۴۸۹۰۱۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مرتفع ترین میدان جنگ جهان

در طول ۷۸ کیلومتری آن، طولانی ترین یخچال قراقروم و دومین منطقه غیرقطبی بلند جهان قرار دارد. بیشتر این یخچال تحت خط کنترل قرار دارد، سرزمینی که به شدت میان پاکستان و هند بر سر آن بحث است.

برترین ها: منطقه یخچالی سیاچن واقع در شرق قراقروم در کوه های هیمالیا، یکی از پنج یخچال طبیعی بزرگ در قراقروم است که به طور متوسط ۵۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. در طول ۷۸ کیلومتری آن، طولانی ترین یخچال قراقروم و دومین منطقه غیرقطبی بلند جهان قرار دارد. بیشتر این یخچال تحت خط کنترل قرار دارد، سرزمینی که به شدت میان پاکستان و هند بر سر آن بحث است.

از سال 1984 هر دو کشور متناوبا برای حاکمیت این منطقه می جنگیدند، به همین دلیل گاهی این منطقه بلندترین میدان نبرد روی زمین نامیده می شود. درگیری در ساچن به دلیل قلمرو و محدوده نامشخص نقشه در این منطقه است. پس از جنگ هند و پاکستان در سال 1971 توافق نامه ای بین دو کشور در سال 1972 امضا شد که به توافقنامه شیملا شناخته می شود اما به وضوح مشخص نشده بود که کدام یک کنترل یخچال طبیعی را به عهده دارند. مقامات سازمان ملل متحد فرض می کردند هیچ اختلافی بین این دو کشور بر سر چنین منطقه سرد و بی ثمری وجود ندارد. اما اشتباه می کردند. در سال های 1970 و اوایل 1980 به بهانه بالا رفتن از قله های بلند این یخچال، پاکستان هیئتی را با مجوز دولت پاکستان به آنجا می فرستاد. در سال 1984 وقتی ارتش پاکستان سعی کرد به این منطقه حرکت کند، هند یک عملیات موفق نظامی را آغاز کرد و از آن موقع کنترل سراسر یخچال سیاچن را به دست گرفت. بین سال های 1984 و 1999 درگیری های مکرر بین پاکستان و هند رخ داد. هرچند سربازان بیشتر از شرایط آب و هوایی سخت می مردند تا حملات دشمن. هردو کشور حضور نظامی خود را در این منطقه در ارتفاع بیش از 6000 متری حفظ کردند و هزاران سرباز دیگر در سیاچن مستقر کردند. اگرچه در سال 2003 آتش بس اعلام شد اما تا آن موقع دو طرف حدود 2000 پرسنل خود را به خاطر سرمازدگی، بهمن و علل دیگر از دست داده بودند. روی هم، دو کشور حدود 150 پایگاه نظامی در این یخچال با 3000 نیروی نظامی دارند.
مرتفع ترین میدان جنگ جهان
مرتفع ترین میدان جنگ جهان
مرتفع ترین میدان جنگ جهان
مرتفع ترین میدان جنگ جهان
مرتفع ترین میدان جنگ جهان
مرتفع ترین میدان جنگ جهان
مرتفع ترین میدان جنگ جهان
مرتفع ترین میدان جنگ جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج