۴۹۰۵۴
۸۹ نظر
۵۴۵۰
۸۹ نظر
۵۴۵۰
پ

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

هوا رو به گرمي‌ است و جاهاي خوش آب و هوا و سرسبز براي سفر زياد طرفدار دارد. از جمله جاهايي كه در تعطيلات و حتي آخرهفته‌ها خيلي شلوغ مي‌شود، آبشارها هستند چون آبشارها در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند. مناطقي كه هم كوه دارد و هم اغلب جنگلي هستند.

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

هفت صبح: ايران به دليل كوهستاني بودن 186 آبشار دارد كه در شمار ديدني‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري ايران هستند؛ در بين استان‌هاي كشور مازندران و لرستان به ترتيب بيشترين آبشارهاي ايران را در خود جاي داده‌اند.

هوا رو به گرمي‌ است و جاهاي خوش آب و هوا و سرسبز براي سفر زياد طرفدار دارد. به وي‍ژه در بهار كه برگ‌هاي درختان نو و خوش‌رنگ هستند. از جمله جاهايي كه در تعطيلات و حتي آخرهفته‌ها خيلي شلوغ مي‌شود، آبشارها هستند چون آبشارها در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند. مناطقي كه هم كوه دارد و هم اغلب جنگلي هستند.

شايد جالب باشد اگر بدانيد كه ایران حدود ۴۳ آبشار مشهور دارد که با آبشارهای محلی و فصلی این تعداد به ۱۸۶ آبشار می‌رسد. در بين استان‌هاي كشور استان مازندران با ۷۸ آبشار کوچک و بزرگ بیشترین آبشارها را در خود جا داده است. پس از آن نوبت لرستان است كه با ۴۵ آبشار در جايگاه دوم قرار گرفته است. چند آبشار پرطرفدار و زيباي ايران را معرفي مي‌كنيم.

آبشار کبودوال

ارتفاع: 15 متر

نشاني: پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر علی‌آباد کتول از توابع استان گلستان

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

آبشار کبودوال تنها آبشار خزه‌ای کشور است که با داشتن امکاناتی برای گردشگران یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های استان گلستان به شمار مي‌رود. آب این آبشار از دامنه شمالي كوه هارون به ارتفاع ۱۷۸۰ متر سرچشمه مي‌گيرد و زلال، شفاف و قابل آشامیدن است.

براي رفتن به اين آبشار بايد به سمت پارك جنگلي كبودوال برويد، از پارك جنگلي تا محل آبشار اصلي كبودوال حدود ۲۰ دقيقه پياده روي زمان مي‌برد كه مسيري بسيار زيباست. در طول مسير به سمت آبشار، مناظر شگفت‌آور و پل‌هاي چوبي در كنار آبي روان و درختان جنگلي، شما را به وجد مي‌آورد.


آبشار لاتون

ارتفاع: 105 متر

نشاني: استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه‌.


آبشار لاتون، بلندترين آبشار كشور است و فاصله آن از روستاي كوته كومه، حدود شش کیلومتر است که پس از ۵/۳ ساعت مي‌توان به آن رسيد. در اين مسافت در حدود ۷۵۰ متر ارتفاع زیاد می‌شود.‌ در مسیر صعود به آبشار لاتون به روستای قدیمی ‌آسیو شوان نيز می‌رسید که تقریبا خالی از سکنه است.

به زبان تالشی، آسیو به معنی آسیاب و شوان به معنی کنار رودخانه است. حجم آب آبشار در فصول مختلف سال متفاوت است ولی در تمام فصول آب دارد. اگر به لاتون رسيديد بايد خيلي مراقب باشيد چون آبشار خطرناكي است و چند وقت پيش كوهنوردي هنگام بالارفتن از اين آبشار پرت شد و جان خود را از دست داد.

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس


آبشار یخی

ارتفاع: 12 متر

نشاني: ارتفاع ۵۱۰۰ متری از جبهه جنوبی کوه دماوند استان مازندران

ارتفاع این آبشار بین ۷ تا ۱۲ متر اعلام شده و به جز در مدت کوتاهی از تابستان که باریکه آبی از کنار آن جاری می‌شود، در سایر زمان‌ها یخ‌زده است و به همين دليل به آبشار يخي معروف شده است. علت تشکیل اين يخ‌ها نيز ناشی از ذوب برف‌های گودال بالای آن است که در گرمای ‌تابستان، باریکه آبی را به وجود می‌آورد و از کنار آبشار یخی عبور می‌کند‌.‌

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

این آب مدت کوتاهی دوام می‌آورد و بلافاصله منجمد می‌شود. این آبشار یکی از ‌آبشارهای عجیب و منحصربه فرد جهان است . برخی از آبشارهای دیگر ایران نيز در فصل زمستان یخ می‌زنند که به‌خاطر سهولت دسترسی‌ به آنها تبدیل به جاذبه‌ای برای گردشگران و یخ‌نوردان می‌شوند.بشار یخی


آبشار شاهاندشت

ارتفاع: ‌51 متر

نشاني: روستای شاهاندشت، کیلومتر ۹۶ جاده هراز، ۶۵ کیلومتری شهر آمل، استان مازندران

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

آبشار شاهاندشت بزرگ‌ترین آبشار استان مازندران است كه در فهرست آثار طبيعي كشور به ثبت رسيده است. در بالای آبشار شاهاندشت قلعه ملک بهمن که به قلعه ملکه قلاع یا ملک بهمن مشهور است و نام تاریخی آن قلعه فرشته بوده است، واقع شده و از عظیم‌ترین قلاع کوهستانی البرز ایران است که از سنگ و نوعی ساروج که مخلوطی از شیر و تخم‌مرغ و نوعی خاک است ساخته شده و استحکام زیادی دارد که قدمت آن به سه هزار سال پیش می‌رسد. مسیر رسیدن به قلعه و آبشار گذر از پل روستای وانا، جاده روستای شاهاندشت، پارکینگ شاهاندشت، گذر از روستای شاهاندشت و حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی است.


آبشار بیشه

ارتفاع: 58 متر

نشاني: استان لرستان، کنار ايستگاه راه‌آهن تهران - خوزستان، در نزدیکی ایستگاه بیشه، در شهرستان دورود

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

این آبشار كه يكي از آبشارهاي پرطرفدار استان لرستان است در دل کوه‌های زاگرس قرار گرفته‌ و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر است. در كنار اين آبشار امكانات گردشگري حتي براي اقامت گردشگران وجود دارد. مانند ۱۷ پلاژ، هفت چادر، بازارچه محلي، تلفن، آب، برق، خانه بهداشت و پاسگاه انتظامي‌. این آبشار با چشم اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است كه ارتفاع آن ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار فاصله دارد. عرض تاج آبشار نيز ۲۰ متر است.


آبشار آب سفید

ارتفاع: 70 متر

نشاني: 90 کیلومتری شهرستان الیگودرز، تنها مسیر دسترسي آن عبور از روستاهای کاکلستان و قلیان است

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

آبشار آب سفید الیگودرز یکی از آبشارهای استان لرستان كه ‌ به عروس آبشارهای ایران معروف است و به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به رود دز می‌ریزد. شايد به علت اینکه آب اين آبشار به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ‌ها به شکل حباب سفید در می‌‌آید به آب سفید معروف شده. آب اين آبشار یکی از بهترین و سالم‌ترین آب‌های معدنی به شمار می‌رود كه از دل کوه صخره‌ای به بیرون سرازیر و سپس در مسافت کوتاهی به یک حوضچه تبدیل می‌شود‌. مسیر الیگودرز تا آبشار اتومبیل رو است.


آبشار نوژیان

ارتفاع: 95 متر

نشاني: ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد‌(بخش پاپی)، استان لرستان

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

آبشار نوژیان یکی دیگر از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است که در استان لرستان و در كوهستان واقع شده است. همچنين گردشگاه جنگلی نوژیان نيز بالای کوه تاف قرار دارد. در کوه تاف انواع گیاهان دارویی می‌رویند و دارای طبیعتی زیبا و دیدنی است. مردم و گردشگران زیادی برای تماشای این آبشار زیبا و برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می‌آیند. راه ارتباطی آن از طریق خرم‌آباد به گردنه نوژیان جاده آسفالته یا از راه‌آهن به ایستگاه کشور و از آن طرف هم با پای پیاده حدود دو ساعت پیاده‌روی به سمت آبشار است.


آبشار سنگان

ارتفاع:60 متر

نشاني: نزدیکی روستای سنگان، حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه‌حصار

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

مسیر دسترسی به روستای سنگان از طریق جاده کن در شمال غرب تهران است. این جاده همان جاده جدید امامزاده داوود است که با عبور از کن و روستای سولقان، دو راهی را سمت چپ و به سمت روستای سنگان پایین ادامه می‌دهید. پس از پشت سر گذاشتن روستاهای سنگان پایین، سنگان نو و سنگان بالا نيز به امامزاده قاسم می‌رسید. این آبشار كه بلندترين آبشار استان تهران است، در زمستان با یخ زدن، شکلی بسیار زیبا به خود می‌گیرد اما اوج شکوه و زیبایی آبشار سنگان در فصل پرآبی یعنی بهار و اوایل تابستان است.

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس


آبشار مارگون

ارتفاع: 70 متر

نشاني: مرز استان فارس با كهگيلويه و بوير احمد. نزديكي شهر سپیدان، روستاي مارگون

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که يكي از تفريحگاه‌هاي شيرازي‌ها و ياسوجي‌ها به صورت مشترك است. این آبشار در حقیقت سرچشمه رودخانه است و در بالای کوه هیچ رودخانه‌ای نیست، بلکه از بدنه دیواره صخره‌ای کوه، بیش از چند هزار چشمه وجود دارد که آب از آنها به بیرون ریخته می‌شود. از این نظر این آبشار بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان است. حتي به گفته شاهدان در مواقعی از زمستان در این آبشار قندیل‌هايی از یخ تشکیل می‌شود و زيبايي خاصي به آن مي‌دهد.


آبشار آسیاب خرابه

ارتفاع: 10 متر

نشاني: ۲۷ کیلومترى هادى شهر، نوار مرزى ایران و جمهورى آذربایجان، پنج کیلومترى روستاى منجن آباد در حاشیه رود ارس.منطقه آزاد ارس

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

آبشار آسیاب خرابه یکی از مناطق دیدنی آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس است و تمام دیواره آبشار پوشیده از خزه و گیاهان آبزی است و مناظر دل‌انگیزی را پدید آورده است. این آبشار به علت وجود ویرانه‌های یک آسیاب آبی به آسیاب خرابه معروف است. آسیاب‌خرابه، آسیابی آبی بوده که سال‌ها پیش مردم منطقه از آن استفاده مي‌كردند ولی هم‌اکنون به دلیل تخریب قسمت‌های عمده آن کاربردی ندارد. در آسیاب‌خرابه آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری پدید آمده که از بالای آسیاب به سمت پایین سرازیر می‌شوند.


آبشار شوی

ارتفاع: 85 متر

نشاني: دهستان شوی، از توابع شهرستان دزفول و در نزدیکی کوه سالن، يكصد کیلومتری دزفول، استان خوزستان

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

آبشار شوی یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین آبشارهای ایران در رشته‌ کوه‌های زاگرس واقع است. چون چندین ساعت تا رسیدن به محل آبشار پیاده‌روی لازم است و این مسیر در میانه روز هوای گرمی ‌دارد بنابراین بهترین زمان برای رفتن به شوی، از اواخر اسفندماه به خصوص در ایام عید تا اواخر اردیبهشت ماه است ضمن اینکه در این موقع از سال این منطقه بسیار سرسبز و زیباست. در مسیر پیاده‌روی رسیدن به آبشار شوی، بعد از عبور از دره سرتنگ دزفول، سه آبشار کوچک‌تر با ارتفاع‌هایی بین ۵ تا ۲۰ متر، قبل از رسیدن به آن قرار دارند که این مسیر را برای عابران بسیار فرحبخش می‌كند.


آبشار سمیرم

ارتفاع: 35 متر

نشاني: پنج کیلومتری شرق سمیرم، ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان

زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس

آبشار سمیرم گاهی - البته به ندرت- ارتفاعی بیش از ۷۰ متر پیدا می‌کند. آب اين آبشار از چشمه‌ساران و ارتفاعات بالادست آن سرچشمه می‌گیرد و از بالای تخته سنگ صخره‌ای صاف و عظیم به بیرون می‌جهد. در اطراف اين آبشار زيبا که از جهت طبيعی مكان بسيار ديدنی و جذابی است، محلی برای استراحت بازديدكنندگان در نظر گرفته شده که اين خود باعث جلب گردشگران بيشتر در اطراف اين آبشار شده است. همچنين گردشگران غير از اين آبشار مي‌توانند از غاري كه نزديك آن وجود دارد نيز ديدن كنند. غار اشکفت‌رز با ورودی
آبشار سمیرم دو کیلومتر فاصله دارد و از سقف و دیواره‌های غار آب فرو می‌ریزد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط لرستان

    • مهدی

      باتشکر.چراازابشاروارک که روبروی ابشارنوزیان است
      نامی نمیبرید.بسیارزیبا وحیرت انگیزست.

    • esmaeil

      آبشار در استان مازندران شهرستان سوادکوه به نام آبشار گزو وجود دارد که در دل جنگل وجود دارد و ارتفاء آن خیلی زیاد است را چرا نشان ندادید

    • بدون نام

      پس آبشار هفت طبقه شیرآباد علی آباد کتول چی شد؟!

      پاسخ ها

      • reza

        شیرآباد مال منطقه فندرسک و شهر خان به بینه نه علی آباد کتول

    • farhad

      فقط ابشار مارگون.پرچم بالای بالای بالاست

    • من

      من مارگون فقط رفتم
      نمیدونستم بزرگترین آبشار چشمه ایه
      خیلی خوبه
      آبش پاکه عالیه

    • شهرام

      چرا آبشارهای تنگه پیران در شهرستان سرپلذهاب استان کرمانشاه رو نشون ندادین؟ باید اینجا هم فرق بزارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • فاضل

      لطفا عکس درست آبشار شاهاندشت را قراردهید این عکس نادرست است

    • امین

      پس آبشار شلماش تو سردشت چی با اون عظمتش!

    • ابراهیم شیخزاده

      چرا ابشار کوره و ابشار شیوند را نشان ندادین

    • مریم

      من آبشارهای کبودوال ، ابشار لاتون ، سمیرم و ابشار مارگون را رفتم و بسیار جاهای خوبی است و گویی قطه ای از بهشت است حتما بروید

    • mohammad ali honarvar

      یک آبشار بسیار زیبا در استان فارس شهرستان داراب به نام آبشار فدامی وجود داره که دیدنش خالی از لطف نیست.

    • مینا

      با سلام تلاش شما برای معرفی جاذبه های گردشگری وطنمان قابل تحسین است اما آبشاری در شهر شاهین دژ آذربایجان غربی واقع واقع شده است که براستی زیبا و هیجان انگیز است برای مشاهده ی این آبشار به وبلاگ سنبله برنجی نویسنده و ژورنالیست شاهین دژی که افتخار شهرماست مراجعه فرماییید
      موفق باشید

    • عبدالله فندرسکی

      سلام داداشم چرا عکس ابشار کبودوال رو برای ابشار لاتون هم گذاشتی دمت گرم درستش کن

    • عبدالله فندرسکی

      سلام بچه ها اگر دوست دارید منظر زیبای علی اباد کتول رو مشاهده کنید چه ابشار چه
      سد خاکی ان که دومین سد خاکی دنیا
      وابشار ان تنها ابشار تمام خزه ای دنیاست

    • بدون نام

      این ابشارها برای ایران که عادی ولی ابشار دره گاهان یزد چیز دیگری

    • لیندا

      پس ابشار وروار که بزرگترین ابشار خاور میانه هست چی شد ؟مطعلق به شهرستان عنبراباد (استان کرمان

    • TaRaNoM

      mn Abshare margon raftam kheili ham khoshgele .
      chera axe abshar sheikh ali khan nazashtin?????????????????

    • حامد

      سلام.ببخشین چرا عکس آبشار لاتون رو تو قسمت آبشار یخی گذاشتی.درست کنین.ممنون.همجای ایران سرای من است .عشق است آبشار لاتون

    • علی وطیبه

      ابشارهای زیبایی بود اماابشار رودمعجن در 50 کیلومتری غرب تربت حیدریه درخراسان رضوی هم زیباست

    • ریحانه

      عالی بود

    • کوروش

      لرستان آبشار های بیشتری دارد

    • مهدی

      خوب بود اما کامل نبود ازاینا زیباترم توایران داریم مرثی

    • ارام

      اره جالبه

    • حسین

      فقط اردبیل

      پاسخ ها

      • عارف

        خواب دیدی خیر باشه

      • لیندا

        فقط لرستان

      • امیر

        زنده باد طبعت لرستان

    • سرگرمی

      اگه میشه درباره ی کشور های دیگه هم پست بزار مثلا درباره ی ناهمراری های هر شهر دوخط یا وضع انسانی هر کشور رو توضیح بده

      متشکرم.

    • فرزاد

      لرستان و مازندران سرزمین آبشار های ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لرستان فقط

    • محسن

      چرا ابشار اما در استان ایلام را به نمایش نمیزارین ؟ با تشکر

    • بدون نام

      لطفا اطلاعات صحیح ارائه فرمایید. آبشار مارگون در مرز سپیدان و یاسوج نیست و جز سپیدان است و با مرز بیش از 10 کیلومتر فاصله دارد. اردکان مرکز سپیدان جز شهرستان شیراز بود و این آبشار هم جز اردکان بود که به شهرستان سپیدان تبدیل شد. یاسوج قبل از انقلاب جز شهرستان کازرون فارس بود که به مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد تبدیل شد.
      پس حتی زمانی که یاسوج جز فارس بود مالکیتی بر این آبشار نداشت. در ضمن این آبشار از کوههای رنج و برم فیروز سپیدان سرچشمه می گیرد و به سد درود زن مرودشت سرازیر می شود و اصلا از استان فارس خارج نمی شود.

    • بدون نام

      پس آبشار گناوه چي ؟ با اون بزرگيش كه به دريا مي ريزه.ارتفاع آبشار 1000 متر

      پاسخ ها

      • عارف

        ابشار برنجه(تاف)با ارتفاع800متر بلند ترین ابشار اسیا در استان زیبای لرستان شهرستان الیگودرز است.

    • احسان

      دوست عزیز بلندترین ابشار ایران ابشار کرودیکن(تنگ زندان)در چهارمحال و بختیاری است با ارتفاع 130 متر. نه آبشار لاتون گیلان.لطفا اصلاح بفرمایید.

    • رامین

      متاسفانه توکشورمابه داشته هامون خیلی بی توجهی میشه یه نمونش آبشار یاسوج که با داشتن طبیعتی زیبا یکی ازتفرجگاههای مهم جنوب کشور به حساب میومد چندسالی هست که آبش روازسرچشمه لوله کشی کردن وبرای شهریاسوج بردن ودیگه چیزی ازآبشار باقی نمونده. درصورتی که میشداین کارو توپایین دست آبشارکرد. جاهای دیگه هم متاسفانه همینطوره

    • محدثه

      همه جای ایران زیبا و غیر قابل توصیف اما زیبایی و طبیعت شمال ایران خصوصا مازندران یه چیز دیگست نه که خودم شمالیم نه باور کنید راستش رو می گم بیاید و ببینید

    • احمدی

      ابشار روستای کافشان را ننوشته ای

    • رضا

      گلستان بالای شصت تا آبشار داره اونوقت شما فقط یدونه شو گذاشتین ناسلامتی ما سرزمین آبشارهاییم.

    • رضا

      ببخشید اما گلستان بیشترین آبشارهای ایرانو داره نه مازندران یا لرستان

    • میثم اع

      از لحاظ ظرافت ابشار مارگون نه در ایران بلکه در کل دنیا بی نظیره بطوری که پهنای این ابشار را نمیتوان در کادر دوربینها جای داد که این ابشار متعلق به شهرستان زیبای سپیدان است

    • راه8

      اگه ابشارسفید عرس ابشارای ایران
      ابشار زردلیمه خدای ابشارای ایران

    • zahra

      سلام بیاین ابشار ویسادارو هم ببینین قشنگه

    • حامد

      الیگودرز سرزمین ابشار های ایران!!!!!!!!!1!!!!!!!

    • حامد

      لطفا عکس ابشار چکان در الیگودرز رو هم بذارین ممنون/

    • alireza

      با سلام ارتفاع ابشار بیشه خیلی بیشتر از اینه که شما ذکر کردید

    • بدون نام

      خیلی خوب بود خیلی به دردم خورد واقعا از تون ممنونم

    • جمال

      سلام.با تشكر از شما.لطفاعكسي ازآبشار آتشگاه واقع در شهرستان لردگان استان چهارمحال وبختياري روهم بذاريد.واقعا زيباست.ممنون

    • کورش

      تمام ابشارا یه طرف ابشار مارگون یه طرف باید بری ببینی زمستونش چیز دیگریست

    • عبدلحسین بهشتی

      روستاهای جوبریز وشهنیز ازتوابع بخش مارگون یاسوج جاهای بسیار دیدنی داره سالانه بیش از هزار مسافربه این دوروستا سفر میکنند ابشار خوبی هم دارد ابشار تنگ شهنیز بهتراز ابشارهایه که شما اسم برده اید بیایید ولذت ببرید

    • سالار

      لرستان سرزمین آبشارهای ایران :ابشاربیشه.ابشارنوژیان.ابشارچکان.ابشارتاف.ابشارگریت.ابشاروارگ.ابشارشوی.ابشارافرینه.ابشاردره دورک.ابشارهفت چشمه و ابشارهای زیبای دیگر.....وعروس ابشارهای ایران ابشار آب سفید درالیگودرز.نمیره لرسو

    • صادق از کوهدشت

      لرستان سرزمین آبشارهای خاورمیانه.آبشار برنجه(تاف)لرستان با ارتفاع 800متر بلندترین آبشار آسیا و سیزدهم در جهان.آبشار بیشه لرستان باشکوهترین و رویایی ترین آبشار جهان.
      آبشار تله زنگ یا شوی مربوط به شهرستان خرم آباده نه دزفول!!هی فردا هم میان میگن آبشار نیاگارای دزفورلی!!

    • صادق از کوهدشت

      آبشار آب سفید لرستان عروس آبشارهای جهان

    • صادق از کوهدشت

      آبشــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــار بیشــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه لــــــــــــــــــــــــــــــــــــرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــان

    • حمید

      سلام پس هفت ابشار شیرآباد خان ببین گلستان کجاست

    • بدون نام

      پس ابشار هفتخال ساري کو

    • هوتن

      فقط لرستان.
      ابشار تاف (برنجه) لرستان رو هم بزارید بلندترین ابشار اسیاست ارتفاعش 794 متره لطفا بزارید خیلی زیباست
      با تشکر.

    • قاسم

      لرستان سرزمین ابشارها.فقط ابشار اب سفید الیگودرز واقعا زیباست

    • فرشاد

      ابشاراورتکندکلات عالی است

    • جواد

      خیلی از آبشارها رو نذاشتید
      دوستان می توانند برای دریافت لیست بزرگتری از آبشارهای ایران به اینجا مراجعه کنید
      http://www.irandeserts.com/content/%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87_%DA%A9%D9%88%DB%8C%D8%B1/%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%D8%AA_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/%D8%A2%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86.htm

    • محمود آینه بند

      سلام
      چه فرقی می کند که یک جاذبه دیدنی در کدام نقطۀ ایران عزیزمان قرار گرفته باشد ، در زمانی که نگرش دهکدۀ جهانی وجود دارد ما بر سر این که آبشار فلان مال شهر ماست با هم بحث می کنیم. به نظر من این مهم است که این آبشارهای زیبا در کشور عزیزمان قرار دارد و ما می توانیم با یک سفر کوتاه از دیدن آن لذت ببریم ، صد البته اگر نظافت و اصول گردشگری را رعایت کنیم .
      با تشکر از اطلاعات مفید ارائه شده ، لطفاً در صورت امکان از سایر آبشارهای ایران عزیزمان اطلاعات و عکس هایی را نمایش دهید

    • صلاح الدين

      آبشار شلماش را هم مرحمت كنيد اضافه كنيد. بسيار پر آب و بلند است..و تماشايي..
      با تشكر

    • بدون نام

      ابشارشوی درلرستان است نه جای دیگر

    • سپیدار

      ایران آبشاراش خیییلیی بیشتر این حرفاست!! لطفا کامل معرفی کنی..

    • سپیدار

      ایران آبشاراش خیییلیی بیشتر این حرفاست!! لطفا کامل معرفی کنی..

    • بدون نام

      ابشار مارگورن فارس به توصیف نمیاد فقط باید رفت ودیدزیباترین ابشار ایرانه هرکه قبول نداره سری بهش بزنه نمیتونه انکارش بکنه ابشار مامارگون یکی از دهها دیدنیهای یایتخت تمدن ایران زمینه فارس واقعا زیباست

    • علیرضا روشندل رودمعجنی

      با سلام وعرض ارادت
      مطمئنا ايرانمان آبشارهای متعدد وزیبایی دارد که تماشای هریک لذت خودش رو داره اما یقینا آبشار زیبای رود معجن روستای من در تربت حيدريه استان خراسان رضوی یکی از زیبا ترین و خاطره انگیز ترین هاست پیشنهاد میکنم حتما و حتما در فصل بهار و تابستان از سفر به رود معجن لذت ببرید .

    • محمد

      آبشار اخلمد در شهرستان چناران را نام ببرید

    • امیر

      عشقه لرستان . پایتخت طبیعت ایرانه

    • مجتبی

      آبشار در دل کویر هم داریم.حتما بیاید در یزد هستش.آبشار در گاهان.درشهرستان تفت یزد

    • سلنا

      ایران به بودنت افتخار می کنم پاینده باشی

    • فرزاد

      اگه به استان فارس سفر مي كنيد زيباترين آبشار جنوب كشور يعني آبشار مارگون رو از دست نديد. تمام آب اين آبشار از دل كوه درمياد و قابل خوردنه و ١٠٠ متر پهنا داره. علاوه بر تابستون تو زمستونم ديدن آبشار ديدنيه چون اكثر جاهاش قنديل مي بنده.
      آبشار خوب ميخواي فقط مارگون

    • به دختر بودنم افتخار میکنم

      لطفا عکس گنج نامه ابشار همدان روهم بگذارید

    • کریمی

      دوستان ابشار باز
      من تقریبا همه ابشارهای ایران رو رفتم اگه کسی فقط ارتفاع ابشار مدنظرش باشه پیران درکرمانشاه واگر طبیعت وارتفاع ابشار لاتون درنزدیکی استارا وبیشه درلرستان جزو زیباترین ها هستن.
      ناگفته نمونه که ایران به خاطر اب و هواش بیشتر شهرهای حداقل یه یا دوتارو داره ولی بیشترشون رو فقط افراد همون استان میشناسن

    • مهدی

      پهناور ترین آبشار ایران رو توی این عکس ها ندیدم آبشاری در رشته کوه های زاگرس در استان چهار محال و بختیاری ،شهرستان اردل روستای دیناران آبشهر زرده لیمه حتما ببینید این آبشارها در مقابل اون خیلی کوچیکن

    • حسن پالار

      آبشار کمردوغ کهگلویه زیباترین آبشار ایران

    • حسین کرمزاده

      ابشار فقط لاتون.بیاین ببینین بعد حرفشو بزنیین

    • بهنام

      زیباترین آبشار ایران بدون شک آبشار پیران کرمانشاهه نزدیکه شهرستان سرپل ذهاب

    • بدون نام

      سلام هفت آبشار آتشگاه لردگان بهترین آبشاریه که تا حالا رفتم این رو در حالی می گم که از آبشارهای بالا آبشار آب سفید کبودوال سمیرم و چند آبشار دیگه مثل آبشار اخلمد خراسان رضوی رو هم رفتم . ولی هفت آبشار لردگان جاده بدی داره و البته با اینکه تا روستا رو با ماشین می ریم اما برای دیدن مراحل هفتگانه ی آبشار باید تا حدودی سختی بکشیم و شاید برا همین کمتر معروف باشه ولی بسیار زیباست حتی همون پایینش حتما امتحان کنید.

    • صبا

      بااین که همه ی ابشار ها بسیار زیبا بود ابشار سمیرم رو بیشتر دوست دارم اماالان داره خوش میشه و اگه بارون نیاد واقعا خوشک میشه

    • صادق

      بهتره ی سری ب استان چهارمحال وبختیاری بزنید وآبشارهای آتشگاه یکی از طولانی ترین آبشارهای ایران را ببینید و همینطور آبشار کرودی با حجم آب بسیار زیاد و آبشار زرده لیمه ک یکی از عریضترین آبشارهای ایرانه

    • سینا سردشتی

      فقط آبشار سه مرتبه ی شلماش سردشت

    • عرفان

      فقط ابشارهای هفت گانه خانببین

    • مسعود کمالی

      روزتان بخیر : لطفا آبشار ناشناخته وبسیار دیدنی الوین در 75 کیلومتری زنجان - با ارتفاعی بیش از 40 متر دارای مسیر تنگه ای و صخره ای بسیار زیبا را معرفی کنید .

    • علی

      آبشار پونه زار فریدونشهر در اصفهان
      عالیه برید ببینید

    • زهرا

      آبشار پونه زار در شهرستان فریدونشهر استان اصفهان واقعا دیدنی و زیبا هست دوستان سرچ کنید تصاویر زیباش هرچند قابل لمس و درک از طریق تصویر نیست بببینید

    • بدون نام

      آبشار بیشه مال شهره دوروده، دره اسپپر،تله زنگ ، اینایی ک گفتین همشون رو فقط باید از دورود بری اونجا، مخصوصا شوی و بیشه رو، دورود پایتخت طبیعت ایران ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج