۴۹۰۴۰۰
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش پنتاگون به رزمایش نیروی دریایی ایران

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که رزمایش بزرگ نیروی دریایی ایران که اخیر برگزار شده یک رزمایش استاندارد بوده است.

خبرگزاری تسنیم: "کریستوفر شروود" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد رزمایش بزرگ نیروی دریایی ایران یک رزمایش استاندارد برای آموزش و حفظ مهارت ارتش جمهوری اسلامی بوده است.

وی اضافه کرد: «نیروهای دریایی ایران، درست مانند نیروهای دریایی ایالات‎متحده، رزمایش‎‏هایی را به عنوان تمرین‎هایی استاندارد برای آموزش و حفظ مهارت، برگزار می‎کنند.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: «این که ارتش آمریکا از عملیات نظامی دیگران در نزدیکی نیروهای ما در منطقه و هم در دیگر نقاط دنیا آگاهی یابد، یک عمل محتاطانه و استاندارد است.»

شروود همچنین مدعی شد: «عملیات نظامی آمریکا در منطقه همچنان بر تعهدات ایالات‎متحده بر افزایش امنیت و ثبات با حفظ حضور دریایی و هوایی نیروهای آمریکایی متمرکز خواهد بود که مانع فعالیت‎های منجر به بی‎‌ثباتی شده و نظم دریانوردی قانونی را تقویت می‎کنند.»

مرحلۀ نهایی رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۸ اسفند آغاز شد و ۱۰ اسفند به پایان رسید.

این رزمایش بزرگ دریایی در محدوده‌ای به وسعت ۲ میلیون کیلومتر مربع از تنگۀ هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگۀ باب المندب تا مدار ۱۰ درجه برگزار شد.

همچنین در این مرحله از رزمایش، انواع پهپادهای ساحل پایه و دریاپایۀ نیروی دریایی راهبردی ارتش، طی عملیات روزانه و شبانه با اشراف کامل به منطقۀ عمومی رزمایش نسبت به شناسایی تمامی یگان‎‏های دشمن فرضی در خارج از آب‏‎های سرزمینی اقدام و اطلاعات کسب شده را در اختیار یگان‏‎های مربوطه قرار دادند.

در دومین روز از مرحلۀ نهایی رزمایش دریایی ولایت ۹۵ نیز تیپ‌های تکاوران دریایی و عملیات ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش عملیات‌های دفاع از آب‌های سرزمینی و سواحل مشرف بر دریا را در سواحل مکران با موفقیت اجرا کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اهمیتی ننداشته واسه امریکا

    • محمود بابایی

      آفرین بر دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ونیروهای مسلح بلاخص نیروی دریایی وکور باد هر کس که نمیتواند ببیند قدرت نظامی ایران اسلامی مارا

    • بدون نام

      درود بر دریا دلان قهرمان

    • رامین

      درود خدا بر این دلاورمردان

    • بدون نام

      مگر قرار است که ایران هر کاری میکند از امریکا اجازه بگیرد ایران زیر سلطه هیچ کشوری نیست ونیاز به اجازه هم ندارد هر کشوری برای قدرتمند کردن نیروی دفاعی خود رزم ازمایش دارد این حق ماست حال اگر فکر میکند امریکا با واکنش میتواند نفاق انگیزی کند وباعث تنش در منطقه شود کاملا در اشتباه است

    • ریحانه شایق

      بنام خدا ما از خلیج همیشه فارس تا تمام آبهای آزاد حضرور خود را نشان خواهیم داد وپیش نیاز آن آمادگی و مانور دریایی می باشد وبه آمریکا می گوییم از ما عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر.

    • سعید بابایی

      با سلام ایا مسئولین قدر این نیروهای زحمتکش را میدونند میگم نه چرا که اگه قدر میدونستن فکری به حال معیشت آنها میکردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج