۴۹۰۷۳۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اذعان آمریکا به توان دفاع موشکی ایران

دفتر اطلاعات نیروی دریایی آمریکا با اذعان به قدرت ایران در زمینه زیردریایی و موشک کروز اعلام کرد:‌ نیروی دریایی جمهوری اسلامی در حال کار روی یک زیردریایی با قابلیت شلیک موشک کروز ضد کشتی است که توان دفاعی این کشور را تا حد زیادی بالا می برد.

خبرگزاری ایسنا: دفتر اطلاعات نیروی دریایی آمریکا با اذعان به قدرت ایران در زمینه زیردریایی و موشک کروز اعلام کرد:‌ نیروی دریایی جمهوری اسلامی در حال کار روی یک زیردریایی با قابلیت شلیک موشک کروز ضد کشتی است که توان دفاعی این کشور را تا حد زیادی بالا می برد.

به نقل از پایگاه اینترنتی موسسه نیروی دریایی آمریکا که یک وب سایت تخصصی در زمینه تجهیزات نظامی است ، دفتر اطلاعات نیروی دریایی ‌آمریکا در ارزیابی های جدید خود از ظرفیت های نیروی دریایی ایران اعلام کرد که تهران در حال ساخت یک زیردریایی است که می‌تواند موشک کروز ضد کشتی شلیک کند و این موشک توانایی غرق کردن سریع ناوجنگی آمریکا در تنگه هرمز را دارد . این زیردریایی که از کلاس بعثت است، دارای شش لانچر اژدر و قابلیت به کار گرفتن اژدر و مین و به علاوه موشک های کروز ضد کشتی است.

اگرچه دفتر اطلاعات نیروی دریایی آمریکا در گزارش خود به سیستم موشکی مشخصی برای زیردریایی های کلاس بعثت اشاره ای نکرد، در نتیجه گیری نهایی خود آورده است که این قابلیت تا پنج سال آینده وارد ناوگان دریایی ایران خواهد شد.

پایگاه موسسه نیروی دریایی آمریکا در ادامه آورده است:‌ نیروهای دریایی ایران به دو بخش نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران (ارتش) که مسئولیت عملیات آب‌های آبی را دارد و نیروی دریایی سپاه پاسدارن که مسئول دفاع از سواحل ایران و اغلب عملیات ها در خلیج فارس است ، تقسیم بندی می‌شود. هر دوی آن‌ها نیروی دریایی آمریکا را دشمن بالقوه اولیه خود می دانند.

دستیابی ایران به یک زیردریایی که قابلیت پرتاب موشک کروز ضد کشتی را دارد به نیروی دریایی اجازه خواهد داد تا در شرایطی بهتر به کشتی های آمریکا نزدیک شود و کشتی مورد تهدید فرصت کمتری برای پاسخگویی به حمله داشته باشد.

به عنوان مثال، زیردریایی های YJ-۱۸ چین با قابلیت شلیک موشک کروز ضد کشتی همواره یکی از نگرانی های نیروهای آمریکایی در جنگ صورت وقوع یک جنگ تمام عیار است که در غرب اقیانوس آرام عملیات انجام می‌دهند.

هر چند افزایش تقریبا دو برابری اندازه این زیردریایی ها که می‌تواند موشک کروز ضد کشتی شلیک کنند در مقایسه با زیردریایی کلاس فاتح، چالش های جدی برای ایرانی ها در زمینه فناوری ایجاد خواهد کرد.

در ادامه گزارش دفتر اطلاعات نیروی دریایی آمریکا آمده است که ایران علاوه بر کار روی زیردریایی با قابلیت شلیک موشک کروز ضد کشتی در حال ایجاد یک شبکه دارای هم پوشانی متشکل از موشک های کروز ضد کشتی زمینی است تا عملیات در خلیج فارس را خطرناک کند. فضای آبی بسیار محدود در تنگه هرمز به علاوه در اختیار داشتن مرز ساحلی بسیار و گسترده اجازه بهره برداری های مختلف از توان دفاع ساحلی توسط موشک های کروز را می دهد. از این رو ایران در طول چند سال گذشته وقت،‌انرژی و سرمایه مقابل توجهی را روی تهیه ، تحقیق و تولید سیستم های موشکی ضد کشتی چند گانه صرف کرده است.

ایران در حال حاضر یک سری موشک های کروز ضد کشتی در اختیار دارد که تا ۱۸۶ مایل برد دارند و می‌توانند پهنه خلیج فارس را به طور کامل پوشش دهند. این کشور همچنین در حال تلاش برای دستیابی به موشک های کروز فراصوت یاخونت اس اس - ان-۲۶ برای دفاع ساحلی است که بیش از ۳۰۰ مایل برد دارند.

فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران می گویند که در صورت وقوع هرگونه درگیری نظامی، آن‌ها قادرند تا به سرعت برای حمله و تخریب ناوهای جنگی دشمن حاضر در خلیج فارس و تنگه هرمز اقدام کنند. آن‌ها بر این باورند که غرق کردن چندین ناو دشمن در همان ابتدای وقوع جنگ هرگونه تمایل دشمن برای ادامه درگیری نظامی با ایران را از بین خواهد برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سرکا ر می گذارمون تاموشک ببشتری به عربستان بفروشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج