جاباما
۴۹۱۰۹۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سفر به استراتوسفر با یک بالون ممکن می شود

این نوع ابتکار در جهانگردی توسط World View ویجر نامیده شد، پروازی که تقریبا پنج تا شش ساعت طول خواهد کشید و در طول آن یکی از هشت خدمه می تواند به راحتی در استراتوسفر و در یک کپسول معلق بماند.

وب سایت کلیک: اگر شما این روزها قصد سفر به فضا را دارید، معمول ترین روش استفاده از یک راکت با قدرت موتور بالا و سپس پرتاب شدن در آسمان با سرعت هزاران مایل بر ساعت است. اما برای کسانی که مستعد بیماری به دلیل حرکت سریع هستند، یک شرکت آمریکایی، روشی آهسته تر برای کاوش در ارتفاعات بالای زمین به کار گرفته است.
سفر به استراتوسفر با یک بالون ممکن می شود

این سازمان World View نامیده می شود که شیوه کسب و کار آن بدین نحو است: بالون هایی برای ارتفاعات بالا طراحی می کند که این بالون ها می توانند ابزار دانشمندان و انسان ها را به استراتوسفر سیاره ببرند.

سازمان World View در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد اما این هفته جشن افتتاحیه ای در مرکز جدیدش در توسان آریزونا برگزار کرد. وسعت این ساختمان جدید بیش از ۱۳۵۰۰۰ فوت مربع است و شرکت مدعی است که این ساختمان اولین ساختمان جهانی است که فقط برای توسعه پروازهای استراتوسفر طراحی شده است. برنامه این سازمان ساخت و امتحان کردن وسیله گذر در فضا یعنی بالونش است که این بالون می تواند سفری در ۱۰۰۰۰۰ فوت و یا نزدیک ۲۰ مایل بالای سطح زمین داشته باشد. از آن بالا شما انحنای سیاره را خواهید دید.

این نوع ابتکار در جهانگردی توسط World View ویجر نامیده شد، پروازی که تقریبا پنج تا شش ساعت طول خواهد کشید و در طول آن یکی از هشت خدمه می تواند به راحتی در استراتوسفر و در یک کپسول معلق بماند. این وسیله همه امکانات لازم را دارا خواهد بود، این امکانات شامل پنجره های بزرگ، حمام و وای فای می باشد که مسافران می توانند تصاویر واقعی شان از طلوع خورشید را به رسانه های جمعی بفرستند.
شما در آن ارتفاع وزنی را حس نخواهید کرد اما در اصل به طور تقریبی سه پوند سبک تر خواهید شد. رزروها برای این پرواز هم اکنون باز هستند، اما با این وجود برنامه هیچ پردازی ریخته نشده است و هزینه بلیط در حال حاضر ۷۵۰۰۰ دلار است.

تصور فرستادن انسان ها با بالون به ارتفاعات بالا همان چیزی بود که انگیزه تاسیس World View را ایجاد کرد. روزی Taber MacCallum از بنیانگذاران سازمان در حال راه رفتن در اتاق کارش بود و به Jane Poynter مدیرعامل سازمان گفت که نظرت در مورد فرستادن انسان به فضا با استفاده از بالون هلیمی بزرگ چیست؟ از نظر Poynter این ایده، ایده بسیار خوبی بود.

از آن زمان به بعد World View دید خود را نسبت به جهان تا حدودی گسترش داد. این شرکت بنیانگذاران زیادی در صنعت پروازهای فضایی دارد: Poynter خود یک بنیانگذار است که تکنولوژی هایی را برای محیط های شدید ایجاد کرد، او یکی از اعضای خدمه قبلی Biosphere 2 بود، در آن ماموریت که در اوایل سال ۹۰ برای شبیه سازی سکونت در ماه انجام گرفت خدمه درون یک سیستم بسته زندگی کردند. فضانورد قدیمی Mark Kelly نیز بنیانگذار این شرکت است همچنین Alan Stern محقق اصلی ماموریت افق های جدید درپلوتون و رئیس فدراسیوان پروازهای فضایی تجاری نیز از بنیانگذاران این سازمان است. سال گذشته World View اعلام کرد که فضانورد پیشین شاتل به نام Ron Garan را به عنوان خلبان ارشد برای پروازهای فضایی انسان ها به کار می گیرد.

هدف شرکت تنها استفاده از بالون های پرواز در ارتفاعات بالا برای سفرهای انسانی نیست، بلکه این شرکت هدف علمی نیز دارد. امسال World View یک وسیله جدید به نام استراتولیت معرفی کرد که این وسیله برای سفر به استراتوسفر بدون سرنشین طراحی شده است و مجهز به سنسورها، دوربین ها و انواع دیگر ابزارها می باشد.

استراتولیت تاحدودی شبیه یک ماهواره است که کمی معلق شده با این تفاوت که به دور زمین نمی چرخد و برای رفتن به مقصد نیاز به راکت ندارد، این وسیله می تواند برای ماه ها تا سال ها در یک منطقه معلق بماند. برای حفظ موقعیت، استراتولیت بادهای سمتی را مهار خواهد کرد. با استفاده از داده های باد از سرویس های آب و هوایی ملی و همچنین با استفاده از تکنولوژی پالس لیزری استراتولیت، این وسیله می تواند تعیین کند که کدام بادها در حرکتند و سپس بر این اساس ارتفاعش را تغییر دهد.
سفر به استراتوسفر با یک بالون ممکن می شود

بدین وسیله می تواند با بادها در استراتوسفر حرکت کند و این حقیقت که بادها در همه جهات در حرکتند برای ما سودمند است. این تکنیک حرکت در استراتوسفر باعث می شود استراتولیت بتواند در یک دایره کوچک پرواز کند.

این وسیله می تواند برای تعدادی کاربردها استفاده شود که شامل ارتباطات و سنجش از راه دور می باشد. سنجش از راه دور فرایند بررسی زمین به منظور تشخیص اجرام و اندازه گیری تغییرات سطح می باشد. به خصوص World View می تواند از استراتولیت برای تحقیقات آب و هوایی و حوادث استفاده کند.
به عنوان مثال این وسیله می تواند با حمل سنسورها اخطار زودهنگامی از تشکیل گردباد در یک منطقه را به ما بدهد. اگر شما یک استراتولیت و رادار را به یک منطقه بفرستید و از زمین آن را کنترل کنید، خواهید توانست اطلاعات صحیحی از بادهای زمینی بگیرید. و شما می توانید ساعت ها قبل این اخطار را بدهید که افراد بتوانند قبل از آمدن گردبار به منطقه، مکان را تخلیه کنند و به جای امنی بروند.

تاکنون شرکت ۵۰ پروازهای استراتولیت تجاری را امتحان کرده است. اوایل این ماه World View یک استراتولیت را با همکاری سفینه فضایی Ball Aerospace که حامل یک دوربین رزولوشن پایین در استراتوسفر بود، به فضا فرستاد. این فرستادن تنها چند ساعت به طول انجامید اما World View قصد دارد در سال آینده مدت زمان این ماموریت ها را افزایش دهد.

شرکت در نظر دارد برای پرتاب های بعدی از یک سکوی پرتاب ۷۰۰ فوتی نزدیک مرکز جدیدش در توسان استفاده کند. ساختمان جدید مجهز به یک میز تولید بالون استراتوسفر است که طول آن بیش از ۵۰۰ فوت و بلندی آن ۱۰۰ فوت است تا بتوان پاراشوت ها و سازه هایی را که برای برخی پروازهای استراتوسفر استفاده می شوند را امتحان کرد.

با این وجود توسعه ساختمان جدید World View بدون مشکل نبوده است. شرکت که قرارداد ۲۰ ساله با کشور پیما داشت، برای کمک مالی در جهت ساخت و ساز این مکان ۱٫۵ میلیون دلار از این کشور گرفت. اوایل این ماه یک قاضی با این مقدار هزینه برخورد کرد و بیان داشت که کشور با این مقدارهزینه، قانون های ایالت را نقض کرده است. مقامات کشور پیما می گویند قصد دارند در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

ولی این موضوع برای World View چندان نگران کننده نیست زیرا بنیانگذاران می گویند آن ها طرف دعوی در دادگاه نیستند و باور دارند که موضوع به خوبی حل خواهد شد. در ضمن World View توجه خود را بر روی اولین پروازش از توسان معطوف کرده است که قرار است در چند ماه آینده عملی شود. شرکت جدول زمانی خاصی برای پرتاب ویجر تعیین نکرده است اما Poynter می گوید زمانی که پروازهای همراه با خدمه شروع شود یقینا او هم سوار خواهد شد. از نظر او این پرواز برایش تجربه ای متفاوت خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج