جاباما
۴۸۷۲۷۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کمر درد می تواند خطر مرگ را افزایش دهد

بر اساس تحقیقات جدید، شاید مجبور باشید بهای گزافی برای بی اعتنایی به کمر درد خود بپردازید. با وجودیکه کمر درد مشکلی شایع در تمامی نقاط دنیاست، اما اخیراً دانشمندان هشدار داده اند که این مشکل شایع می تواند به مرگ زودرس افراد منجر شود. د

وب سایت تک شات: بر اساس تحقیقات جدید، شاید مجبور باشید بهای گزافی برای بی اعتنایی به کمر درد خود بپردازید. با وجودیکه کمر درد مشکلی شایع در تمامی نقاط دنیاست، اما اخیراً دانشمندان هشدار داده اند که این مشکل شایع می تواند به مرگ زودرس افراد منجر شود.

کمر درد می تواند خطر مرگ را افزایش دهد

تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که از کمر درد رنج می برند، ۱۳% بیش از سایر افراد در معرض خطر مرگ در سنین پایین تر هستند. این تحقیقات همچنین با تاکید بر بی اثر بودن مسکن ها در رفع مشکل درد کمر تهدید مورد نظر را بسیار جدی نشان می دهند.

در چند تحقیق به بررسی کاهش طول عمر ناشی از دردهای نخاعی در افراد مسن پرداخته شده است. اما محققان دانشگاه سیدنی به بررسی ارتباط بین میزان مرگ و میر و دردهای نخاعی در ۴۳۹۰ دوقلو در سنین بالای ۷۰ سال پرداخته اند.

نتایج این تحقیق که در ژورنال Pain منتشر شده ادعا می کند که بسیاری از مردم تصور می کنند کمر درد نمی تواند زندگی آنها را مورد تهدید قرار دهد. اما در تحقیقات مشخص شده ارتباط مستقیمی بین کمر درد و میزان مرگ و میر وجو دارد که البته دلیل آن هنوز مشخص نشده است. دردهای نخاعی می تواند بخشی از علایم مرتبط با سطح پایین سلامتی در فرد باشد که خطر مرگ را در جمعیت مسن افزایش می دهد. مسئولان باید مطلع باشند که کمر درد مشکلی بسیار جدی است و نشاندهنده سطح نامناسب سلامتی در افراد است که باید در افراد تشخیص داده و درمان شود.

دکتر متیو فرناندز که در این تحقیق نقش داشته اظهار کرد: «کمردرد باید به عنوان عاملی مهم در افزایش خطر مرگ در نظر گرفته شود که طول عمر و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.»

کمردرد که در دنیا به عنوان مهم ترین عامل عدم کارآیی و از کارافتادگی شناخته می شود معمولا در عرض چند هفته یا چند ماه شکل می گیرد.

کمردرد چهار نفر از هر پنج نفر را در دوره ای از زندگی درگیر می کند که علت اصلی آن نیز بلندکردن اشیا سنگین یا خم شدن های غیر اصولی است.

نیمی از این افراد پس از یک سال مجدد درد کمر را تجربه می کنند و گاه در بعضی افراد این درد تا چندین سال باقی می ماند و یا در دوره هایی مشخص تکرار می شود.

در گذشته برای درمان کمر درد مسکن تجویز می شد. اما تحقیقات اخیر نشان داده است که در واقع هیچ داروی موثری برای رفع این مشکل وجود ندارد و تنها راه حل کنترل آن انجام تمرینات ورزشی و کششی است.

در مطالعات مشخص شده که داروهای پاراستامول بر روی کمردرد تاثیری ندارد و مسکن های قوی تر نیز بی اثر و گاه خطرناک هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج