جاباما
۴۸۹۶۱۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مظنه‌ نرخ سفرهای نوروز ۹۶

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نوروز امسال را «متفاوت» خوانده، از طرفی رییس این سازمان از بخش خصوصی و سمن‌ها خواسته شرایط سفر ارزان در نوروز پیش‌رو را فراهم کنند، اما قیمت خدمات سفر آن‌چنان تحت تاثیر حباب نرخ‌های شب‌های عید و تورم کاذب بازار آزاد قرار گرفته که واقعیت دیگری را روایت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نوروز امسال را «متفاوت» خوانده، از طرفی رییس این سازمان از بخش خصوصی و سمن‌ها خواسته شرایط سفر ارزان در نوروز پیش‌رو را فراهم کنند، اما قیمت خدمات سفر آن‌چنان تحت تاثیر حباب نرخ‌های شب‌های عید و تورم کاذب بازار آزاد قرار گرفته که واقعیت دیگری را روایت می‌کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بارها درباره‌ی لزوم ارزان‌سازی سفر تاکید کرده و حتی در سخنرانی که آذرماه در اتاق بازرگانی داشت، رقابت گردشگری خروجی با گردشگری داخلی را آفت دانست و گفت: «اصلا زیبنده کشور ما نیست که امکان استفاده از جاذبه گردشگری داخل کشور را داشته باشیم، اما شرایط به گونه‌ای تنظیم شده باشد که با قیمت ارزان‌تر راحت به خارج از کشور برویم، البته که گردشگران حق انتخاب دارند، اما مسئله این است که ما در داخل چه ظرفیتی ایجاد کرده‌ایم؟»

زهرا احمدی‌پور همین چند هفته پیش هم در نشستی که با سمن‌ها داشت، از آن‌ها و بخش خصوصی درخواست کرد شرایط سفر ارزان برای نوروز را فراهم آورند.

او با تأکید بر این‌که برای داشتن نوروزی با خدمات متفاوت، سمن‌ها و بخش خصوصی باید به‌صورت گسترده فعالیت داشته باشند، اظهارکرده بود: «سهم هر بخش در اجرای فعالیت‌های مرتبط با نوروز باید به‌طور مشخص تعیین شود.»

اما مساله‌ی اصلی آن است که این سهم باید چگونه تعیین شود وقتی شرکت‌های هواپیمایی برای قیمتِ شناور بلیت‌های نوروز از چندماه پیش برنامه چیده‌اند و با وجود امتناع هتلدارها از افزایش قیمت برای تعطیلات نوروزی، اما با تاثیرات زیرپوستیِ تورم کاذب پایان سال روبرو شده‌اند و قیمت خدمات سفر از حمل و نقل عمومی گرفته تا غذا، با وجود برنامه دولت برای تنظیم بازار شب عید، ولی همچنان با رشد صعودی نرخ همراه شده است.

نگاهی به قیمت تورهای نوروزی نشان می‌دهد صرف‌نظر از تئوری‌های ارزان‌سازی باید اراده‌ای فراتر از سازمان میراث فرهنگی وگردشگری بوجود آید تا اهدافی که چندین سال است فقط درباره‌ی آن حرف زده می‌شود، عملی شود.
* هزینه این تورها برای هر یک نفر محاسبه شده است.
مظنه‌ نرخ سفرهای نوروز 96
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج