۴۸۵۰۸۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

درد دل اهالی سینما با مسئولان قوه قضائیه

سینماگران و فیلمنامه‌نویسان در گپ و گفت صمیمانه با یک مقام قضایی درد دل‌های خود را مطرح کردند و خواستار فراهم شدن مقدمات دیدار با آیت‌الله آملی لاریجانی شدند.

خبرگزاری ایرنا: سینماگران و فیلمنامه‌نویسان در گپ و گفت صمیمانه با یک مقام قضایی درد دل‌های خود را مطرح کردند و خواستار فراهم شدن مقدمات دیدار با آیت‌الله آملی لاریجانی شدند.

شب گذشته آیین قدردانی از آثار برتر سینمائی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با تاکید بر مسائل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی قوه قضاییه برگزار شد.

رسول صدرعاملی، عبدالله اسفندیاری، احمد جولایی و محمود اربابی به عنوان هیات داوران هفت فیلم را از فیلم های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر کاندید بهترین آثار با تاکید بر مسائل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم کردند و درنهایت سه فیلم «فراری» ، «کارگر ساده نیازمندیم» و «یک روز به خصوص» به ترتیب به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، پدرام کریمی و همایون اسعدیان به عنوان برترین‌ها انتخاب و شایسته دریافت لوح تقدیر و پنج سکه بهار آزادی شدند.

مهدی امیری‌اصفهانی قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این نشست با تاکید بر نقش هنرمندان به‌ویژه سینماگران در پیشگیری از جرم، گفت: با کمک شما باید برخی هنجارها و ارزش‌هایی که روی آن را غبار گرفته مانند صداقت، احترام ، امانت داری، مسئولیت اجتماعی و بالا رفتن آستانه تحمل بازمهندسی شود.

نوبت سینماگران
پس از صحبت های امیری اصفهانی نوبت سینماگران بود تا حرف های خود را مطرح کنند؛ آنان نخست چیزی نگفته اما با اصرار مقام قضایی گویی دل پر دردی داشته اند، عقده دل گشوده و سفره دل خود را وا کردند.

عبدالله اسفندیاری به‌عنوان نخستین سینماگر با تحسین نام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، گفت: هر جا نام قوه قضاییه به گوش می رسد، فورا مجازات و دادگاه در ذهن انسان تداعی می شود اما نام این معاونت بسیار خوب است و بهتر است به این عنوان توجه ویژه شود.

او با ذکر یک بیت ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نمود عینی این بیت «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد بلا ندیده دوا را شروع باید کرد» ، است.

سینماگران با رییس قوه قضاییه دیدار کنند
منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینمای ایران در این نشست، حوزه سینما را یکی از سربلندترین حوزه ها در نظام برشمرد و گفت: آنانی که برخی فیلم ها را سیاه نمایی می دانند درحقیقت قصد پاک کردن صورت مسئله را دارند.

او با انتقاد از پایین کشیدن برخی فیلم ها از پرده سینما، این کار را در شان قوه قضاییه و سینمای ایران ندانست و از قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خواست تا واسطه برقراری دیدار حضوری سینماگران با رییس قوه قضاییه شود.

درخواست رییس کانون فیلمنامه نویسان
رضا مقصودی رییس کانون فیلمنامه نویسان با بیان اینکه قضات قصه ها و درام های خوبی دارند، گفت: قوه قضاییه امکان دسترسی به این قصه ها و برخی پرونده های قضایی را برای فیلمنامه نویسان فراهم کند.

او یکی از مشکلات فیلم های سینمائی را ارتباط برقرار کردن با مسئولان به ویژه در حوزه قضایی و انتظامی عنوان کرد و گفت: فیلمنامه ای نوشتم که یک جای آن به نیروی انتظامی رسیدیم اما تهیه کننده به دلیل سخت گرفتن مجوز انتظامی خواست کاری کنم نیروی انتظامی در داستان نباشد .

خشونت شکل گرفته در کودک با یک اثر سینمائی به سختی رفع می شود
فرید مصطفوی عضو کانون فیلمنامه نویسان هم در این نشست صمیمانه ، برخی انتظارات را از سینمای ایران مافوق نیروی سینما دانست و گفت: چگونه می شود خشونتی که در کودک در دوران مدرسه با کتک خوردن از معلم در سن بلوغ شکل گرفته و با بازی های رایانه ای خشن در سنین بالاتر ادامه یافته را با یک فیلم پاک کرد.

او اثر فیلم ها را چون قطره های آب روی سنگ ، دراز مدت و به مرور زمان عنوان کرد و ادامه داد: از مسئولان انتظار داریم اگر همکاری خوبی با سینماگران ندارند دست کم مانع ایجاد نکنند.

سینما آیینه رفتار و رویکرد اجتماعی است
رسول صدرعاملی کارگردان سینما در این نشست ، سینما و به طور خاص سینمای اجتماعی را آیینه رفتار و رویکرد اجتماعی عنوان کرد و گفت: اگر فیلم اجتماعی به اکران در می آید نمی شود گفت فیلم تلخ و نکبت بود ؛ چون یک اثر سینمائی ، تجربیات و مشاهدات نویسنده است .

این کارگردان بنام عرصه سینما با بیان اینکه فیلم ها موجودات زنده هستند، ادامه داد: فیلم ها با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و تاثیرگذار هستند.

او با اشاره به فیلم های پلیسی در کشورهای خارجی ، افزود: پلیس در کشور ما هنوز به این درک نرسیده وقتی در فیلم های برتر دنیا تصویر زشت از پلیس نشان داده می شود، مردم آن کشور بعد از اکران فیلم می گویند خدا را شکر پلیس ما اینگونه نیست.

برخی تعارضات برداشته شود
علیرضا رضاداد مشاور ارشد سازمان سینمائی اظهار کرد: همانطور که معاونت اجتماعی وظیفه پیشگیری دارد، تأثیر سینما هم به مداوا بودنش است.

او با بیان وجود برخی موانع سر راه سینما، ادامه داد: یکی از این موانع تعارضات درون خود دستگاه قضاست، چون برخی فیلم ها از نظر بخشی از دستگاه قضایی دچار مشکل و نگرانی هایی است و از نظر بخش دیگر مانند معاونت اجتماعی تأثیر پیشگیرانه دارد.

رضاداد با اشاره به موضوع تبلیغ برخی فیلم ها در رسانه های بیگانه و جرم دانستن آن، گفت: معاونت اجتماعی قوه قضاییه باید این موضوع را پیشگیری کند و ببیند چه عواملی موجب تبلیغ در رسانه های بیگانه می شود.

او افزود: با یک ریشه یابی عمیق درمی یابیم برخی سازمان ها به ویژه شهرداری و صداوسیما از سینماگران حمایت نمی کنند جدای اینکه با تبلیغ یک فیلم در رسانه بیگانه، تعداد تماشاگران فیلم چند برابر افزایش می یابد.

همکاری نه چندان مناسب نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای تهیه فیلم
امیرحسین شریفی کارگردان مجموعه تلویزیونی در حال پخش «روزهای بیقراری» یکی از مشکلات را همکاری ضعیف قوه قضاییه و نیروی انتظامی در تهیه فیلم ها عنوان کرد و گفت: در صحنه ای از فیلم با مضمون طلاق درخواست فیلم برداری از دادگاه را داشتیم که با وجود گذشت ٩ ماه از درخواست و پخش سه قسمت از مجموعه هنوز با این درخواست موافقت نشد و الان ساختمانها اجاره کرده و روی در آن نوشتیم دادگاه خانواده.

مهدی امیری اصفهانی بعد از اظهارات سینماگران ، نسبت به رفع برخی مشکلات و همچنین فراهم کردن مقدمات دیدار با رییس قوه قضاییه قول مساعد داد و خواستار نشست های دیگر با این سینماگران شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج