۴۸۵۹۱۳
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

پای «اکبر جوجه» به کمیسیون اصل ۹۰ باز شد

جمعی از رستوران داران شکایتی را از اداره مالکیت صنعتی به دلیل آنچه آنها انحصاری کردن یک غذای محلی (اکبر جوجه) به نام یک فرد خاص عنوان کردند به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه دادند.

خبرگزاری فارس: جمعی از رستوران‌داران کشور شکوائیه‌ای را از اداره مالکیت صنعتی به دلیل آنچه آنها انحصاری کردن یک غذای محلی (اکبر جوجه) به نام یک فرد خاص عنوان کردند را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه دادند.

در بخشی از این شکوائیه آمده است:
غذای محلی و معروف اکبر جوجه از دهه چهل در نواحی شمال کشور و در مجالس و رستورانها بعنوان غذای محلی مانند سایر غذاها از قبیل میرزاقاسمی، جوجه ناردون، فسنجان و بسیاری دیگر از غذاهای محلی مورد طبخ قرار می گیرد. اما متاسفانه اداره مالکیت صنعتی در اقدامی غیرمرسوم و شائبه برانگیز اقدام به ثبت نام اکبر جوجه در قالب علامت کرده و مالکیت تبلیغ و توزیع این غذا را در انحصار یک شخص قرار داده است.

در بخش دیگری از این نامه اعتراضی با تاکید بر اینکه اداره مالکیت صنعتی با ثبت نام غذای اکبرجوجه در قالب علامت تجاری عملا دیگر رستوران داران را از تبلیغ وطبخ این غذای محلی منع کرده و توزیع غذای فوق را منحصرا در اختیار یک شخص قرار داده عنوان شده است: اگر رستوران داری غذای اکبر جوجه را تبلیغ و یا توزیع کند مالک این علامت قانونا حق داشته علیه وی شکایت و کلیه تبلیغاتی که نام اکبر جوجه در آن ذکر شده را جمع آوری و امحا کند در حالیکه حق طبیعی هر رستوران داری است که غذاهای مورد عرضه را به صور مختلف تبلیغ کند که متاسفانه مالک این علامت با حق قانونی ایجاد شده برای وی، علیه رستوران دارانی که بدون اجازه اقدام به تبلیغ غذای اکبرجوجه کنند به شدت برخورد می کند. رستوران داران در پایان این نامه انحصاری کردن نام این غذای محلی را بر خلاف رویه مرسوم و اصل رقابت آزاد دانسته و از مراجع ذی صلاح خواستار رسیدگی به این معضل شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاتی

      بیچاره اکبر جوجه !،ولی فکر کنم کاندید بشه مستقل بیشتر از همه موفق ورای میاره !،بابا بیکاره های مجلس ما رو بچسب !لابد فردا جناب خان خندوانه هم شکایت خودش و میده اصل نود !پیگیری کنید حق الناسه ،،،،،،،یک سری هم به عدم با کفایت مجریان قانون بدین هم بد نسیتا ،،،

    • آرش

      چه جالب، فکر کنید منم برم کباب برگ رو به نام خودم ثبت کنم، مگه میشه؟ جدا بعضیا چه فکری میکنن که همچین چیزایی رو بصورت قانون در میارن؟

    • مرتضی

      اکبر جوجه ای را که مردم نمیتونن ان را نوش جان کنن را با هر اسم دیگه ای هم طبخ وعرضه بشه بازهم ندارن پولش را که بخرن ونوش کنن

    • اصغر میرزا

      خب شما هم برید غذاهای دیگری به اسم خودتون به ثبت برسونید مثل شعبون مرغی_ محمود فسنجان_شهین جوجه و از این قبیل.

    • محمد د

      اکبر جوجه قبلا اکبر جوجه بود.دلیل این شکایتو هم نمیفهمم .
      تو رشت و اطرافش 500 تا اکبر جوجه داریم!

    • ali

      حتما طرف گردن کلفته

    • یک شهروند

      اکبرجوجه،ففط درشمال،انهم درمسیرجاده کناره به سمت گرگان ومشهددرنزدیکی شهرستان گلوگاه بوده،که خودرستوران،برای مصرف غذای خودحتی مرغداری داشت،بعدابه علت غذای فوق العادش،که شامل جوجه سرخ شده بارب انارمخصوص بود،زبانزدشد،البته دارای سابقه طولانی یعنی دهه چهل میباشد،حالاااستفاده ازاین برنددرهمه جامدشده ولی کیفیت ان راندارد،حالا اگرمنع قانونی یابارقانونی دارد،بی اطلاع هستم،فقط جهت اطلاع شهروندان بعرض رسید

    • بدون نام

      دردنیا هر برندی مربوط به شخص ویا مجموعه ایی خاص میباشد که استفاده ازاین برند توسط دیگران باید با رضایت واجازه اوشخص ویا مجموعه باشه که این قضیه درمورد اکبر جوجه هم صدق میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج