۴۸۹۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

نامه انجمن خودروسازان به شورای رقابت

انجمن خودروسازان در نامه‌ای به رئیس شورای رقابت با انتقاد از دستورالعمل نهایی قیمت‌گذاری خودرو، اعلام کرد: مبنا قرار دادن قیمت‌های پایه سال ۹۱ باعث ورشکستگی قطعه‌سازان، توقف کامل خودروسازان، قطعه‌سازان و حتی شبکه خدمات پس از فروش خواهد شد.

خبرگزاری فارس: انجمن خودروسازان در نامه‌ای به رئیس شورای رقابت با انتقاد از دستورالعمل نهایی قیمت‌گذاری خودرو، اعلام کرد: مبنا قرار دادن قیمت‌های پایه سال ۹۱ باعث ورشکستگی قطعه‌سازان، توقف کامل خودروسازان، قطعه‌سازان و حتی شبکه خدمات پس از فروش خواهد شد.

بهدر نامه‌ای که با امضای داود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان و در سربرگ این انجمن نوشته شده، خطاب به رئیس شورای رقابت آمده است: جناب آقای دکتر پژویان به عنوان شاگرد کوچک اما مشفق و خیرخواه شما عرض می کنم سالها شرف و آزادگی حرفه استادی خود را فدای فشارها، جوسازی ها و غوغا سالاری های موجود نکنید. کاری نکنید که نام شما به عنوان عامل ورشکستگی صنعت خودرو در تاریخ این صنعت به ثبت برسد.

۱- انتخاب قیمت سال پایه و افزودن نرخ تورم بخشی هر سال به آن، از نظر منطق اقتصادی کار صحیحی است اما به شرط آنکه قیمت سال پایه، قیمت اقتصادی صحیحی بوده باشد.

۲- قیمت های اول سال ۹۱ یعنی همان قیمتهای اسفند سال ۹۰ تحمیل شده از سوی سازمان حمایت، قیمتهای صحیحی نبودند،زیرا بسیار کمتر از قیمت تمام شده محصولات بودند.

۳- نشانه واضح و آشکار غیر صحیح بودن آن قیمتها،زیان ۴ هزار میلیارد تومانی خودروسازان در طول سال ۹۱ به دلیل عمل کردن اجباری خودروسازان به آن دستور تحمیلی است.گروه ایران خودرو ۲۰۰۰ میلیارد تومان، گروه سایپا ۱۶۰۰ میلیارد تومان و سایر خودروسازان ۴۰۰ میلیارد تومان.

توضیح بسیار مهم آنکه میزان ضرر و زیان صدها شرکت تولیدکننده قطعات و مجموعه ها در ارقام فوق الذکر دیده نشده است و زیان آنها را باید انجمن قطعه سازان محاسبه و اعلام کند.

۴- مطابق تبصره ۲ ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه، ۴۰۰۰ میلیارد تومان ضرر و زیان فوق الذکر باید توسط دولت پرداخت شود. رونوشت نامه مربوط به این مسئله به روسای کمیسیون برنامه و بودجه، اقتصادی و صنایع و معادن مجلس ارسال شده است.

۵- مبنا قراردادن قیمتهای پایه غلط، باعث ورشکستگی قطعه سازان، کاهش شدیدتر تولید و در نهایت توقف کامل خودروسازان، قطعه سازان و حتی شبکه خدمات پس از فروش خواهد شد.

۶- اگر مدیران منتصب دولت مجبور به پذیرش قیمتهای دستوری ورشکست کننده شوند، مدیران شرکت‌های خصوصی خودروساز و قطعه ساز نمی توانند با پذیرش آن قیمتها سند ورشکستگی خود را امضا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      مرگ یک بارشیون هم یکبار، وقتی نمیتونیم با محصولات دیگرکشورها رقابت کنیم وقتی خودروهای داخلی با این کیفیت واین قیمت تولید میشن چه اصراری هست که تولید ادامه پیدا کنه؟ هرکس که خواست خودرویی داشته باشه پول بیشتری بده و خارجیشو بخره هم تعداد ماشین ها کمترمیشه هم آلودگی وهم میزان ترافیک، به جای کمک به خودروسازها هم به حمل ونقل عمومی ومترو رسیدگی بیشتری میشه ، درایران بزرگ فرصتهای شغلی کم نیستند برای کارگران ومهندسان بیکار شده صنایع خودروسازی هم میشه در جاهایی دیگربا مدیریتی درست اشتغال ایجاد کرد

    • رؤيا

      توليد نكنند بهتر هرچه محصول بنجل كمتر توليد بشه ضررش كمتره ،همش كه نبايد دغدغه اين دو توليد كننده رو داشته باشيد يك كمى هم فكر مصرف كننده مظلوم باشيد بد نيست به خدا ......

    • بدون نام

      کاش مردم یکدل باشن و نخرند ببینیم خودروسازا چجوری میخوان مردمو سرکیسه کنن

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        ما هم دلمون خوش بود کسی نخره و همه متحد باشن ،دیروز دیدم همسایه ما یه پژو صفر خریده
        جالبه خیلی ادعاش میشد که باید مردم در مقابل گرانی ها متحد باشن ...
        وقتی من دیدم همسایه ما ماشین خریده از تعجب نمیدونستم چی بگم فقط توو دلم گفتم منه نوعی چه گناهی کردم باید به پای افکار دو روی اینجور آدما بسوزم
        به والله هر کشور دیگه ای بود مردمش یه کار میکردن کارخونه هایی مثل سایپا و ایران خودرو و امثالهم درشون تخته شه

        فقط میتونم بگم کاش متحد بودیم

    • محمد

      من نماز شکر بجا میارم اگه روزی این گروههای فرقون سازیا اعلام ورشکستگی کنن . آخه این پراید چیه دیگه این همه باید بالاش پول بدن مردم؟؟؟ به مرگ میگیرند مردم و که به تب راضی بشن .
      بس کنید تورو خدا

    • محمد

      ای استاد ارجمند ، به همون شش تا دلیلی که گفتی ، امیدوارم هر چه زودتر ورشکست بشین

    • بهرام بهرام

      از رییس انجمن خودرو ساز خواهشمندیم قیمت تمام شده اتومبیل ها بدون ارز مرجع را منتشر کنید

    • خشایار

      اگه سود نداشتند برای چه به مدیرانشون پاداش های میلیونی؛حواله خودرو با تخفیف ویژه پایان سال مالی میدهند!!؟

    • فریدون رحمانی

      سلام . به اقای داود میر خانی رشتی مشاور انجمن خودرو سازها بگوید شما چندین سال است با تولید خودرو های بیست سال رده خارج شده چه بلای سر مردم اورده اید که الان دم از ور شکستگی میزنید .
      ایا این خودروی شما را در کشورهای همسایه واقعا پنج میلیون تومان می خرند که اینجا بیست میلیون است .
      به نظر بنده اینکه ما در صنعت خودرو که حدود دو میلیون شاغل داریم که با نهایت تلاش یک میلیون دستگاه ماشین تولید میکنند با حساب سرانگشتی یعنی هر دو نفر یک خودرو در حالیکه در اروپا - اسیای شرقی و امریکا حداقل یک نفر 8 خودرو تولید می کند بهترین راه جمع کردن این دو شرکت و واردات خودرو با سود گمرکی مناسب برای دولت که هم خودروی ایمن وارد مملکت می شود و هم دولت کسب درامد دارد و هم اینکه اینقدر تلفات جاده ای و مرگ و میر وسالها در بستری افتادن نخواهیم داشت و اینکه بیمه به سود واقعی خود خواهد رسید -- با تشکر

    • کیان

      با توجه به اظهارات حضرت عالی در خصوص ورشکستگی ایران خودرو وسایپا من به عنوان یک شهروند اعلام منمایم که اگر دولت به جای این همه ضرر و زیان ناشی از نالایقی شما مسئولین باهوش بیاید و واردات خودرو را آزاد کند جادها این همه تلفات ندارند در ضمن هرکسی به جای خرید پراید که قاتل جاده هاست یه ماشین مدل بالا وایمن سوار میشه و دولت محترمم هیچ گونه ضرری متحمل نخواهدشد شماه باید برای پیداکردن کار جدید تلاش کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج