۴۸۶۱۸۰
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

استاندار خوزستان:

مهاجرت سالانه ۳ هزار خوزستانی

استاندار خوزستان نسبت به خطر مهاجرت نخبگان از این استان به دلیل بحران های زیستی هشدار داد و گفت: سالیانه سه هزار نفر از نخبگان و افراد تحصیلکرده به خارج از خوزستان مهاجرت می کنند.

خبرگزاری ایرنا: استاندار خوزستان نسبت به خطر مهاجرت نخبگان از این استان به دلیل بحران های زیستی هشدار داد و گفت: سالیانه سه هزار نفر از نخبگان و افراد تحصیلکرده به خارج از خوزستان مهاجرت می کنند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی پنجشنبه در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری خوزستان که با حضور رئیس جمهوری و هیات همراه برگزار شد از رهبر معظم انقلاب ، برای همراهی و همدلی با مردم خوزستان که مایه دلگرمی خوزستانی ها شد تشکر کرد.
وی همچنین با تشکر از رییس جمهوری برای پیام صمیمانه و ارزنده خطاب به مردم خوزستان در جریان بحران اخیر این استان اظهار کرد: ۱۳۵ هزار هکتار از کانون های گرد و غبار خوزستان در جنوب و جنوب شرق اهواز و ۵۰ هزار هکتار در جنوب هورالعظیم قرار دارد.
وی افزود: ۵۴ درصد از این کانون ها در گذشته مرتع، ۱۵ درصد زمین کشاورزی دیم، ۱۰ درصد تالاب خشک شده، ۹ درصد زمین کشاورزی آبی و ۱۲ درصد زمین بدون پوشش گیاهی بوده که اکنون تبدیل به کانون گرد و غبار شده اند.
وی تغییر اقلیم و خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی را از عوامل ایجاد کانون های گرد وغبار عنوان کرد و گفت: عوامل انسانی از جمله طرح های عمرانی، سدها، بندها، جاده ها و خطوط لوله (نفت) از دیگر عوامل مهم این پدیده هستند که نقش پررنگ تری دارند.
به گفته وی، به طور نمونه ساخت جاده میدان نفتی منصوری برای دسترسی به چاه های نفتی از هشت سال پیش باعث ایجاد یک کانون گرد و غبار شده است.
شریعتی اظهار کرد: در سال ۸۹ یک بار گرد و غبار به میزان ۱۰ هزار میکروگرم (۶۶برابر حدمجاز) در خوزستان اتفاق افتاد اما از سال ۹۰ این میزان آلودگی به استمرار رخ داده است.
وی گفت: دومصوبه در سال های ۸۷ و ۹۳ توسط هیات دولت تصویب شده اما درصد پیشرفت اجرا پایین است و تحقق اعتبارات در کوتاه مدت می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.
وی با اشاره به تاثیر ریزگردها بر بهداشت، برق، هواشناسی، فرودگاه، شهرداری، آموزش و پرورش خوزستان افزود: با ماموریت ویژه ای که رییس جمهوری به وزارت جهاد کشاورزی داده قرار است در میان مدت ۳۵۰ هزار هکتار از کانون های گرد و غبار مهار شود.
وی با اشاره به مشکلات مهم خوزستان در حوزه آب و فاضلاب گفت: یکی از مهم ترین مشکلات خوزستان مساله آب شرب است که سلامت مردم را با خطر روبه رو کرده و لازم است اعتبارات لازم برای طرح های آبرسانی تامین شود.
شریعتی اضافه کرد: در بودجه سال ۹۶ اعتبارات طرح های آبرسانی خوزستان ۸۰ درصد افزایش یافته و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه سالانه حداقل سه هزار نفر از نیروهای تحصیلکرده و نخبه خوزستان به خارج استان مهاجرت می کنند، افزود: درخواستی را به کمیسیون اجتماعی دولت برای دادن حق بدی آب و هوا به کارمندان ارائه کرده ایم.
وی خواستار توجه ویژه دولت برای استخدام و پرکردن پست های بدون تصدی در خوزستان شد و گفت: در خوزستان فقط در آموزش و پرورش ۱۰ هزار پست خالی داریم.
شریعتی یکی از نگرانی های مردم خوزستان را طرح های انتقال آب دانست و افزود: رییس جمهوری قبلا دستور داده بود که انتقال آب فقط برای شرب مجاز است و امیدواریم با تحقق این مساله رودخانه های خوزستان همچنان جاری و مایه خیر و برکت باشد تا دغدغه مردم برطرف شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری امروز پنجشنبه در سفری یک روزه به منظور بررسی مشکلاتی که پدیده گرد و غبار برای خوزستان ایجاد کرده ، وارد اهواز شد.
وزیران اطلاعات، کشور، نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون اجرائی رئیس جمهوری و نیز رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر دکتر روحانی را همراهی می کنند.
از جمله برنامه های سفر رئیس جمهوری به استان خوزستان بازدید از کانون ریزگردها در خوزستان، شرکت در نشست تخصصی بررسی این ریزگردها و بررسی راهکارهای خروج از این بحران و صدور دستورات اساسی وشرکت در شورای اداری استان از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهوری به این استان است.
بر اساس این گزارش، توفان گرد و خاک در هشتم بهمن امسال، قطع مکرر آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه استان از مدار و قطع چندین ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.
هیات دولت در روزهای اخیر 300 میلیارد ریال برای مهار ریزگردها در کوتاه مدت تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی نیز برای اجرا ابلاغ کرده است.
استان خوزستان از سال 80 درگیر معضل ریزگردهاست و کارشناسان اعلام کرده اند 35 درصد گرد و غبار این استان ناشی از کانون های داخلی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه خیلی خوبه چون مسئولین قصدشون این بود مردمو خوزستانو فرار بدن....

    • عقیل

      آقای استاندار بی کفایت اگر واقعاً یک ذره انسانیت داشتی استعفا می دادی در عدد وارقام دادن استادی اما در اعتراض وحق گفتن خاموشی بدبختی خوزستان از روزی است که که همچو تو استاندارش شدند

    • رضا

      آقای استاندار به ما حق بدهید خوشبین نباشیم قبل شما اینقدر از این وعده ها دادن وعمل نکردن که ما امیدمان را برای هرگونه اصلاح از دست دادیم .با مشکل بیکاری فرزندانمان چیکار کنیم وبا....

    • بدون نام

      من تعجبم ازاینه همه حضرات وبزرگان واقعیات ومعضلات رومیبینن ومیگن اما هیچکدوم کاری نمیکنن انگار دارن به همدیگه تعارف میکنند

    • بی نام

      من‌موندم کلا چرا موندن من ک رفتم دنبال انتقالی یا اگر نشد استعفا جون آزاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج