۴۸۸۹۰
۷۳۶۳
۷۳۶۳
پ

معروفترین مربیان لژیونر ایرانی

فهرست مربیان ایرانی که خارج از ایران مشغول به کار شده اند خیلی طولانی نیست. در این بین فقط افشین قطبی است که فعالیتش ادامه دارد و شاید در سال های آینده بشود به وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا امیدوار بود.

معروفترین مربیان لژیونر ایرانی

روزنامه تماشا: فهرست مربیان ایرانی که خارج از ایران مشغول به کار شده اند خیلی طولانی نیست. در این بین فقط افشین قطبی است که فعالیتش ادامه دارد و شاید در سال های آینده بشود به وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا امیدوار بود.

جلال طالبی

طالبی که در جام جهانی 98 سرمربی تیم ملی بود در تاتنهام، چلسی و آرسنال کارآموزی کرد. در سال 1359 در تیم دسته دومی الخلیج امارات سرمربی بود و این تیم را همان سال به دسته اول رساند. در سال اول با این تیم ششم شد و مدیران این تیم که انتظار قهرمانی داشتند او را اخراج کردند و یک مربی برزیلی را به کار گرفتند. مربی برزیلی نتایج خوبی نگرفت و مسئولان این تیم طالبی را برگرداند و طالبی تا سال 65 در این تیم ماند.

10 سال بعد او به گیلانگ سنگاپور رفت. سال بعد او به تیم امید اندونزی رفت و به دلیل تغییر قوانین کار این کشور را ترک کرد. در سال 1379 به تیم ملی سوریه رفت و در سال های 84 و 85 در الطلیعه امارات سرمربی بود.


افشین قطبی

ماجرای قطبی بار دیگر مربیان ایرانی که خارج از ایران مربی بوده اند متفاوت است. او کارش را در آمریکا شروع کرده بود و از همانجا کم کم به یک مربی بین المللی تبدیل شد. قطبی در سال های ۷۷-۱۳۶۷ کمک مربی تیم ملی آمریکا بود. در سال ۱۳۷۸ به تیم ملی کره جنوبی رفت و آنالیزور کاس هیدینگ شد و با این تیم به چهارمی جام جهانی هم رسید.

بعد از جام جهانی کمک مربی تیم سوون سامسونگ کره جنوبی شد دو سال بعد به آمریکا برگشت تا در لس آنجلس گالکسی کمک مربی باشد. در سال ۱۳۸۳ باز هم در کنار یک هلندی آنالیزور تیم ملی کره جنوبی شد. تیم وربیک این بار سرمربی این تیم بود. پس از مربیگری در پرسپولیس و تیم ملی، قطبی به ژاپن رفت و نزدیک به دو سال است که او سرمربی تیم شیمیزو اس. پالس است. او با این تیم هنوز به افتخاری دست پیدا نکرده اما عملکرد او برای مدیران این باشگاه تاکنون قابل قبول بوده است.


ناصر حجازی

ناصر حجازی فقط یک فصل در شروع مربیگری خود در ایران بود. بعد از آنکه حجازی در ایران تیمی پیدا نکرد در سال 67 به بنگلادش رفت و هدایت تیم محمدان بنگلادش را قبول کرد. محمدان با حجازی قهرمان لیگ بنگلادش شد و در جام باشگاه های آسیا پرسپولیس را شکست داد.

شاید همین پیروزی بود که راه را برای بازگشت حجازی به فوتبال ایران باز کرد. مرحوم حجازی در اواخر عمر خود هم مدیر فنی دی استرادی اسلواکی شد اما به علت بیماری کار خود را در این تیم ناتمام گذاشت.


ابراهیم قاسمپور

قاسمپور ۱۴ سال در تیم های فوتبال کشورهای عربی بازی کرده بود و همین راه را برای مربیگری در فوتبال امارات باز می کرد. او در سال ۱۳۸۵ سرمربی تیم «حنا»ی امارات بود ونیم فل در این تیم حضور داشت. دو سال بعد او دوباره به همین تیم رفت و حضوری کوتاه مدت در این تیم داشت. حتا در هر دو فصل در دسته دوم امارات بود. در همین سال او این تیم را ترک کرد و به الامارات دبی رفت و یک فصل را هم در این تیم سرمربیگری کرد. کارنامه مربیگری او در تیم های خارجی به همین دو تیم محدود می شود.


حشمت مهاجرانی

مهاجرانی مربی شناخته شده ای در آسیا بود و تیم ملی را به جام جهانی رسانده بود. یک سال بعد از جام جهانی 1378 بود که مهاجرانی به تیم الشعب امارات رفت. او در مجموع 8 سال در امارات ماند و دو سال در الشعب بود و 6 سال بعدی را در تیم ملی امارات و الوحده گذراند. او با الشعب نایب قهرمان امارات شد. در تیم ملی امارات هم همان تیم که او پرورش داد به جام جهانی 90 راه پیدا کرد. او معمار فوتبال امارات به شمار می رود.

بعد از الوحده سرمربی تیم ملی عمان شد و دو سال در این کشور ماند. دو سال بعدی را در الاهلی قطر سرمربی بودو در دو جام قطر به فینال رسید. در سال 81 هم دوباره به امارات برگشت و سرمربی تیم امید و جوانان این کشور شد. شغلی دو ساله که بعد از آن مهاجرانی خود را بازنشسته کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج