۴۹۰۶۷۸
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

آیت‌الله ایمانی: مردم باید کاهش تورم را حس کنند

امام جمعه شیراز با بیان این‌که تورم بر روی کاغذ کاهش پیدا کرده است، تأکید کرد که مردم باید کاهش تورم و شکسته شدن رکود را در زندگی خود احساس کنند.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه شیراز با بیان این‌که تورم بر روی کاغذ کاهش پیدا کرده است، تأکید کرد که مردم باید کاهش تورم و شکسته شدن رکود را در زندگی خود احساس کنند.

آیت‌الله «اسدالله ایمانی» در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با طرح این پرسش که امسال همه شرایط برای بهبود شرایط زندگی مردم فراهم بوده است، گفت: پاسخ این پرسش که آیا تورم بالا رفته یا به همان حال باقی مانده، روشن است.

وی با تصریح این‌که مسائل اقتصادی از دغدغه‌های اصلی مردم به‌شمار می‌رود، گفت: روی کاغذ ممکن است تورم پائین آمده باشد، اما در زندگی مردم آیا رکود آن شکسته شد؟ رونق بازار به وجود آمد؟ تورم از میان رفت، یعنی تورم کم شد؟ این مسائل برای جامعه مطرح است.

خطیب جمعه شیراز با بیان این‌که آمارهای ارائه شده در خصوص تورم و اشتغال، تنها آمار و اعداد و رقم است، گفت: در آمار کسی که در ماه ۲ ساعت کار داشته باشد به‌عنوان شاغل محسوب می‌شود، در حالی‌که شغل از نگاه مردم کاری است که زندگی فرد را تأمین کند.

وی هم‌چنین با اشاره به موضوع تصویب سقف حقوق مدیران دولتی تا ۲۴ میلیون تومان، گفت: وقتی سقف حقوق یک کارمند ۲۴ میلیون تومان است، یک کارگر چقدر حقوق دارد؟ آیا نمایندگان مجلس مقایسه‌ای هم بین کارمند و کارگر داشته‌اند؟ این مسائل مقداری جامعه را دچار دلهره می‌کند و از خود می‌پرسند قضیه چیست؟

امام جمعه شیراز گفت: نتیجه بحث فیش‌های نجومی که مطرح بود این شد که حقوق کارمند در هر ماه ۲۴ میلیون تومان باشد، حقوق کارگر هم ۸۰۰ هزار تومان! این چه مقایسه‌ای است؟

وی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد در چهارده اسفند ماه، ایجاد این نهاد اجتماعی را با هدف کمک به محرومان و مستضعاف جامعه دانست و با تأکید بر این‌که دیدگاه امام در تأسیس کمیته امداد، متخذ از قرآن و سنت اهل‌بیت(ع) بود، ابراز امیدواری کرد که امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه جشن نیکوکاری در پایان سال باشیم تا شادی عید بین همه تقسیم شود.

امام جمعه شیراز گفت: آنچه به‌عنوان یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها شاهد بودیم، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی برای بهبود وضعیت مردم و مبارزه با فقر و فساد و زیاده‌خواهی‌هایی بود که کم و بیش در جامعه حادث و باعث می‌شد فقیر فقیرتر و ثروت‌مند ثروتمندتر شود.

او با بیان این‌که دغدغه‌های مقام معظم رهبری در ادامه نگرانی‌های امام راحل بوده و هست، گفت: اصرار بر اقتصاد مقاومتی و عمل به اصول آن، برای این بود که سفره مردم از این وضعیتی که دارد خارج و فقر در جامعه ریشه‌کن شود، متأسفانه باید بگوئیم کاری که باید بشود و نشان داده شود انجام نشده است.

ایمانی هم‌چنین با اشاره به برگزاری رزمایش ولایت ۹۵، این برنامه را نشان‌دادن توان رزمی و قدرت نظامی ایران در نیروی دریایی دانست که با موفقیت اجرا شد و نیروهای نظامی ایران نشان دادند که می‌توانیم امنیت دریاها را از خلیج فارس تا خلیج عدن بدون کمک گرفتن از هیچ کشوری حفظ کنیم.

او هم‌چنین با یادآوری رویدادهای سطح بین‌الملل و خصوصاً تصمیمات مسئولان کشور آمریکا، گفت: چه در دوران ترامپ چه قبل از ترامپ، نگاه رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به ایران و دنیای اسلام همین بوده است، آمریکا خوب فهمیده که کشوری که با منطق و حکمت با دنیا حرف می‌زند ایران است، کشوری که سلاح مقاومت در اختیار دارد ایران است، کشوری که مانع نفوذ امریکا در خاورمیانه شده و نسبت به اسرائیل و بلندپروازی‌های اسرائیل ممانعت ایجاد کرده جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شیراز گفت: طبعاً آمریکا برای شکستن مانع خود بر سر راه رسیدن به اهدافش برنامه‌ریزی دارد و می‌خواهد ایران را از یک کشور انقلابی به کشوری به‌قول خودشان نرمال تغییر دهد و حالت انقلابی‌گری را از ایران بگیرد.

او طرح هفت ماده‌ای بود ترامپ برای مهار ایران را در همین راستا ارزیابی و اضافه کرد: آنچه در این طرح به نظر مهم می‌آید و باید نسبت به آن حساس بود، تلاش برای انجام یک فتنه مذهبی است. آمریکا قصد دارد با این طرح از یک فتنه مذهبی استفاده و جنگ شیعه و سنی و شیعه انگلیسی را ایجاد کند.

امام جمعه شیراز ضرورت توجه به این فتنه مذهبی را متذکر شد و گفت: باید نسبت به فتنه مذهبی و جنگ مذهبی و قومیت‌های مختلف در کشور حساس و هوشیار بود.

ایمانی در ادامه به طرح مسأله حقوق بشر اشاره و اضافه کرد: حقوق بشر مورد نظر آنان حقوق بشر غربی‌ها است و نظام و حقوقدانان ما باید پاسخگو باشند و حقوق بشر اسلامی را به رخ آنان بکشند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ما باید در حقوق بشر از حالت دفاعی خارج شده و حالت تهاجمی داشته باشیم، معنا ندارد آن‌ها نسبت به حقوق بشر برای ما تصمیم‌گیری کنند، حقوق بشری که عربستان بخواهد پنل آن را در سازمان ملل در اختیار داشته باشد معلوم است چه سنخ حقوق بشری است.

ایمانی با تأکید بر این‌که باید زشتی حقوق بشر غربی را برای دنیا ثابت و حقوق بشر اسلامی و حقوق شهروندی را در جامعه اسلامی برای دنیا بازگو کنیم، گفت: مسئولان اعم از مجلس، قوه قضائیه و هیئت دولت در این مسأله حالت تدافعی دارند حال آن‌که باید حالت هجومی داشته باشیم، آنان بدهکار ما هستند و ما بدهکار غرب نیستیم.

امام جمعه شیراز یادآور شد: وقتی سازمان منافقین نمونه حقوق بشر باشد، سازمانی که ۱۷ هزار شهید ترور در مملکت ما در پرونده دارد، دست ما خالی نیست و مجموعه‌ای برای کار بر روی حقوق بشر اسلامی تشکیل شود و به حقوق بشر غربی هجمه داشته باشد تا این سلاح از دست غربی‌ها و آمریکایی‌ها گرفته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      سری به خیابان ها و آسفالت های شهر رشت بزنید.
      یک شهردار عوامفریب داره فقط میتونه خیابون اصلی ببنده تبدیل به پیاده رو کنه
      رشت مثل یه شهر جنگ زده آسفالت های فوق العاده داغون داره .

    • مردم

      نکن روحانی تورو با پول خریده.بله هرچقدرم گرونی باشه شماها احساس گرونی نمکنید.این جمله ی باید ک بکار بردید اصلا خوب نبود.آقای آیت الله

    • بدون نام

      اره با شکسته شدن استخوانهامون کاملا داریم حس میکنیم خدا ازشون نگذره که بیچارمون کردن

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      قربون‌دهنت‌آقای‌ایمانی‌اصلاماتبعیض‌نداریم‌همه‌‌درمملکت‌اسلامی‌‌بایدبرابرباشد‌مدیر۲۴ملیون‌کرگرزحمت‌کش‌۸۰۰هزارتومان‌‌کجای‌قانون‌اسلام‌‌این‌رامیگوید‌آقایونی‌که‌حقوق‌تعین‌میکنندجواب‌بدهند

    • سعید

      مردم پایین امدن تورم را لمس کرده اند،مردم خوب به یاددارند که تورم ساعتی بالا می رفت وهیچ تعادلی در قیمتها نبود،ولی الان شکر خدا تورم مهارشده وکم شده است ،هنوز تورم هست ولی نه به شدت قبل .

    • بدون نام

      مااحساس می کنیم،شماچطور؟

    • بدون نام

      باید ...؟

    • بدون نام

      آقای روحانی کاهش تورم رو حس کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج