جاباما
۴۹۰۶۰۲
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

امام جمعه تبریز: مشکلات با شعار حل نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه با شعار تک رقمی شدن تورم نمی‌توان مشکلات مردم را برطرف کرد، گفت: در چندین سال گذشته کدام محصول و کالا گران نشده است؟ در تبلیغات انتخابات گفته می‌شد که معیار تورم جیب مردم است نه آمار دولت.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه دولت نباید شرایط افزایش فاصله طبقاتی را ایجاد کند اظهار داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با مردم آذربایجان تاکید فرمودند مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند و حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن تنها حمایت از نظام اسلامی و انقلاب بود وگرنه مردم از مشکلاتی همچون بیکاری رکود و تورم گله‌مند هستند.

وی افزود: وضعیت برخی کارخانه‌ها و کارگران واقعاً اسف‌بار است و اگر خودمان را جای آنان بگذاریم، متوجه خواهیم شد در چه رنج و دردی هستند بنابراین با زندگی اشرافی نمی‌توان به دردها و مشکلات اقتصادی مردم عزیز پی برد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه با شعار تک رقمی شدن تورم نمی‌توان مشکلات مردم را برطرف کرد، گفت: در چندین سال گذشته کدام محصول و کالا گران نشده است؟ در تبلیغات انتخابات گفته می‌شد که معیار تورم جیب مردم است نه آمار دولت، پس چرا اکنون صرفاً آمار دستگاه‌های دولتی در این باره اعلام می‌شود؟!

وی ادامه داد: چرا سخنی از کاهش ارزش پول ملی نمی‌گویند و آماری مثل قدرت خرید مردم، کاهش تورم و ایجاد اشتغال می‌گویند که اغلب با واقعیت‌ها منطبق نیست.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه کشور ما کمبود نقدینگی ندارد، گفت: به دلیل رکود و ضعف در مدیریت اقتصاد، منابع به سمت سرمایه‌‌گذاری سوق داده نمی‌شود و تنها راهکار حل آن، کنار گذاشتن مدیران نالایق، امید کندن از آمریکا و غرب و امیدواری به مردم است که در این راه باید به ظرفیت‌های داخلی مردم، اجرای اصل ۴۴، حمایت از تولید داخلی، مبارزه با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا تکیه کرد.

وی افزود: خرید چند هواپیمای خارجی، توافق با خودروسازان فرانسوی و قراردادهای وارداتی از کره و چین مگر به نفع کشور است؟ در پسابرجام قراردادی با شرکت‌های خودروسازی فرانسوی منعقد شد که سبب شد عملاً در کشور چیزی به نام صنعت خودروسازی نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم شریف نیز از فروش و خرید کالاهای خارجی خودداری کنند، یادآور شد: برخی از اصناف کفش تبریز در مقابل مغازه‌های خود نوشته‌اند که ما فقط کالای ایرانی می‌فروشیم، این کار عاقلانه و ارزشمندی است که امیدواریم بقیه اصناف نیز این روش را داشته باشد و تبریز اسوه و الگوی سایر شهرها شود.

وی ادامه داد: ما نمازگزاران جمعه از دولت محترم می‌خواهیم تا تمام دستورات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به ویژه در مسائل اقتصادی را به طور جدی به مرحله اجرا درآورد.

آیت‌ا‌لله مجتهد شبستری با اشاره به ۱۴ اسفند دستور امام راحل(ره) مبنی بر تشکیل کمیته امداد امام (ره) خاطرنشان کرد: از جمله اهداف تشکیل کمیته امداد، رفع محرومیت‌ها، ایجاد اشتغال و اشتغال زایی، تهیه جهیزیه نوعروسان و ... است که الحمدلله این خدمات تا حدودی باعث توقف مهاجرت روستاییان به شهرها شده و سبب اشتغال بسیاری از خانوارها در شرایط بیکاری امروز شده است.

وی با یادآوری نامیده شدن ۱۴_۲۱ اسفندماه به عنوان هفته احسان و نیکوکاری افزود: در آستانه عید نوروز این دست کارهای خیرخواهانه بسیار اجر دارد که علاوه بر ثواب انفاق فی سبیل الله، ثواب ایجاد سرور در دل‌های مؤمنین را داراست.

امام جمعه تبریز با اشاره به ۱۵ اسفندماه روز درختکاری خاطرنشان کرد: درختان یکی از بزرگترین و پرثمرترین نعمات بی‌کران الهی هستند که در شرایط غوغای آلودگی هوا به ویژه در تبریز که حتی در برخی روزها به بالاتر از تهران رسیده است، درختکاری و فضای برای تلطیف و پالایش هوا بسیار مهم است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز به شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) اشاره کرد و گفت: ایشان شهیده راه ولایت هستند و در روزهای فاطمیه نباید صرفاً به عزاداری‌ها کفایت کنیم و باید درس ولایت‌پذیری را از ایشان بیاموزیم.

آیت‌الله مجتهد شبستری ادامه داد: رفتار حضرت زهرا (س) برای دفاع از حریم ولایت رفتاری سیاسی بود تا به غاصبان حق امیرالمؤمنین(ع) اعتراض کنند و وصیت تاریخی به همسرشان برای غسل و تشییع شبانه، عدم حضور غاصبین خلافت و ناشناخته ماندن قبر ایشان نشان می‌دهد که این پرچم اعتراض و نارضایتی برافراشته خواهد ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها را از روی نوشته میخونه پس پول نفت را احمدی چه کرد

    • بدون نام

      حرف دل ملت

    • بدون نام

      حرف دل مردم را گفتی ممنونتیم.........

    • ترسو

      اولا ، كدوم مشكل ؟ مگه داريم ؟!
      دوما ، كدوم شعار ؟! مگه كسي تو اين سالها شعار داده ؟!
      سوما ، مگه قراره مشكلي حل بشه ؟!
      صنعت ! خودرو سازي .... و برجام و پسا برجام و ..... بماند !

    • بدون نام

      سالهاست که شعار جای عمل راگرفته . کو گوش شنوا ... ما عادت کردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج