۴۸۵۰۳۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

جاستین تیمبرلیک تنها رقیب قدر برای «لالالند»

موزیسین- بازیگر سرشناس هالیوودی امسال یکی از نامزدهای اسکار است که در برابر رقبایی چون «لالالند» و «موآنا» با خواندن ترانه «نمی‌شود احساس را متوقف کرد» برای انیمیشن «ترول» مدعی دریافت جایزه است.

روزنامه بانی فیلم: موزیسین- بازیگر سرشناس هالیوودی امسال یکی از نامزدهای اسکار است که در برابر رقبایی چون «لالالند» و «موآنا» با خواندن ترانه «نمی‌شود احساس را متوقف کرد» برای انیمیشن «ترول» مدعی دریافت جایزه است.

به نقل از اسکرین دیلی، در حالی که همه نشانه‌ها حاکی از این است که در مراسم اسکار امسال که ۲۶ فوریه (۵ روز دیگر) برگزار می‌شود، این «لالالند» است که بخت بزرگ دریافت جوایز را دارد، اما اگر تنها یک نفر باشد که بتواند مهمانی لاینزگیت را حداقل در یک بخش برهم بزند، آن یک نفر باید جاستین تیمبرلیک باشد.
جاستین تیمبرلیک تنها رقیب قدر برای «لالالند»

این موزیسین-بازیگر در بخش ترانه اوریجینال برای ترانه «نمی‌‌شود احساس را متوقف کرد» برای انیمیشن «ترول‌ها» از کمپانی دریم ورکز خوانده است. موسیقی و شعر این ترانه را او با همکاری مکس مارتین و کارل جوآن شوستر خلق کرده است.

این ترانه موفق شده است تاکنون در ۱۷ کشور به ترانه اول بدل شود که آمریکا از جمله آنهاست. در واقع تیمبرلیک برای نخستین بار با این ترانه توانسته است در چارت موسیقی این کشور رتبه اول را به دست آورد. در مراسم اسکار این ترانه باید با دو ترانه فیلم «لالالند» یعنی «آدیشن» و «شهر ستاره‌ها» و نیز ترانه «تا کجا خواهی رفت» از موآنا و «صندلی خالی» از «جیم: داستان جیمز فولی» رقابت کند.

تیمبرلیک ۳۶ ساله که علاوه بر این تهیه کننده اجرایی موسیقی متن «ترولز» بود یکی از اعضای گروه صداپیشگی این انیمیشن هم بود و در کنار آنا کندریک، راسل برند و زویی دشانل در نقش شخصیت‌های فیلم صداپیشگی کرد.

«ترول‌ها» انیمیشن در سبک فانتزی و موزیکال به کارگردانی مایک میچل است که با بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری تولید شده و فروشی ۳۳۹میلیون دلاری را ثبت کرده است. جیسون شوارتزمن و کلویی مورتز دیگر صداپیشگان آن هستند.

خواندن گفت‌وگویی با تیمبرلیک درباره این انیمیشن موفق و پرفروش می‌تواند در اندک روزهایی که به مراسم اسکار باقی مانده، جالب باشد.

چطور شد که با «ترولز» مرتبط شدی؟

همز‌مان با صداپیشگی پیش آمد. دریم ورکز مرا آورد و گفت یک شخصیت دیوانه هست که می‌خواهند من برای او در این فیلم صداپیشگی کنم. ۲۰ دقیقه این شخصیت شلوغ در فیلم حضور داشت. آنها انیمیشن را به من نشان دادند و آماده انجام تست بودند. تا آن موقع با آنا کندریک به نتیجه رسیده بودند و او را در میان صداپیشه‌ها داشتند. پس از این که خواندن متن تمام شد، از من خواستند که مسئولیت همه موسیقی فیلم را برعهده بگیرم.

به عنوان تهیه کننده اجرایی موسیقی، چه دستور کلیدی برای خود داشتی؟

این که یک موسیقی اوریجینال مثل «نمی‌شود احساس را متوقف کرد» نوشته شود و در عین حال ارنجمنت همه ترانه‌های دیگر هم مثل «سپتامبر» و «رنگ‌های حقیقی» تهیه شود. چالش اصلی این بود که ترانه‌ها منحصر به فرد باشند ونه تنها تصویری از آنچه باید باشند، بلکه از توان بیشتری برای معرفی به مخاطب‌های جدید هم برخوردار باشند.

آیا در این مسیر با مشکلاتی روبه رو شدی؟

برخی چیزها بود که مثلا برای صحنه تاج‌گذاری پاپی یا صحنه زد و خورد برگنز در نظر گرفته شده بود، یا درباره دوستی و رفاقت، اما باید حذف می‌شد. ما سعی کردیم واقعا عاقلانه موسیقی را انتخاب کنیم و هر چیزی را که با موضوع و داستان مرتبط نبود، حذف کردیم.

این ایده نوشته شدن «نمی‌شود احساس را متوقف کرد» چطور ایجاد شد؟

این موسیقی برای صحنه‌ای که در انیمیشن هست نوشته شد. دریم ورکز می‌خواست ترانه‌ای داشته باشد که هم پیام فیلم وهم مرتبط کننده همه شخصیت‌ها باشد. این صحنه دارای اکشنی در دل خودش بود و می‌دانستیم که باید شادمانه باشد. آنها فهرستی از معیارهایی که برایشان وجود داشت به من دادند و بعد ما شروع به کنکاش برای رسیدن به این مجموعه کردیم. با غرق شدن در همه آنچه مورد نظر بود، توانستیم انظارات را برآورده کنیم. در واقع باید به عمق چیزی که می‌خواستند برسی و این کاری بود که ما کردیم.

چه احساسی دارد که برای اولین بار نامزد اسکار می‌شوی؟

هر روز پیش نمی‌آید که ترانه‌ای بنویسی که بتواند نمره یک شود. نامزدی اسکار درست شبیه یک گیلاس آن بالای درخت است، اما مهم است که همه دنیا چه پاسخی به این کار بدهد.

کار بعدی‌ات چیست؟

سال پیش برای فیلم بعدی وودی آلن که فعلا اسمش هست «چرخ شگفت‌انگیز» بازی کردم. در گروه بازیگران کیت وینسلت، جونو تمپل وجیم بوشی حضورداشتند.

«ریسیدن طلا» که زندگینامه نیل بوگارت غول دنیای موسیقی است و شما برای بازی و تهیه آن انتخاب شدید و در جشنواره کن ۲۰۱۳ ساخت آن اعلام شد به کجا رسیده؟

امیدوارم جور شود. داریم سعی می‌کنیم که راه بیفتد. اما مطمئن نیستم که چطور باید جلو برود. هنوز باید روی فیلمنامه کار شود و دیالوگ‌ها هم نوشته نشده است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج