جاباما
۴۸۷۲۴۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طنز؛ تنها صداست که می ماند

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

قسمت اول

با ورود آقای کواکبیان به جمع میلیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، صحنه انتخابات به کل تغییر کرد. این نامزد خوش‌الحان که با صدای قوی، شفاف و زیبای خودش قرار است به رقابت با سایر نامزدها بپردازد، با توجه به نمایندگی مجلس احتمالا شانس بالایی هم برای تایید صلاحیت و ورود به مرحله بعد انتخابات دارد.
این که می‌گوییم آقای کواکبیان صحنه انتخابات را به کل تغییر دادند، نه که بخواهیم تبلیغ کنیم. چون یک بار در همین ستون ازشان تعریف کردیم، ولی متاسفانه هنوز پولی واریز نشده.

منظورمان از تغییر این بود که دیگر هر کسی نمی‌تواند حضور در مناظره‌ها را تاب بیاورد و برای اولین بار، شاهد انصراف درصد بسیار بالایی از کاندیداها خواهیم بود.
آقای کواکبیان که با شعار «همه را از تعجب خشک می‌کنم» در انتخابات شرکت کرده، مسیر زیر را در راستای نامزدی‌اش طی خواهد کرد:

اسم ۱۰ نامزد به عنوان تایید صلاحیت‌شدگان و رقبای نهایی انتخابات اعلام می‌شود. همان اول کار، آقای غرضی اعلام می‌کنند که به دلیل مشکلات قلبی و سن بالا، توان مناظره با آقای کواکبیان را ندارند و از رقابت انصراف می‌دهند و می‌روند تا شانس‌شان را با یک پست دیگر برای شرکت در انتخاباتش امتحان کنند.
در عوض، میرسلیم چون سال‌هاست در جریان تحولات سیاسی کشور نبوده، متوجه قضیه نمی‌شود و خیلی خونسرد برای شروع مناظره‌های ۹ نفره به سازمان صداوسیما می‌رود.
دم در می‌بیند که سایر نامزدها با هدفون و لباس ضربه‌گیر آمده‌اند و خیلی تعجب می‌کند و در حال پرس و جو برای علت این اتفاق است که کواکبیان سر می‌رسد.
میرسلیم در اولین سلام و احوالپرسی با کواکبیان، شنوایی گوش چپش را به طور کامل و گوش راست را تا ۷۰ درصد از دست می‌دهد و تلوتلوخوران از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف می‌دهد و از شعاع ۲۰ کیلومتری جام جم دور می‌شود تا حداقل ۳۰ درصد شنوایی باقی‌مانده را حفظ کند.
بعد سریع به سراغ حزب موتلفه می‌رود و می‌پرسد: «واسه این بود هی می‌گفتین کاندیدای نهایی بشم؟» بادامچیان و حبیبی نشسته‌اند غش غش به او می‌خندند.

مناظره‌ها با 8 نامزد شروع می‌شود و با 3 نامزد به دور دوم می‌رود که کاملا به دلیل برنامه‌ریزی دقیق مشاوران آقای کواکبیان بوده. مشاورها از ایشان می‌خواهند که ابتدا یواش صحبت کنند و وقتی نامزدهای دیگر مجبور به در آوردن هندزفری‌هایشان شدند، به حالت طبیعی برگردند.
به این صورت 4 نامزد که در همان مناظره اول مجروح و زخمی شده بودند، از ادامه کار انصراف داده و خود را تا دم در صداوسیما روی زمین می‌کشند و آنجا آمبولانس‌ها به سراغ‌شان می‌آیند.

به این صورت، چهار نامزد برای ادامه رقابت‌ها باقی می‌مانند و به مرحله دوم رقابت‌ها راه پیدا می‌کنند... .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج