جاباما
۴۸۶۶۲۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

افزایش حملات به سرورهای ویندوزی داخل کشور

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) با اعلام افزایش حمله باج افزارهای رایانه ای به سرورهای ویندوزی از طریق سرویس «ریموت دسکتاپ» در کشور ، نسبت به خطرات احتمالی هشدار داد.

وب سایت تک شات: مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) با اعلام افزایش حمله باج افزارهای رایانه ای به سرورهای ویندوزی از طریق سرویس «ریموت دسکتاپ» در کشور ، نسبت به خطرات احتمالی هشدار داد.
افزایش حملات به سرورهای ویندوزی داخل کشور

مرکز ماهر وابسته به سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در هفته‌های اخیر، گزارشات متعددی از حمله باج افزارها به سرورهای ویندوزی در کشور واصل شده است.

بررسی‌های فنی نشان داده که در این حملات مهاجمین با سوءاستفاده از دسترسی‌های حفاطت نشده به سرویس Remote Desktop ‌ویندوز (پروتکل RDP)، وارد شده و با انتقال فایل، باج افزار اقدام به رمزگزاری فایل‌های سرور می‌ کند.

در این حملات مهاجم با سوءاستفاده از نسخه‌های آسیب‌پذیر سرویس Remote Desktop و یا رمز عبور ضعیف، وارد سرور می‌شود.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای از کاربران خواست به منظور جلوگیری از وقوع این حملات سایبری، علاوه بر مسدود کردن سرویس های غیر ضروری remote desktop روی شبکه اینترنت، نسبت به انتخاب رمزهای عبور مناسب و به روز رسانی سیستم‌های عامل اقدام کنند.

باج افزارها یا بدافزارهای باجگیر گونه‌ای از نرم افزارهای مخرب هستند که دسترسی به سیستم رایانه ای فرد را محدود می‌کنند و ایجادکننده آن برای برداشتن محدودیت، درخواست باج می‌کند.

برخی از انواع این بدافزارها، روی فایل‌های هارد دیسک رمزگذاری انجام می‌دهند و برخی دیگر ممکن است به سادگی سیستم را قفل کنند و پیام‌هایی روی نمایشگر نشان دهند که از کاربر می‌خواهد مبالغی را برایشان واریز کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج