۴۸۷۲۰۰
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

امکان هک شدن گوشی ها با شارژرهای عمومی

ایستگاه‌ های شارژ تقریباً هرجایی وجود دارند، به‌ عنوان‌ مثال، در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ ها، مراکز کنفرانس، پارک‌ ها، کافی‌ شاپ‌ ها و… می‌ توان آن‌ها را پیدا کرد اما شارژر عمومی خطرناک بوده و بستر مناسبی برای هکرها فراهم می‌ نماید تا به‌ سادگی اطلاعات کاربران را به سرقت ببرند.

وب سایت سایبربان: شارژر عمومی خطرناک بوده و بستر مناسبی برای هکرها فراهم می‌ نماید تا به‌ سادگی اطلاعات کاربران را به سرقت ببرند.
گوشی هوشمند با باتری کم یک مشکل جدی است، مخصوصاً زمانی که در خیابان هستید. امکان دارد در زمان کمبود شارژ، فکر پیدا کردن یک ایستگاه شارژر عمومی ، به ذهنتان خطور کند. ایستگاه‌ های شارژ تقریباً هرجایی وجود دارند، به‌ عنوان‌ مثال، در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ ها، مراکز کنفرانس، پارک‌ ها، کافی‌ شاپ‌ ها و… می‌ توان آن‌ها را پیدا کرد. تمام‌ کاری که کاربر نیاز است انجام دهد، متصل کردن شارژر به گوشی بوده تا در کمال آرامش و آسایش گوشی شما شارژ شود.
امکان هک شدن گوشی ها با شارژرهای عمومی

درو پایک (Drew Paik)، کارشناس شرکت امنیت فناوری شرکت آتنتیک ۸ (Authentic۸) در گفتگویی به سی.ان.ان گفت: «این کار بسیار خطرناک است، زیرا امکان دارد ایستگاه شارژ هک شده و تمامی اطلاعات موجود در تلفن همراه شما به‌ آسانی سرقت شود».

شرکت آتنتیک ۸، توسعه‌ دهنده مرورگر وب سیلو (Silo) بوده و این امکان را فراهم می‌ کند تا به‌ صورت ناشناس در اینترنت گشت و گزار کنید. پایک اشاره کرد، این مسئله بسیار نگران‌ کننده و شگفت‌آور است که افراد به‌ راحتی گوشی‌ های تلفن همراه خود را به شارژرهای موجود در ایستگاه شارژ متصل می‌ کنند. به اعتقاد وی، ممکن است آن شارژر توسط یک هکر مورد سوءاستفاده قرارگرفته و تمامی اطلاعات شما به خطر بیفتد، زیرا در زمانی که کابل شارژ به تلفن همراه شما متصل است این امکان و جود دارد که اطلاعات شما نیز منتقل شود.

ب ه‌عنوان‌ مثال، اگر شما آیفون خود را با همان کابل شارژ به سیستم مک متصل کنید، به‌راحتی می‌ توانید عکس‌ ها و موزیک‌ ها را از تلفن همراه به کامپیوتر منتقل کنید. بر همین اساس یک هکر می‌ تواند با استفاده از همان کابل اتصال شارژ تمامی اطلاعات ذخیره‌ شده، ازجمله عکس‌ ها، ایمیل‌ ها، دفترچه تلفن، پیامک‌ ها و… را بدون اطلاع شما به سرقت ببرد.

این نوع از حملات را جویس جکینگ (Juice Jacking) می‌ نامند. جویس جکینگ به سرقت اطلاعات تلفن گفته می‌ شود که عموماً از طریق کابل یو.اس.بی صورت می‌ گیرد. این اصطلاح در سال ۲۰۱۱ توسط محققان امنیتی انتخاب شد و در سال ۲۰۱۶ برای سرقت فیلم‌ ها اصطلاح، ویدئو جکینگ (Video Jacking) انتخاب شد.

یافته‌ های این تحقیق توسط شرکت Authentic۸، در همایش امنیتی RSA در سان‌ فرانسیسکو ارائه شد. این شرکت یک ایستگاه شارژ راه‌اندازی کرد که بازدیدکنندگان می‌ توانستند تلفن‌ های همراه خود را شارژ کنند. سپس این شرکت امنیتی، یک نوع آزمایش اجتماعی برای تجزیه‌ و تحلیل تعدادی از افراد که از این ایستگاه شارژ استفاده کردند، را آغاز کرد. ۸۰ درصد افرادی که در این همایش حضور داشتند از این ایستگاه شارژ استفاده کردند و به نظر می‌رسد هیچ‌یک از بازدیدکنندگان که در کنفرانس امنیتی شرکت داشته‌اند، نگرانی‌ ای نسبت به استفاده از این شارژر عمومی و مسائل امنیتی ندارند.

این مسئله پیامدهای متنوع و مختلفی دارد و کارشناسان توصیه می‌ کنند، به‌ جای قرار گرفتن در معرض خطر، کاربران می‌ بایست شارژر خود را به همراه داشته یا از منبع تغذیه قابل‌ حمل (Power Bank) استفاده کنند. نکته اساسی اینجا است که اگر برای اطلاعات موجود در تلفن همراه خود نگران هستید، بهتر است استفاده از ایستگاه‌ های شارژر عمومی را به‌طور کل متوقف کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      الکی؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج