۴۸۸۵۲۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

زنگ خطر تروریسم در ایتالیا به صدا درآمد

سرویس های اطلاعاتی ایتالیا از خطر احتمال سوء قصدهای تروریستی در خاک این کشور هشدار داده و اعلام کردند : خطر وقوع حملات تروریستی در خاک ایتالیا جدی تر شده است.

خبرگزاری ایرنا: سرویس های اطلاعاتی ایتالیا از خطر احتمال سوء قصدهای تروریستی در خاک این کشور هشدار داده و اعلام کردند : خطر وقوع حملات تروریستی در خاک ایتالیا جدی تر شده است.

سرویس های اطلاعاتی ایتالیا روز دوشنبه در گزارش سالانه خود به پارلمان با بصدا در آوردن زنگ خطر تروریسم اعلام کردند: ممکن است برخی از سوژه های رادیکالی در داخل ایتالیا، بجای رفتن به سوریه و عراق، تصمیم بگیرند که مستقیما در خاک ایتالیا به انجام حملات تروریستی بپردازند و این خطر همواره واقعی تر به نظر می رسد.

سرویس های اطلاعاتی ایتالیا با اشاره به موج بی وقفه مهاجرت ها به سوی این کشور هشدار دادند که هجوم عظیم مهاجران در یک مدت زمانی کوتاه می تواند خود منجر به خطر انشعاب های جنایی و رادیکالی اسلامی شود. ایتالیا ممکن است برای شبه نظلامیان داعش در لیبی و یا از سایر مناطق بحرانی تبدیل به یک راه فرار و یا ورود به اروپا شود و بنابراین در معرض خطر قرار دارد.

'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر ایتالیا نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: امنیت بیشتر به معنی آزادی کمتر نیست. ما می دانیم که در جهانی هستیم که در آن تهدیدات نامتقارن زیادی وجود دارد. ارتش های خارجی در کنار دروازه ها قرار ندارند بلکه تهدید ات متفاوتی از حملات سایبری تا تروریسم وجود دارد.

بر اساس آخرین داده های 'یوروپل' در سال 2015 میلادی 150 نفر در حملات تروریستی در اروپا کشته شدند. حملات تروریستی در اروپا از چهار مورد در سال 2014 میلادی به 667 مورد در سال 2015 افزایش یافتند. به عقیده سازمان های اطلاعاتی بسیاری از اعضا داعش با توان انجام عملیات تروریستی هنوز در اروپا حضور دارند.

در پی وقایع تروریستی ماه های اخیر در برلین و آنکارا تدابیر امنیتی ضد تروریستی در ایتالیا تقویت شده است و پلیس ضد تروریسم ایتالیا همچنان در حالت آماده باش و محافظت از اماکن حساس قرار دارد.

ایتالیا با اقدامات پیشگیرانه سعی بر جلوگیری از وقوع حملات تروریستی در این کشور دارد و از سال 2015 تاکنون 147 مظنون به نزدیکی به محافل افراط گرا را بدون حکم دادگاه و به دستور وزیر کشور اخراج کرده است . تنها در سال جاری میلادی 15 نفر اخراج شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج