۴۸۹۱۶۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

انصاری: تمرکز گزینش بر بحث ارتقای کارآمدی باشد

معاون حقوقی رییس جمهور تصریح کرد که گزینش‌گران باید تمرکز خود را بر بحث ارتقای کارآمدی دستگاه‌های دولتی و سالم‌سازی آنها بگذارند.

خبرگزاری ایسنا: معاون حقوقی رییس جمهور تصریح کرد که گزینش‌گران باید تمرکز خود را بر بحث ارتقای کارآمدی دستگاه‌های دولتی و سالم‌سازی آنها بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در حاشیه گردهمایی سراسری گزینش‌گران کشور در جمع خبرنگاران گفت: هسته‌های گزینش و مجموعه تشکیلات گزینشی در ۳۷ سال گذشته زحمات زیادی کشیدند و ما نباید زحمات آنها را نادیده بگیریم، در بسیاری از موارد نیز موفق بوده‌اند.

وی ادامه داد: در عین حال در ابتدای انقلاب به دلیل انحرافی که در گزینش‌ها مشاهده شده بود اعم از طرح سوالات، تندخویی‌ها، ‌تنگ‌نظری‌ها و احیاناً گیر دادن بی‌جهت به مردم و طرح سوالات مضحک و غیرضرور چه در مسائل شرعی و چه در احوالات امام (ره) آن پیام تاریخی را دادند.

معاون حقوق رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بعد از آن عتاب و خطاب امام (ره) و انحلال هیأت‌هایی که بودند و تشکیل هیأت‌های جدید بعضاً ما باز هم شاهد بازگشت به همان شرایط هستیم. افراد شکایت می‌کنند که در گزینش‌ها سوالاتی می‌کنند که ربطی به کارشان ندارد و تأثیری در عملکرد آنها نخواهد داشت. دقت‌ها در موضوعاتی انجام می‌گیرد که اصلاً مشکل مردم نیست و بیشتر باید متوجه این باشند که کسانی که استخدام می‌شوند آیا کارآمدی لازم را دارند یا خیر.

انصاری خاطرنشان کرد: حتماً باید یکی از شاخص‌های اصلی در ارتقای کارکنان دولت در گزینش، رضایتمندی مردم باشد که در این امر نیز باید یک شاخص‌سازی انجام گیرد و ارزیابی‌ها بدون حب و بغض و دور از کلی‌گویی باشد، بنابراین به نظر می‌رسد مجموعه تشکیلات گزینش باید بازنگری کلی در روش‌های کاری صورت دهد که خوشبختانه این کار در حال انجام است و این آسیب‌شناسی در رابطه با مقررات و قوانین و شیوه‌های کار در حال انجام‌گیری است.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین گفت: گزینش‌گران باید تمرکز خود را بر بحث ارتقای کارآمدی دستگاه‌های دولتی و سالم‌سازی آنها بگذارند، چراکه پارتی‌بازی، تبعیض، حق‌کشی و خویشاوند بازی اصلاً زیبنده نظام ما در هر سه قوه و به خصوص شهرداری‌ها نیست.

انصاری در پایان اظهار کرد: مجموعه نظام اداری کلیه کشور از کارآمدی بالایی برخوردار نیست و این ناشی از ضعف در گزینش، آموزش و مهارت‌آموزی کارکنان است و باید در عین حال تحول اساسی در نظام آموزشی کشور به وجود بیاید و آموزش متکی بر مدرک‌گرایی و محفوظات ذهنی جای خود را به حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی بدهد که در این صورت نظام ما کارآمد و بهره‌ور خواهد بود و مردم نیز رضایتمندی بیشتری خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج