۴۸۶۴۴۷
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

«او» بهترین فیلم جوایز سزار شد

برندگان چهل و دومین دوره جوایز سزار معرفی شدند.

هنرآنلاین: برندگان چهل و دومین دوره جوایز سزار معرفی شدند.

فیلم "او" (Elle) به کارگردانی پل ورهوفن جایزه بهترین فیلم این دوره جوایز سزار را دریافت کرد که برندگان آن جمعه شب در مراسمی در پاریس معرفی شدند.
«او» بهترین فیلم جوایز سزار شد

ایزابل هوپر نیز برای کار خود در "او" برای دومین بار در دوران کاری خود برنده جایزه سزار بهترین بازیگر زن شد. او در این فیلم نقش مدیر ارشد یک شرکت تولید بازی‌های ویدیویی را بازی می‌کند که وقتی در خانه‌اش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، به شیوه خودش با این مسئله روبرو می‌شود.

"او" که با نامزدی در ۱۱ بخش به همراه درام تاریخی "فرانتز" (Frantz) به کارگردانی فرانسوا اوزون، پیشتاز نامزدهای چهل و دومین دوره جوایز سزار بود، در همین دو بخش برنده شد. "فرانتز" هم تنها جایزه سزار بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرد.

به گزارش هالیوود ریپوتر، "Divines" اولین تجربه کارگردانی هدا بنیامینا و "فقط پایان دنیاست" (It's Only the End of the World) ساخته زاویه دولان، هر یک با دریافت سه جایزه، دیگر برندگان بزرگ این دوره جوایز سزار بودند که از آن به عنوان معادل فرانسوی جوایز اسکار یاد می‌شود.

"Divines" جوایز بهترین فیلم اول، بهترین بازیگر زن مکمل (دبورا لوکوموئنا) و بهترین بازیگر زن تازه‌کار (اولایا آمامرا) را گرفت. داستان فیلم درباره دو دوست است که قصد دارند سریع پولدار شوند و زندگی بهتری را در پیش بگیرند.

"فقط پایان دنیاست" برنده جوایز بهترین کارگردان، بهترین تدوین و بهترین بازیگر مرد برای گاسپار اویِل شد. او در این فیلم نقش نویسنده‌ای را ایفاء کرده است که بعد از ۱۲ سال غیبت بدون توضیح، به خانه بازمی‌گردد تا خبر مرگ قریب‌الوقوع خود را به خانواده اعلام کند.

انیمیشن فرانسوی-سوئیسی "زندگی من به عنوان یک کدوسبز" در دو بخش بهترین فیلم انیمیشن و بهترین فیلمنامه اقتباسی پیروز شد. این فیلم یکی از نامزدهای اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن امسال است.

"او" و دیگر برندگان اصلی جوایز سزار، همگی برای اولین بار در دنیا در جشنواره فیلم کن امسال چه در بخش مسابقه اصلی و چه در بخش جنبی دو هفته کارگردانان به نمایش درآمدند. فیلم بریتانیایی "من، دانیل بلیک" به کارگردانی کن لوچ و برنده نخل طلای جشنواره کن، جایزه بهترین فیلم خارجی را از آن خود کرد.

جرج کلونی بازیگر و کارگردان آمریکایی در مراسم جایزه سزار افتخاری را دریافت کرد. او از سخنرانی بعد از دریافت جایزه برای انتقاد از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا استفاده کرد و به حاضران هشدار داد "مخالفت را با عهدشکنی اشتباه نگیرند."
«او» بهترین فیلم جوایز سزار شد

او گفت: ما نمی‌توانیم با رها کردن آزادی در خانه در خارج از آن دفاع کنیم.

ژان دوژاردن بازیگر برنده اسکار ("هنرمند") هنگام سخنرانی کلونی روی صحنه در کنار بود و گاهی اوقات به شوخی صحبت‌های او را به فرانسوی ترجمه می‌کرد.

کلونی سخنرانی خود را با نقل قولی از کاسیوس در "ژولیوس سزار" شکسپیر به پایان رساند: "خطا، بروتوس عزیز، از ستاره بخت ما نیست، بلکه از خود ماست."

در دیگر بخش‌ها، جیمز تیری نوه چارلی چاپلین برای فیلم زندگی‌نامه‌ای-تاریخی "شکلات" جایزه سزار بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. این فیلم جایزه بهترین طراحی صحنه را هم برد.

فیلم "خلیج اسلک" (Slack Bay) به کارگردانی برونوو دومون که در ۹ بخش نامزد دریافت جایزه بود و فیلم "از سرزمین ماه" (From the Land of the Moon) به کارگردانی نیکول گارسیا که در هشت بخش شانس دریافت جایزه را داشت، جوایز سزار را دست خالی ترک کردند.

حضور ژان-پل بلموندو ستاره ۸۳ ساله - که حدود یک دهه پیش دچار سکته مغزی شد - یکی از تاثیرگذارترین لحظه‌های مراسم را رقم زد. تماشاگران حدود دو دقیقه به طور ایستاده بازیگر کهنه‌کار فرانسوی را تشویق کردند.

مراسم سزار برخلاف سال‌های قبل بدون رئیس برگزار شد. قرار بود رومن پولانسکی کارگردان فرانسوی و لهستانی این وظیفه را عهده‌دار شود، اما بعد از اعتراض‌ها به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فرانسه برای این انتخاب و تهدید گروه‌های فمینیست به تحریم جوایز و تهیه طوماری با حدود ۶۰ هزار امضاء، او اعلام کناره‌گیری کرد. آمریکا از سال‌ها پیش در ارتباط با محکومیت پولانسکی در دهه ۱۹۷۰ در پرونده اتهام ارتباط غیرقانونی با دختری ۱۳ ساله، به دنبال استرداد او به این کشور بوده است.

آکادمی سزار سال ۱۹۷۶ تأسیس شد و با بیش از چهار هزار عضو شامل دست‌اندرکاران سینمای فرانسه، پس از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، بزرگ‌ترین آکادمی سینمایی دنیاست.

فهرست برندگان جوایز سزار ۲۰۱۷ به این شرح است:

بهترین فیلم : "او" به کارگردانی پل ورهوفن

بهترین کارگردان: زاویه دولان برای "فقط پایان دنیاست"

بهترین بازیگر مرد: گاسپار اویل برای "فقط پایان دنیاست"

بهترین بازیگر زن : ایزابل هوپر برای "او"

بهترین بازیگر مرد مکمل: جیمز تیری برای "شکلات"

بهترین بازیگر زن مکمل: دبورا لوکوموئنا برای "Divines"

بهترین بازیگر مرد تازه‌کار : نیلس اشنایدر برای "Dark Inclusion"

بهترین بازیگر زن تازه‌کار : اولایا آمامرا برای "Divines"

بهترین فیلم اول: "Divines" به کارگردانی هدا بنیامینا

بهترین فیلمبرداری: پاسکال مارتی برای "فرانتز"

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: سولوی آنسپاخ و ژان-لویی ژاژه برای "تأثیر آبی"

بهترین فیلمنامه اقتباسی: سلین شاما برای "زندگی من به عنوان یک کدوسبز"

بهترین طراحی صحنه : ژرمی دی. لیژنول برای "شکلات"

بهترین طراحی لباس: آنیس رومان برای "رقصنده"

بهترین موسیقی : ابراهیم معلوف برای "در جنگل‌های سیبری"

بهترین تدوین : زاویه دولان برای "فقط پایان دنیاست"

بهترین صدا: مارک انگلس، فرد دمولدر، سیلوین رتی و ژان-پل هوریه برای "اودیسه"

بهترین فیلم خارجی : "من، دانیل بلیک" به کارگردانی کن لوچ (بریتانیا)

بهترین فیلم انیمیشن: "زندگی من به عنوان یک کدوسبز" به کارگردانی کلود باراس

بهترین فیلم مستند : "ممنون رئیس!" به کارگردانی فرانسوا روفن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج