جاباما
۴۸۹۴۳۱
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

تدارک دولت برای کالاهای اساسیِ شب عید

علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در کشور اظهارداشت: درحال حاضر وضعیت موجودی ذخایر کالاهای اساسی در کشور بسیار مطلوب و مناسب است.

خبرگزاری مهر: علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در کشور اظهارداشت: درحال حاضر وضعیت موجودی ذخایر کالاهای اساسی در کشور بسیار مطلوب و مناسب است.
وی ی بابیان اینکه۸۳هزارتن برنج و۸۰۰تن کره خریداری شده و بزودی وارد کشور می‌شود، گفت:هم اکنون ذخایر گندم کشور ۹.۴میلیون تن و برای حدود ۱۰ماه آینده کافی است.

علی قنبری درباره آخرین وضعیت دخایر کالاهای اساسی در کشور اظهارداشت: درحال حاضر وضعیت موجودی ذخایر کالاهای اساسی در کشور بسیار مطلوب و مناسب است.

وی با بیان اینکه در زمینه ذخیره گندم کشور شرایط استثنایی و فوق العاده‌ای دارد، افزود: موجودی گندم کشور درحال حاضر ۹.۴ میلیون تن است و ما در هیچ سالی چنین وضعیتی را در زمینه گندم نداشته‌ایم.

معاون وزیرجهادکشاورزی اضافه کرد: ما با موجودی ۸.۶ میلیون تن گندم وارد سال آینده می‌شویم و با توجه به اینکه سالانه ۱۱ میلیون تن گندم مورد نیاز کشور است می‌توان گفت تقریبا برای حدود ۹ تا ۱۰ ماه از سال ۹۶ نیز گندم ذخیره داریم ضمن اینکه پیش بینی می‌شود در سال ۹۶ حدود ۱۱ میلیون تن گندم نیز در کشور تولید شود.

قنبری موجودی شکر را نیز ۲۶۰ هزارتن و روغن را هم ۲۱۰ هزارتن اعلام و اضافه کرد: حدود ۱۰۰ هزارتن نیز ذخیره برنج ماست ضمن اینکه ۳ محموله برنج هم خریداری شده و در مسیر حرکت به سوی کشور است.

وی حجم این محموله‌ها را حدود ۸۳ هزارتن عنوان کرد.

*۸۰۰ تن کره بزودی وارد کشور می‌شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت بازار کره را مورد اشاره قرار داد و گفت: وضع بازار این کالا مطلوب و قیمت‌ها نیز مناسب هستند؛ حدود ۸۰۰ تن کره نیز خریداری کرده‌ایم که بزودی وارد کشور خواهد شد.

قنبری با بیان اینکه کره وارداتی از کشورهای اروپایی و نیوزلند خریداری شده است، ادامه داد: برنج‌های وارداتی نیز از کشورهای هند، پاکستان و اروگوئه خریداری شده‌اند و محموله‌های برنج و کره حدودا در اسفندماه سال‌جاری و فرودین‌ماه ۹۶ وارد کشور خواهند شد.

معاون وزیرجهاد کشاورزی در اظهارنظری جداگانه درباره تنظیم بازار شب عید و توزیع کالاهای اساسی برای این منظور، افزود: ما عرضه کالاهای اساسی را از اول بهمن‌ماه آغاز کرده‌ایم و این کار تا آخر فروردین ماه ادامه دارد؛ کالاهای اساسی به اندازه نیاز در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف قرار گرفته ضمن اینکه این کالاها برای توزیع به استان‌ها نیز فرستاده شده است.

*قیمت انواع کالاهای اساسی برای شب عید

قنبری قیمت کالاهای اساسی را نیز به شرح ذیل اعلام کرد: قیمت کره ۵۰ گرمی برای مصرف کننده نهایی ۱۵۰۰ تومان، کره ۱۰۰ گرمی ۲۹۰۰ تومان، شکر ۲۵۲۰ تومان عرضه به صورت فله درب کارخانه، ۲۸۵۵ تومان تحویل مصرف کننده نهایی به صورت فله، شکر در بسته بندی ۹۰۰ گرمی ۲۹۵۰ تومان؛ شکر در بسته بندی یک کیلوگرمی ۳۲۰۰ تومان، روغن خام سویا تحویل به کارخانه ۳۳۵۰ تومان، روغن خام آفتابگردان تحویل به کارخانه ۳۴۰۰ تومان و روغن خام پالم تحویل به کارخانه ۳۵۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: قیمت برنج درجه یک هندی ۱۱۲۱ نیز برای مصرف کننده نهایی حداکثر ۳۸۰۰ تومان، برنج سفید ۲۷۰۰ تومان وبرنج اروگوئه ۲۶۰۰ تومان مصوب شده است و عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود درباره واردات برنج از تایلند نیز افزود: درحال حاضر وارداتی از این کشور انجام نمی‌شود، اخیرا سازمان غذا و دارو هیاتی را به این کشور فرستاده‌ تا برنج این کشور را از نظر شاخص‌ها و استانداردهای مورد نظر ایران بررسی کنند که هیات مورد نظر برخی منابع تایلندی را نیز برای این منظور تایید کرده‌اند.

قنبری افزود: پس از تایید سازمان غذا و دارو، ما نیز بررسی‌هایی در این زمینه انجام می‌دهیم و در نهایت اگر برنج تایلندی از نظر کیفیت، سلامت و قیمت مناسب باشد، آن را وارد می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی آرام نژاد

      سلام با توجه به بحران منطقه ای بهتره که آقای قنبری اینگونه آمارها رو مفت به حراج ندهند.
      پوزش و سپاس

    • فراز

      اینا که هنوز دارن پالم وارد میکنند!!؟؟

    • مهرداد جهانفر

      با سلام !
      فقط پرتقال نیست ! سه نوع برنج همگی بیگانه و تازه تایلندی هم هنوز باید آزمایش بشه !
      حالا درست شب عید موقع آزمایش کیفیت است؟
      به هر شکل همین اقلام نیز اگر به قیمت ارائه شود
      خدا را شکر ! مسئولین محترم اول اقشار کم درآمد را لطفآ در نظر داشته باشید !
      با تشکر فراوان .

    • shohrehandy

      یعنی خودمون هیچ چیز نداریم همه چی رو الان وارد میکنیم اما دم عید وبعدش دیدن داره قیمتها یه باره در اثر کمبود اجناس بالا میره مث قیمت الان مرغ و تخم مرع

    • بدون نام

      واردات ینی نابودی.واقعا متاسفم برای دولت اصلا از داخل حمایت نمیکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج