جاباما
۴۸۵۸۸۸
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

کیمیا علیزاده سفیر محیط زیست می شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز ضمن تشریح برنامه های این استان در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، افزود: در جریان نمایشگاه، کیمیا علیزاده به عنوان سفیر محیط زیست معرفی می شود.

خبرگزاری مهر: محمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال با شعار اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی برگزار می شود، گفت: استان البرز با رویکردهای جدید و پرقدرت تر از سال های گذشته وارد نمایشگاه می شود. اگرچه این محیط زیست استان البرز است که در نمایشگاه حضور می یابد اما در این غرفه مهمترین دستاوردهای محیط زیستی دستگاه های مختلف ارائه می شود.

وی با بیان اینکه استان البرز در زمینه انجام پژوهش ها و مطالعات محیط زیستی دومین رتبه کشوری را دارد، اظهار کرد: در شانزدهیمن نمایشگاه محیط زیست، مهمترین دستاوردهای پژوهشی استان البرز در حوزه محیط زیست عرضه می شود. نتایج مطالعات مربوط به شناسایی کانون های گرد و خاک در استان البرز و محدوده استان های هم جوار، به صورت پوستر ارائه می شود. همچنین ارائه نتایج پژوهش های مربوط به تکثیر مارهای سمی از دیگر برنامه های غرفه محیط زیست البرز است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرزبا تاکید بر ضرورت شناسایی منابع آلاینده به عنوان مقدمه مدیریت آلودگی هوا در هر شهر، از شناسایی منابع آلاینده و تعیین سهم هر یک از منابع آلودگی در استان البرز خبر داد و گفت: کرج بعد از تهران دومین کلانشهری است که سهم آلایندگی هر یک از منابع را به علاوه راهکارهای کاهش آلودگی مشخص کرده است که نتایج این پژوهش در نمایشگاه محیط زیست به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه در استان های مختلف کشور با مخاطرات زیست محیطی مختلف مواجهیم که باید باید آنها را مدیریت و کنترل کرد، افزود: طرح جامع خطرپذیری استان البرز که در مرحله نهایی است، به صورت پوستر در نمایگشاه ارائه خواهد شد. همچنین محیط زیست استان البرز طی قرداردی با دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران طرح مطالعاتی تعیین حق آبه زیست محیطی رودخانه کرج را تعریف کرده است، این پژوهش تاکنون پیشرفت خوبی داشته لست که نتایج آن در غرفه استان البرز به نمایش در می آید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در استان البرز در حوزه مشارکت های مردمی در بحث آموزش محیط زیستی اقدامات مهمی صورت گرفته است، گفت: کلیه مربیان سلامت در مدارس استان البرز تحت آموزش محیط زیستی قرار دارند، همچنین ۴۴ مدرسه محیط زیستی البرز، مدارس مستقر در مناطق حفاظت شده و مدارس حاشیه جاده چالوس تحت پوشش دوره های آموزشی محیط زیست قرار دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز اظهار کرد: استان البرز بزرگترین جنبش اجتماعی در حوزه محیط زیست را در بهار سال ۹۵ به منظور پاکسازی و گرامیداشت طبیعت رقم زد، بنابراین دستاوردهای آموزشی و ارتقای فرهنگ محیط زیست البرز را نیز در نمایشگاه ارائه خواهیم داد. در مدارس فرزانگان در مقطع دبیرستان سه دستاورد مهم زیست محیطی در قالب اختراعات داریم که این دانش آموزان برای ارائه اختراعات خود در نمایشگاه حاضر خواهند شد.

به گفته محمدی، در جریان شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست کیمیا علیزاده به قهرمان المپیک کشور در رشته تکواندو به عنوان سفیر محیط زیست معرفی می شود.

وی در ادامه از رونمایی سامانه برخط و آنلاین خروجی صنایع خبر داد و تصریح کرد: از طریق این سامانه نتایج ایستگاه های سنجش کیفیت هوا و آب، گازهای خروجی از واحدهای صنعتی و تولیدی، خروجی فاضلاب های واحدهای صنعتی به طور لحظه ای و به شکل نمودار در دسترس مدیران و کارشناسان مربوطه قرار می گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه در استان البرز با آلودگی هوا مواجه هستیم، گفت: طی سه سال گذشته اقدامات خوبی به منظور کاهش آلودگی هوا انجام شده که به رغم افزایش منابع آلاینده، کیفیت هوا در این سال ها بهبود پیدا کرده است که دلایل بهبود کیفیت هوا در البز در نمایشگاه ارائه خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه اخیرا سازمان پارک های کرج در مراسم تقدیر از صنایع سبز موفق به دریافت لوح تقدیر شد، اظهار کرد: این سازمان اقدامات ارزشمندی شامل احیای با سیب کرج، ایجاد ۵۰۰ هکتار کمربند سبز و فضای سبز در پیرامون شهر، کاشت حدود ۲۵۰ هزار درخت در سال ۹۵ در سطح شهر در بلوارها، پیرامون اتوبان ها و محله ها انجام داده است که این اقدامات در نمایشگاه محیط زیست ارائه خواهد شد.

وی در پایان به اقدامات موثر بخش های خصوصی در حوزه محیط زیست اشاره کرد و افزود: بخش های خصوصی تولیدی و صنعتی مورد تشویق ما بوده اند که با حضور در نمایشگاه محیط زیست دستاوردهای خود را به اشتراک می گذارند.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار «اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ششم تا نهم اسفند و با حضور شرکت های خارجی از کشورهای آلمان، کره جنوبی، انگلستان، هلند، ایتالیا، دانمارک، چین، سوئد، فنلاند، نیوزلند، فرانسه، ژاپن، روسیه، نروژ، روسیه و اتریش برگزار می ‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عزیزم دنباله رو نباش.هیچ راهی بهتر از راه مستقیم(صراط المستقیم) نیست.اگر راست گفتار وراست کرداری

    • بی نام

      نور چشمی بود یه مدال گرفت این همه مدال اوران فیزیک ریاضی شیمی ووووووووووووهستن فقط این خانم نور چشمی بوده فامیل کدام وزیر یا وزرا بودن خدا برایش.ن بسازه

    • مینا

      این‌خانم درباره میط زیست چیزی هالیشه یانه این دوشیزه اگه نمیدونه میط زیست چه هست باید بره تو رشته خودش حتما پارتی داشته ویا نور چشمی خانم ابتکار ویا
      حتما میخ.اهد عروسش بشه مبارکه ایشالا به پا هم پیر بشن آیشالا
      .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج