جاباما
۴۹۰۶۲۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اعتراف افسر اسرائیلی: حماس برنده جنگ ۲۰۱۴ بود

یک افسر اسرائیلی که در جنگ ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شرکت داشته است، در گفت‌وگو با روزنامه «معاریو» دست به اعترافات جالبی در خصوص جنگ غزه زد و حماس را برنده این جنگ دانست.

خبرگزاری فارس: «روعی عیدان» افسر و فعال رسانه‌ای اسرائیلی که در جنگ ۵۱ سال ۲۰۱۴ علیه نوار غزه شرکت داشته، اعلام کرد حماس در این جنگ پیروز شد و ارتش رژیم صهیونیستی بازنده بود.

بر اساس گزارش روزنامه «معاریو»، عیدان گفت: حماس در طول دو ماه کامل موفق به شلیک موشک شد و تمامی بازوهای دولت اسرائیل را فلج کرد، فرودگاه «بن‌گوریون» را بست و در نهایت آنها به شلیک موشک‌ها پایان دادند نه به این دلیل که ما شکستشان دادیم بلکه به این دلیل که آنها به آنچه می‌خواستند، دست یافتند، ما کسانی هستیم که خواهان پایان جنگ بودیم و بسرعت عقب نشستیم.

عیدان در معرفی خودش به روزنامه معاریو گفت: من یک افسر یگان تهاجمی اسرائیل در جنگ اخیر علیه غزه بودم اما در اتاق نظارت، تصاویر هوایی اتفاقات میدان را می‌دیدم. ارتش چیزی از تونل‌ها نمی‌دانست ، ما قبل از جنگ درباره آنها شنیده بودیم، هیچ کسی چیزی درباره مکان‌های این تونل‌ها نمی‌دانست و پس از اینکه از ضربات ناشی از این تونل‌ها غافلگیر شدیم، دولت تمام توان خود برای مباره با این تونل‌ها بسیج کرد.

وی افزود: حتی زمانی که این تونل‌ها را پیدا می‌کردیم نمی‌دانستیم باید چگونه رفتار کنیم، وارد شویم یا نه؟ آیا تونل بمب‌گذاری شده یا نه؟ حتی ما درباره منفجر کردن تونل‌ها هم قبل از جنگ آموزش ندیده بودیم.

عیدان در ادامه گفت: تمامی راه‌هایی که ما برای استتار خود انجام می‌دادیم، برای دشمن از قبل روشن بود، حماس از طریق تمام تونل‌هایش به سمت ما تیراندازی می‌کرد و شلیک خمپاره هم متوقف نمی‌شد. بعد از همه اینها، ما نظامیان و رهبران سیاسی و نظامی، تمایل به جنگ و ادامه آن را از دست دادیم و ما اول عقب‌نشینی کردیم و حماس طرفی بود که پیروز شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج