است. در ساعات اولیۀ شب، نور چراغ جلوی خودروها برای مسافت طولانی باقی می ماند. ماهواره ها با دور زدن زمین به سرعت عبور می کنند و نور خورشید را منعکس می نمایند. یک ابر طولانی و باریک به آرامی از بالا عبور می کند.
همچنین ابر ماژلانی بزرگ در سمت راست بالا می آید، در حالی که رشتۀ مرکزی و گسترده ی کهکشان راه شیری مان قوس پیدا کرده و در هنگام چرخش زمین نقش محور را ایفا می کند.
همانطور که شب پیش می رود، تلسکوپ های ماژلان می چرخند و به محض مشاهدۀ تکه های از پیش تعیین شدۀ آسمان شب به آنها خیره می شوند. هر شب، هر آسمان به طور متفاوتی تغییر پیدا می کند، اگرچه پدیده ها معمولا یکسان هستند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
یک شب پرتحرک با تلسکوپ های ماژلان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج