جاباما
۴۸۹۶۹۵
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

شرط ایران برای اعزام زائران به حج تمتع ۹۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که اگر عربستان، شروط ایران را بپذیرد زائران به حج تمتع اعزام می شوند، گفت: سومین دور مذاکرات ایران و عربستان برای اعزام زائران به حج تمتع ۹۶ امروز -چهارشنبه - برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که اگر عربستان، شروط ایران را بپذیرد زائران به حج تمتع اعزام می شوند، گفت: سومین دور مذاکرات ایران و عربستان برای اعزام زائران به حج تمتع ۹۶ امروز -چهارشنبه - برگزار می شود.
سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای حج ۹۶ اظهارداشت: سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران فعال شدن مسیر حج برای زائران است و مذاکره کنندگان دو دور مذاکرات در عربستان داشتند و امروز سومین دور مذاکرات انجام خواهد شد که پس از جمع بندی به اطلاع مردم خواهد رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران شروطی را درمورد حج آینده اعلام کرده است و در صورتی که عربستان آن را بپذیرد زائران را اعزام می کنیم و اگر مانع شود باعث اعزام نشدن زائران ایرانی می شود.
وی همچنین در خصوص پرداخت نشدن بودجه قرآنی در سال ۹۴ اظهارداشت: مسئولیت امور فرهنگی و قرآنی باید به ستادهای مربوطه سپرده شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که نیازمند تغییر ساختار در حوزه ساماندهی گسترش فرهنگ قرآنی هستیم، تصریح کرد: نهادهای مختلف که مسئولیت توسعه و گسترش حوزه قرآنی را دارند بخشی زیر نظر این وزارتخانه است و بخشی دیگر زیر نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.
صالحی امیری در خصوص فعالیت سینماها و تئاتر در ایام نوروز نیز گفت: در سراسر کشور سینما و تئاتر فعال هستند و این ایام زمان های خاصی است که مردم علاقه بیشتری نشان می دهند.
وی با بیان این که این وزارتخانه در این ایام فعال تر خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم درخشان تر از سال گذشته به مردم خدمات دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت امسال که شهادت و ولادت حضرت فاطمه (س) را در پیش رو داریم امیدواریم سالی مبتنی بر گفتمان فاطمی را درفرهنگ کشور شاهد باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      خداییش اینچه مطلبیه
      الان شرط ایران کو

    • بدون نام

      اگر عربستان شروط ایران در مورد اعزام به حج را نپذیرد امکان اعزام زائران از کشور دیگر وجود خواهد داشت؟

    • بدون نام

      واقعا با این همه مشکلات که از سر وکول این کشور بالا میره حالا مکه درست بشه ایران میشه گلستان اخه نرفتن به مکه هیچ مهم نیست چرا مشکلات مسئولین نمیبین مکه کی میره یه عده پولدار بی درد وغم چرا به مردم نیازمند فکر نمیکنن همس بفکر طبقه مرفه جامعه هستن

    • shohrehandy

      خود خدا الان تو این شرایط بد جامعه از لحاظ اقتصادی راضی نیس الان بریم حج و توسط این وهابی ها برا یکی 2 سال میخواد ممانعت ایجاد کنه و میگه این پولو به جای خرج برا کشورهای عربی صرف خرید جهازیه برا یتیما و اشتغال جوونا و تامین هزینه عمل فقیر و فقرا که تو گوشه بیمارستان موندن و پول دوا ندارن و کسی هم بدادشون نمیرسه یا اگه بخواد نمیتونه چون خودشم نداره بکننین خود خدا راضیه و ثواب حج مقبول رو برا شما منظور میکنه انشا ال...نمیگیم نرین،برین اما یه بار حج واجبه همسایمون هر سال میره حج تمتع در حالی که تو همون محله چند جوون بیکار و دختر دم بخت بی جهیزیه بعلت بیکاری سرپرست خانواده اون فردی که میره مکه اینا رو میبینه اما چشم دلش کوره و نمیخواد ببینه از قدیم گفتن چراغی که به خانه رواس به مسجد حرومه

    • بدون نام

      مسوولان عربستان درسفرهای دوره ایی دارن خوشگذرونی میکنن و به هرکشوری که رسیدن توهین وتهدید ایران میکنن مسوولان ماهم رو ببین افتادن به التماس وخواهش کردن

    • علی

      اینکه کدام کشور پیگیر حج و رفتن به آنجا است ایران است همه فکر میکنن عربستان پیگیر این قضیه است در حالیکه فقط ایران بطور جدی این مسئله را دنبال میکند چون کار وکاسبی یک عده از مسئولین راکد شده و در تلاشند این سفر حج برای مردم از سر گرفته شود

    • بدون نام

      یک حدیث هست که پیغمبر خدا می فرمایند به حضرت علی ع میفرمایند حتی اگر هم شده از بیت المال پول بردارید عده ای را اجیر کنید که به مکه بروند هیچ موقع خانه خدا نباید خالی از حجاج باشد در ثانی در حج هست که ما میتوانیم تبلیغ دینی کنیم وبا کشورهای دیگر از لحا ظ عقیدتی تبادل افکار کنیم ولی خودم هم موافقم فقط ۱باربقیه راخرج جوونها کنیم چون هر مکه ما تیری میشه که وها بیت تو سینه شیعه میزنه خودمون پلوارشون میکنیم حالا برامون شاخ میشن!

    • عباس یزدی

      محمد جواد ظریف را برای مذاکره بفرستین
      اونوقت حج میریم با دستبدهای گرانقیمت
      و تحت نظر هم هستیم

      امظا هم میدهیم
      هر اتفاقی به سرمان افتاد
      دولت سعودی مقصر نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج