جاباما
۴۸۸۳۴۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

گلکسی بوک؛ رقیب کره‌ای سرفیس از راه رسید

با وجود این که بازار تبلت‌ها مانند روزهای اول رونق ندارد اما تبلت‌های ویندوزی شرایط بهتری دارند و از بسیاری جهات توانسته‌اند جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ‌ها شوند.

وب سایت جی اس ام - رضا جلالی: با وجود این که بازار تبلت‌ها مانند روزهای اول رونق ندارد اما تبلت‌های ویندوزی شرایط بهتری دارند و از بسیاری جهات توانسته‌اند جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ‌ها شوند.
گلکسی بوک؛ رقیب کره‌ای سرفیس از راه رسید
پرچم‌دار این نوع تبلت‌ها، خانواده سرفیس مایکروسافت است اما سامسونگ هم مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر سعی دارد تا سهمی از تبلت‌های ویندوزی هیبریدی را از مایکروسافت بگیرد و تازه‌ترین تلاشش هم معرفی گلکسی بوک است.

سال گذشته سامسونگ تبلت گلکسی تب پرو اس را معرفی کرد، اولین تبلت ویندوزی از سری گلکسی که با الگو برداری از سرفیس مایکروسافت و در ابعاد ۱۰ اینچی ساخته شد. حال نماینده جدید کره‌ای‌ها در بازار تبلت‌های ویندوزی هیبریدی با نامی جدید معرفی شد.
گلکسی بوک؛ رقیب کره‌ای سرفیس از راه رسید

روز یکشنبه سامسونگ در کنگره جهانی موبایل و در بارسلونا از دو مدل ۱۰ و ۱۲ اینچی گلکسی بوک رونمایی کرد که با قلم استایلوس و کاور کیبورد همراه است. سری گلکسی بوک از طراحی باریک و بدنه آلومینیومی بهره می‌برند و در نسخه‌های وای‌فای و LTE عرضه می‌شوند. Book ۱۰ صفحه نمایشی ۱۰.۶ اینچی از نوع LCD و با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ دارد و وظیفه پردازش آن برعهده اینتل Core m۳ است. پرچم‌دار این خانواده که Book ۱۲ نام دارد به پنل ۱۲ اینچی سوپر AMOLED HDR و پردازنده بدون فن Core i۵ مجهز است.
گلکسی بوک؛ رقیب کره‌ای سرفیس از راه رسید

عجیب نیست که با چنین صفحه نمایشی، گلکسی بوک ۱۲ اینچی رنگ‌های غنی و چشم نواز تولید کند، همچنین به لطف رم ۸ گیگابایتی، در مدت کوتاه تست عمومی در MWC، عملکرد این تبلت هم بی‌عیب و نقص ثبت شده است.

در کل گلکسی بوک ۱۲ اینچی صفحه نمایش، دوربین و پردازنده بهتری دارد اما پورت USB-C، عمر باتری ۱۰ ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع از ویژگی‌های مشترک هر دو دستگاه است. کاور کیبورد گلکسی بوک نسبت به گلکسی تب پرو اس بهبود داشته و کیبورد جدید از نوع جزیره‌ای است، ترک‌پد هم ۵۰ درصد نسبت به ترک‌پد تب پرو اس بزرگ‌تر شده است.

ویژگی برجسته دیگر این تبلت‌ها قلم آن‌هاست، S-Pen جدید از حساسیت به فشار با نسبت ۴۰۰۰ پشتیبانی می‌کند، نوک آن کوچک‌ترشده و به ۰.۷ میلی‌متر رسیده است و هیچ نیازی به شارژ ندارد. مانند قلم سری گلکسی نوت، از این قلم هم می‌توان برای یادداشت برداری، نقاشی کشیدن و ثبت اسکرین شات استفاده کرد اما متاسفانه در بدنه دستگاه محفظه‌ای برای قرار دادن S-Pen وجود ندارد که احتمال گم شدن این قلم را افزایش می‌دهد.

سامسونگ اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه این تبلت‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است، اما با احتمال ورود این تبلت‌ها و همچنین معرفی سرفیس پرو ۵ در بهار، به نظر می‌رسد فصل بعدی شاهد رقابت جذابی بین تبلت‌های مجهز به ویندوز ۱۰ باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج