جاباما
۴۸۸۸۴۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اشتیاق آلمان برای سرمایه‌‌ گذاری در ایران

روزنامه اقتصادی هاندلس بلات آلمان در گزارشی تحت عنوان ایران به سوی خرید بیشتر حرکت می‌کند، اشاره می‌کند که ماشین‌آلات، کمپرسور و هواپیما از جمله کانال‌های مورد نیاز ایران در دوران پسا تحریم هستند.

آفتاب‌‌نیوز: روزنامه اقتصادی هاندلس بلات آلمان در گزارشی تحت عنوان ایران به سوی خرید بیشتر حرکت می‌کند، اشاره می‌کند که ماشین‌آلات، کمپرسور و هواپیما از جمله کانال‌های مورد نیاز ایران در دوران پسا تحریم هستند.

ین روزنامه اشاره می‌کند ایران در حال حرکت به‌سوی تقاضای بهتر محصولات آلمانی و خرید در حال رشد از شرکت‌های عظیم آن کشور است. با این حال، مشکل اصلی نحوه پرداخت و دشواری‌های ایجاد‌شده در مسیر نقل و انتقالات بانکی ایران است که از دوران پس از برجام تاکنون بر سر جای خود باقی مانده است.

این روزنامه می‌نویسد: «از تابستان گذشته صادرات آلمان به ایران پس از برجام به‌تدریج در حال افزایش است؛ این موضوع در حوزه ماشین‌آلات صنعتی ساخت آلمان بیشتر به چشم می‌خورد با افزایش قیمت نفت ایران به زودی بیشتری برای پرداخت خریدهای خود خواهد داشت اما باید توجه کرد که یک عامل که به عنوان مانع عمل می‌کند پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا است. رییس‌جمهوری آمریکا موضعی ضد توافق هسته‌ای با ایران دارد. او همچنین پس از آزمایش موشکی اخیر ایران علیه آن موضع‌گیری کرد. «ولکر تریر» معاون مدیر کل‌ اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان می‌گوید: «اقتصاد آلمان نگرانی زیادی از تنش و حملات لفظی میان آمریکا و ایران دارد. این موضوع به نقع سرمایه‌گذاران نیست و آنان را بی‌میل‌تر به سرمایه‌گذاری می‌کند.»

این روزنامه اشاره می‌کند‌ که شرکت آلمانی در سال گذشته صادراتی به ارزش ۱.۲ تریلیون یورو داشته است که میزان کمی از آن به ایران رسیده است. میزان این صادرات به ایران، از ۲ به ۲.۶ میلیارد یورو از تابستان گذشته افزایش یافته است. «اردال یالچین» کارشناس تجارت خارجی معتقد است که اگر این روند ادامه یابد می‌توان انتظار رسیدن حجم صادرات به ایران به میزان ۳.۵ میلیارد یورو را داشت. «بیلفینگر» از مدیران تجاری آلمانی می‌گوید که ایران مردمانی آموزش‌دیده و سخت‌کوش دارد و همین ظرفیت بزرگی برای پیشرفت اقتصادی آن کشور است.

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که ایرباس به‌تازگی اولین محموله از ۱۰۰ فروند هواپیما را به ایران‌ایر انتقال داد و این بخشی از قرارداد ۱۸ میلیارد یورویی بوده است که منعقد شده است. یالچین دراین‌باره می‌گوید: «ایران در ماه دسامبر گذشته ۸۰ روند بوئینگ را سفارش داد که در امریکا ساخته شده بودند. با این قرارداد ۱۰۰ هزار شغل جدید در سال ایجاد می‌شود و در میان مدت می‌تواند به احیای اقتصاد امریکا به دولت ترامپ کمک کند.»

این روزنامه آلمانی اشاره می‌کند‌: افزایش تقاضای ایران برای ماشین‌آلات و تجهیزات آلمانی به شدت موثر بوده است. «هاندلس بلات» در این‌باره می‌نویسد: «برای مثال، شرکت «زیمنس» بزودی ساخت توربین‌های گازی و تجهیزات حمل و نقل ریلی را در ایران آغاز می‌کند و قصد نوسازی زیرساخت‌های راه‌آهن ایران را دارد و برای این کار قراردادی به مبلغ ۱.۴ میلیارد یورو را امضا کرده است.»

این روزنامه آلمانی می‌افزاید: «زیگمار گابریل» با روحانی رییس‌جمهوری ایران دیدار داشته است اما شرکت‌های آلمانی هنوز هم باید صبور باشند ولی امید زیاد است. ایران کشوری ثروتمند است از لحاظ قدرت خرید طبق رتبه‌بندی انجام شده این کشور پایین‌تر از اسپانیا و ترکیه در رتبه هجدهم در جهان قرار داشته است. به گزارش آژانس انرژی امریکا این کشور همچنین دارای چهارمین ذخایر اثبات‌شده نفت جهان بوده است. ارزش واردات کالاهای ساخت آلمان از سوی ایران پیش از تحریم‌های سال ۲۰۰۵ میلادی نیز به ارزش ۴.۴ میلیارد یورو بود. در سال ۲۰۱۴ میلادی این میزان به کمتر از ۲.۴ میلیارد دلار رسید که ۵۰ شرکت تجاری المان بود. «جو کائسر» مدیر ارشد شرکت زیمنس می‌گوید: «ما در حال صحبت درباره کشوری با ۸۰ میلیون نفر جمعیت هستیم که منابع انرژی دارد کشوری که مردمانش مسلما نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی دارند و می‌خواهد با کسب و کار نفت و گاز بپردازد. »

سازندگان ماشین‌های آلمانی با احتیاط رفتار می‌کنند. مدیران شرکت‌های بی ام دابلیو برای اولین بار مذاکرات خود را آغاز کرده‌اند. با این حال، کارشناسان صنعت آلمان شک و تردید دارند که خودروهای کلاس بالای آلمانی بتوانند در ایران به سرعت خریداران لازم را پیدا کنند. «اوتز تیلمان» رییس انجمن صنایع شیمیایی آلمان می‌گوید: «این یک عامل نیروبخش یک سنت طولانی در منطقه است».

این روزنامه آلمانی در ادامه اشاره می‌کند که با این حال مدیران بانک‌های و مراکز مالی با احتیاط زیادی کار می‌کنند. «استفان انگلس» مدیر مالی «کامرزبانک» می‌گوید که تحریم‌ها هنوز بر قوت خود باقی هستند. او می‌گوید که بانک‌ها نمی‌خواهند بار دیگر اسیر تحریم‌ها شوند آن هم تا زمانی که تحریم‌ها باقی هستند و در ماه مارس گشته مقام‌های آمریکایی کامرزبانک را به ۱.۴۵ میلیارد دلار به اتهام نقض معاملات تجاری با آمریکا محکوم کردند. یالچین اما می‌گوید که علیرغم موانع بانکی، ایران به پول‌ نقد دسترسی یافته است و این کار را برای دریافت وام کمی آسان‌تر کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا زمانی که کشوری ریسکهای سیاسی وامتیت اقتصادی خود را کاهش ندهد این سرمایه گذاریها انجام نخواهد شد و این حرفها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد همانطور که میگفتند بعد از برجام چنین وچنان خواهد شد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج