۴۹۱۰۹۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بازار گل خالی از دلال‌

اکبر شاهرخی در خصوص وضعیت صنف گل فروشی در آخرین ماه سال گفت: عمده مصرف گل این روزها مربوط به گیاهان تزیینی باغچه های خانگی است. با نزدیک شدن به هفته های پایانی هم گل های با عمر کوتاه تر وارد بازار خواهد شد.

اقتصاد آنلاین: اکبر شاهرخی در خصوص وضعیت صنف گل فروشی در آخرین ماه سال گفت: عمده مصرف گل این روزها مربوط به گیاهان تزیینی باغچه های خانگی است. با نزدیک شدن به هفته های پایانی هم گل های با عمر کوتاه تر وارد بازار خواهد شد.

رییس اتحادیه گل فروشی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر به غیر از گلخانه داران شهر تهران، گل های تزیینی باغداران شهرهاستان های ورامین، پاکدشت، مامازند و محلات، بار گل خود را روانه بازار کرده اند و در میان بار گل های تخلیه شده در مراکز عرضه عمده گل تهران از استان کردستان هم مقادیری ازگل های تزیینی باغچه وارد بازار شده است.

وی افزود: بیشتر خرید مردم در بازار گل طی روزهای پایانی اسفند صورت می گیرد، کشت سبزه هم که یکی از عمده ترین گیاهان پرطرفدار شب عید است به دلیل عمر کوتاه از روزهای ابتدایی اسفند شروع شده و ۵ روز پیش از عید روانه بازار خواهد شد.

رییس اتحادیه گل فروشی تهران با اشاره به اینکه ماهیت بازار گل اجازه حضور دلال ها را نمی دهد، خاطرنشان کرد: گل یک محصول با عمر کوتاه است و دلال نمی تواند با نگه داری گل به مدت طولانی بر قیمت گل تاثیر بگذارد و شرایط این بازار را به دلخواه خود تعیین کند، اما در این بازار واسطه هایی حضور دارند که بین گل فروشی ها و باغداران فعالیت می کنند و با توجه به نیاز هر دو بخش توزیع موثر را در بازار شکل داده اند.

شاهرخی ادامه داد: نوروز امسال قیمت گل تفاوت چندانی با سال های قبل نخواهد داشت. حتی ممکن است به دلیل عرضه بیش از تقاضا قیمت گیاهان زینتی شب عید ارزان تر هم بشود.

وی در خصوص اینکه چرا قیمت گل در واحدهای صنفی بسیار گران تر از محل های عرضه عمده به نظر می رسد، این طور گفت: علت عمده بیشتر بودن قیمت گل در واحدهای صنفی مربوط به خدمات گل آرایی است و قیمت تزیین گل به طور تقریبی ۳۰ درصد قیمت کل خرید مشتری را در بر می گیرد. البته ایران از جمله کشورهای ارزان در خصوص دریافت خدمات گل آرایی است و درکشوری مانند هلند تا ۵۰ درصد قیمت خرید گل مربوط به خدمات گل آرایی است.

شاهرخی دیگر عوامل گران بودن گل در واحدهای صنفی را پایین بودن بهره وری تولید، گران بودن هزینه های جاری واحد صنفی و نرخ مالیات دانست و خاطرنشان کرد: بهره وری پایین تولید گل در ایران باعث گران تر شدن محصول می شود که البته سهم آن در داخل ناچیز است و بیشتر جلوی صادرات را گرفته است. اما بار سنگین مالی هزینه ها در شرایط رکودی موجود باعث شده است که واحدهای صنفی در صدد مقابله بر بیایند.

رییس اتحادیه گل فروشی تهران تاکید کرد: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف گران فروشیاز سوی واحدهای صنفی گل فروشی را که شامل فروش گل های بی کیفیت بالاتر از قیمت و برخورد نامناسب افراد شاغل در واحد صنفی است را می توانند از طریق شماره تلفن ۸۸۷۱۵۱۴۰ به طور مستقیم با این اتحادیه مطرح کنند. همچنین به منظور سهولت ارائه گزارش های شهروندان به این اتحادیه شهروندان تهرانی می توانند بعد از تماس با شماره فوق، شماره تلفن همراه کارشناس این اتحادیه را به منظور ارسال عکس از طریق شبکه اجتماعی تلگرام در اختیار بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج