۴۸۵۳۷۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آیا اپل خواسته‌های ترامپ را می‌پذیرد؟

دونالد ترامپ رییس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا در طول کارزار انتخاباتی‌اش نظرات تند و صریحی درباره شرکت اپل ابراز کرد. او معتقد بود اپل باید فرایند تولید خود را به ایالات متحده منتقل کند و دست از تولید آیفون در چین بردارد.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: دونالد ترامپ رییس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا در طول کارزار انتخاباتی‌اش نظرات تند و صریحی درباره شرکت اپل ابراز کرد. او معتقد بود اپل باید فرایند تولید خود را به ایالات متحده منتقل کند و دست از تولید آیفون در چین بردارد. البته از زمان انتخاب او به عنوان رییس جمهور اظهارنظر عمومی جدیدی در این مورد شنیده نشده است اما می‌توان فرض کرد ترامپ هنوز هم بر همان اعتقاد قبلی است.
آیا اپل خواسته‌های ترامپ را می‌پذیرد؟

با وجود این مسائل، هفته گذشته در کنفرانسی که شرکت گلدمن ساکس برگزار کرده بود لوکا ماستری مدیر ارشد امور مالی اپل درباره انتقادات ترامپ گفت یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد نقش بزرگی است که اپل در اقتصاد آمریکا در طول یک دهه گذشته ایفا کرده است.
به گفته این مدیر، شرکت اپل در آمریکا میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده است. صرفا در دهه گذشته این شرکت حدود ۲ میلیون شغل در آمریکا ایجاد کرده و این شغل‌ها مربوط به بخش‌های مختلف کسب و کار اپل از جمله توسعه‌دهنده‌گان، خرده‌فروشی‌ها، مراکز پشتیبانی و تماس و کل گسترده زنجیره تامین بوده است.

با وجود اینکه این اظهارنظر به شکل مستقیم بیان نمی‌کند که اپل چه تصمیمی درباره فرایند تولید خود دارد اما به نظر می‌رسد حرف‌های لوکا ماستری به شکل ضمنی نشان می‌دهند که اپل قصد خروج از چین را ندارد. در واقع این غول بزرگ جهان تکنولوژی اصرار دارد نشان دهد همین حالا هم کمک بزرگی به اقتصاد آمریکا کرده و با توجه به مشاغل زیادی که در سال‌های گذشته ایجاد کرده لزومی ندارد حتما آیفون را در خاک آمریکا تولید کند.

البته ماستری در بخش‌ دیگری از سخنانش و در پاسخ به پرسش احتمال تولید آیفون در آمریکا گفته است هنوز در این نقطه نمی‌توان در این مورد حدسی زد و این را هم اضافه کرده که دولت ترامپ هنوز دست به اقدام تشویق کننده‌ای برای تولیدکننده‌های آمریکایی نزده. او درباره مالیات‌ها و بویژه‌ مالیات‌های مرزی هم سخن گفته (یکی از مسائل مورد تاکید رییس جمهور جدید) و نسبت به این موضوع هم ابراز نارضایتی کرده است.

برخی از کارشناسان معتقدند در حال حاضر اپل قصد تغییر برنامه‌های خود را ندارد و احتمالا در شرایط فعلی به تولید آیفون بیرون خاک آمریکا ادامه خواهد داد. گرچه زمان مشخص می‌کند که تعارض فعلی میان دولت آمریکا و این شرکت به چه ترتیب حل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج