۴۸۵۸۴۶
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

آمانو: برجام مؤثر و کارساز بوده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه ایران توافق هسته‌ای را اجرا می‌کند و آژانس نیز به نظارت و راستی‌آزمایی آن ادامه می‌دهد گفت: برجام مؤثر و کارساز بوده است.

خبرگزاری فارس: «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» در خصوص لفاظی‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک سازمان فنی است و تمرکز ما بر حقایق است. ایران توافق هسته‌ای را اجرا می‌کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به نظارت و راستی‌آزمایی توافق را ادامه می‌دهد بنابراین ما حدس و گمان نمی‌زنیم و چیزی برای نگرانی نداریم و با آمریکایی‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سؤال که آیا با مقامات دولت ترامپ دیدار و رویارویی داشته است، گفت: «نه هنوز، اما امیدوارم که به زودی با آقای تیلرسون تماس داشته باشم و اطمینان دارم که به زودی چنین تماسی برقرار شود».

آمانو در پاسخ به این سؤال مجری بی بی سی مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای ایران مؤثر بوده است و شما از توافق مطمئن و خرسند هستید، گفت: «بله، ما برای یکسال است که توافق را اجرا کردیم و این توافق به نوعی اجرایی شده است».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص اولویت برتر آژانس گفت: «در واقع توافق با ایران و اجرای آن بسیار مهم است اما مسئله کره شمالی را نیز داریم».

آمانو سپس در بخشی از مصاحبه خود به بحث امنیت هسته‌ای اشاره کرد و گفت: «امنیت هسته‌ای به این مفهوم است که از قرارگیری مواد هسته‌ای در دستان تروریست‌ها جلوگیری شود.جلوگیری از وقوع چنین چیزی بر عهده کشورها است اما آژانس به آنها در این زمینه کمک می‌کند».

وی در خصوص چگونگی نظارت آژانس بر کره شمالی گفت: «ما همچنان از طریق تصاویر ماهواره‌ای بر کره شمالی نظارت داریم».

آمانو کره شمالی را تهدیدی برای آسیا و فراتر از آن دانست و گفت: «مسئله کره شمالی نگران کننده است زیرا ازمایشات تسلیحات هسته‌ای این کشور در سال گذشته دوبرابر شد و آنها به پرتاب موشک ادامه می‌دهند و بنابراین این کشور تهدیدی برای آسیا و فراتر از آن است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارساز بوده اما برای چه کشورهایی؟چرا مردم رو گول میزنید هیچی به ملت ما نرسیده

    • بدون نام

      کاملا درسته
      برای آمریکا واروپا کارساز بوده نه برای ایران

    • الي

      براي زمين زدنه ايران آره همينه که دلت خوشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج