جاباما
۴۹۰۳۷۹
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

آغاز بی سرو صدای صادرات گاز اسرائیل به اردن

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی اعلام کرد، صادرات گاز به اردن از طریق ارتباط شرکت بوتاس و پرومین اردن با خط گاز اسرائیل، آغاز شده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، روزنامه هاآرتص اسرائیل با اشاره به آغاز صادرات گاز به اردن نوشت، صادرات گاز به اردن به آرامی و بدون هیچ سر و صدایی از طریق ارتباط شرکت بوتاس العرب و پرومین اردن با خط لوله گاز اسرائیل آغاز شده است.

به نوشته این روزنامه، عملیات صادرات گاز به این دو شرکت اردنی در ماه ژانویه آغاز شد اما طرف های دست اندرکار در این خصوص ترجیح دادند که این موضوع به شکل غیر علنی و به دور از حساسیت های سیاسی اردنی ها در ارتباط با هرگونه اقدام مشترک با اسرائیل انجام شود.

هاآرتص توضیح داد که شرکت بوتاس العرب و برومین اردن شرکت های دولتی بوده و سه سال قبل قرارداد خرید گاز از میدان تامار اسرائیل در مدیترانه را به مدت ۱۵ سال و به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار امضا کردند.

به نوشته این منبع، این قرارداد بین اردن و اسرائیل با میانجیگری وزارت خارجه آمریکا امضا شد.

هاآرتص در ادامه نوشت: به منظور حفظ قدرت و سیطره طرف اسرائیلی بر قرارداد صادرات گاز به ارادن، فروش گاز از طریق شرکت بازاریابی ان. ال. بی آمریکا انجام می گیرد .

این در حالی است که قراردهای اردن با اسرائیل برای خرید گاز موجب خشم اردنی ها شده است تا جایی که احزاب و گروههای مختلف این کشور در اعتراض به این قراردادها در برابر شرکت برق راهپیمایی ها و تحصن های اعتراض آمیز برگزار کردند.

اردنی ها در اکتبر گذشته و در اعتراض به توافق واردات گاز از اسرائیل، به فراخوان خاموشی یک ساعته منازل از ساعت ۹ شب پاسخ مثبت دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مصر به اسراییل گاز میفروشد و حالا اسراییل به اردن.
      راستی چرا ما کاسه داغتر از آش شدیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج