۴۹۰۱۲۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ورود ارتش سوریه به «پالمیرا»

ارتش سوریه پس از گذشت سه ماه از اشغال شهر تاریخی پالمیرا (تدمر)، از بخش غربی وارد این شهر استراتژیک در مرکز سوریه شده و توانست کنترل بخش های مهمی از آن را از دست داعش خارج کند.

خبرگزاری ایسنا: ارتش سوریه پس از گذشت سه ماه از اشغال شهر تاریخی پالمیرا (تدمر)، از بخش غربی وارد این شهر استراتژیک در مرکز سوریه شده و توانست کنترل بخش های مهمی از آن را از دست داعش خارج کند.

خبرگزاری آلمان گزارش داد؛ آنگونه که رامی عبدالرحمان، مدیر "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" می‌گوید، ارتش این کشور شامگاه چهارشنبه پس از درگیری های شدید با داعش توانسته است از غرب شهر پالمیرا وارد این شهر شود و برخی مناطق مهم رابه کنترل خود درآورد.

بنابر اعلام این مرکز نزدیک به شورشیان سوری، درگیری‌ها هنوز در شهر پالمیرا ادامه دارد و ارتش توانسته چند بلندی مهم مشرف بر محله‌های مختلف شهر را به کنترل خود درآورد.

این حملات که با پشتیبانی گسترده جنگنده های روسیه همراه بود، همچنین تلفات بسیاری را به تروریست‌های داعش وارد کرده است. گفته می‌شود با وجود مقاومت اعضای داعش اما شهر عملا از کنترل این گروه تروریستی خارج شده و اعضای آن در حال عقب‌نشینی به سوی حومه شرقی هستند.

ورود ارتش سوریه به «پالمیرا»

قلعه تاریخی شهر پالمیرا و نیز کاخ خاندان پادشاهی قطر به عنوان دو نقطه مهم شهر پالمیرا نیز به کنترل نیروهای دولتی ارتش سوریه در آمده است.

گروه ترورسیتی داعش نزدیک به سه ماه پیش توانست شهر پالمیرا را برای دومین بار به اشغال خود درآورد. بسیاری از آثار باستانی این شهر که قدمت آن به پیش از 2000 سال بازمی‌گردد در دو دوره اشغال توسط داعش نابود شد. ‌مسئله‌ای که باعث واکنش یونسکو و دیگر نهادهای بین المللی مرتبط با میراث جهانی شد.

روز سه شنبه ارتش سوریه با پیشروی گسترده در اطراف پالمیرا توانسته بود منطقه موسوم به "مثلث تدمر" که در چند کیلیومتری غرب شهر واقع شده را به کنترل خود درآورد.

کنترل در این منطقه استراتژیک حکایت از آن داشت که ارتش سوریه به زودی تمام شهر را آزاد خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amir

      لبیک حسین جان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج