۴۸۶۰۱۲
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

گرمایش جهانی عامل وقوع سیل های جنوب کشور

درهفته‌های گذشته، باران‌های شدید در مناطق مختلف ایران منجر به سیل شده اند، به گفته رئیس سازمان هواشناسی و با توجه به تحقیقی که سال پیش مجله نیچر انجام داد علت این سیل‌ها گرمایش جهانی است و باید انتظار سیل‌های بیشتری را در آینده داشت.

خبرآنلاین: درهفته‌های گذشته، باران‌های شدید در مناطق مختلف ایران منجر به سیل شده اند، به گفته رئیس سازمان هواشناسی و با توجه به تحقیقی که سال پیش مجله نیچر انجام داد علت این سیل‌ها گرمایش جهانی است و باید انتظار سیل‌های بیشتری را در آینده داشت.

نیمه زمستان ۹۵ در مناطق مختلف جنوب ایارن باران های شدید منجر به رخ دادن سیل های شدیدی شد، اما روز گذشته رئیس سازمان هواشناسی یکی از دلایل این باران های شدید را اعلام کرد؛ گرمایش جهانی.

داوود پرهیزکار؛ رئیس سازمان هواشناسی در مراسم افتتاح نخستین سامانه پیش آگاهی و پیش بینی هشدار سیل و سیلاب شهری کشور در این رابطه گفت: سیل های ناگهانی از تبعات گرمایش جهانی است که در ایران نیز مشاهده می شود، به طوری که بارش ها عمدتا به صورت ناگهانی و سیل آسا رخ می دهد که هفته گذشته نیز در بخش هایی از کشور شاهد آن بودیم.

در واقع با گرمتر شدن دمای کره زمین چرخه های پدیده های طبیعی آن هم کاملا تغییر می کند، از سویی هوای گرم رطوبت بیشتری هم در خود نگه می دارد و این منجر به ایجاد بارندگی های شدیدی می شود.

بر اساس تحقیقی که چند ماه پیش در مجله نیچر منتشر شد، با گرمتر شدن دمای کره زمین احتمال رخ دادن سیل های شدید، مخصوصا در مناطق خشک تر افزایش پیدا می کند.

مارکوس دونات یکی از نویسندگان این تحقیق در این رابطه گفت: ما ارتباط قوی ای بین گرمایش جهانی و افزایش بارندگی، این ارتباط در مناطقی که استوایی نیستند شدید تر است. احتمالا الان این عقیده خوبی است تا روی زیرساخت هایی سرمایه گذاری کنیم که به مقابله با باران های شدید کمک کند.

دانشمندان در این تحقیق اطلاعات مخصوص به ۱۱ هزار بارندگی از سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۰ را اندازه گیری کردند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی رجائی نژاد

      بله وقتی نتوان مدیریت کرد بهترین نعمت اللهی تبدیل به بدترین خرابی وجل می‌شود وآن و قت بعلت عدم مدیریت و ندانم کاری سر نوشت یا تنبیه وسزای جرائم از طرف خداوند متعال ربطش داده درصورتیکه همینها بیشتر ذهنیت منفی شده پس بیابید قبل رود باید روبند زد همزمان با ورود خطر مقابله کمتر اثر دارد قبل ببار آمدن این گونه خسارات با هزینه کمتر ده درصد میتوان آنها را به اندک نا چیز جمع کرد یا نمیدانند یا بطور عمد نمی خواهند چرا که شاید این خسارات بصورت غیر نباشید درآمد مورد نظر شان را تامین نکند خلاصه اینکه میتوان امتحان کرد از نظر ات مردم کمک گرفت که به رایگان انجام خواهد شد بشر طی به این افراد واگذار وتشویق نه آنکه سنگ اندازی هم بشود

    • خاطره

      گرمایش جهانی کجا بود دادااااش....؟این گرما فقط برا ایران هست و فقط جنوب؟ما به چشم خودمون داریم سیستم فاضلابمونو میبینیم دیگه کیو میخوان خر کنن

    • بدون نام

      باید با برنامه ریزی دقیق از این مقدار فراوان آب به بهترین نحوه ممکن استفاده کرد و باعث آبادانی مناطق مورد نظر شد.

    • مجتبی رضایی

      این خبرکه حقیقت من کاری به این سیلهای اخیرندارم درسته ماازقبل بایدمجهزوآماده مقابله باهمه این وقایع طبیعی بودیاحداقل پیشگیری بکنیم تاجاییکه میشه.اما بخاطرسوراخ شدن لایه ازن وگرم شدن دمای زمین داره یخهای قطبهای شمال وجنوب یواش یواش آب میشه و سطح دریاهابالامیادمیگن بخاطراین مسائل تا50 سال بعد بیشتروقتها بارندگیهای خیلی زیادونامتعارف پدید میاد ولی بعدازون دمای هواانقدرگرم میشه که هیچ موجودی قادربه زندگی کردن روی زمین ازشدت گرما نخواهد بوداینومن چندسال پیش یجایی خوندم کاری به حالاواین بارشهای اخیرندارم .اون قضیه ریزگردهام مقصر هم دولت ماست هم کشورهای همسایه مابازدن سدهای اشتباهی حق آب این تالابهای کشورمون نمیدیم وزارت نیرو منظورمه مسدودمیکنندبا جاهای اشتباه که سد میسازند.کشورهای همسایه هم بعضا یجورایی حق آبه ها رانمیدن وخلاف عهدنامه های بین المللی کارمیکنند اگر اینارو مشکلشو حل کنند تاحد زیادی مشکل این گردوخاک حل میشه چندوقت دیگه توی مرکزکشورم شاهد این وقایع خواهیم بودچون اغلب تالابها وباتلاقها خشک شدند متاسفانه فقط ذوق میکنیم که سدسازی میکنیم ولی تازه محیط زیست به خطرمیندازیم بخاطر کارهای اشتباه وزارت نیرو کاریم به دولت الان نداره از اول انقلاب تاالان این کارهای بدون برنامه وحساب کتاب داره صورت میگیره .بازم امیدوارم به خودشون بیاند مسئولان وشاهد این وقایع وفجایع نباشیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج