جاباما
۴۹۰۷۱۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دیدار استاندار خراسان رضوی با ظریف

استاندار خراسان‌رضوی با «محمد جواد ظریف» دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایسنا: استاندار خراسان‌رضوی با «محمد جواد ظریف» دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، «علی رضا رشیدیان» در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت مرز دوغارون با توجه به سیل و بارندگی‌های اخیر، به وزیر امور خارجه ارائه کرد.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت راه آهن خواف به هرات، افزود: ساخت این پروژه سبب احیای جاده ابریشم از طریق ریلی و اتصال چین به ایران از طریق افغانستان می‌شود و علاوه بر آن عامل توسعه و پیشرفت منطقه و کشور افغانستان، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند هم‌چنین از طریق ایران به ترکیه و اروپا خواهد بود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: گسترش شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت شهر خواف و محدوده مرزی ایران و افغانستان، ایجاد شبکه ریلی مواصلاتی بین دو کشور و امکان صادرات و واردات از طریق شبکه ریلی و اتصال افغانستان به آب‌های آزاد از دیگر مزایای این خط ریلی است.

وی در بخش دیگری از این ملاقات، با اشاره به جایگاه ترانزیت جاده‌ای بین ایران و ترکمنستان، گزارشی از آخرین وضعیت ساخت پل سرخس - سرخس در مرز ایران با ترکمنستان، ارائه و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری این پل در آینده‌ی نزدیک که با حضور مقامات عالی رتبه‌ی دو کشور صورت خواهد گرفت، حجم مبادلات با کشورهای آسیای مرکزی سه برابر افزایش می‌یابد.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه به تشریح جایگاه استان در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در کشور و منطقه پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اهتمام دولت تدبیر و امید بر توسعه روابط در سطوح مختلف با کشورهای دنیا، همه تلاش خود را بر استفاده از این فرصت در راستای ارتقای سطح مناسبات با کشورهای همسایه و توسعه‌ی صادرات، معطوف داشته‌ایم.

رشیدیان در پایان به رویکرد دولت مبنی بر تحقق توسعه ی متوازن و توجه به نقاط کمتر توسعه یافته، اشاره و گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی در حاشیه‌ی شهر مشهد مقدس، ارائه کرد.

رشیدیان با تقدیر از حمایت‌های وزیر محترم امور خارجه در خصوص انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بر استمرار این حمایت‌ها تأکید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج