۴۹۱۱۰۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ایده جذاب مک‌لارن در طراحی داشبورد ماشین

طراحی داشبورد و به خصوص بخشی که اطلاعاتی از جمله سرعت و دور موتور خودرو در آن به نمایش در می آید همیشه جزو چالش های طراحان داخلی اتومبیل ها بوده است. کمپانی مک‌لارن که تخصص عجیبی در تولید سوپراسپرت های مهندسی شده دارد ایده ای جدید از داشبورد و سرعت نمای ماشین را معرفی کرده که بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد.

مجله سخت افزار: طراحی داشبورد و به خصوص بخشی که اطلاعاتی از جمله سرعت و دور موتور خودرو در آن به نمایش در می آید همیشه جزو چالش های طراحان داخلی اتومبیل ها بوده است. با اینکه می توان گفت از زمان ساخت اولین خودروها تا کنون این بخش جزو پارامترهای ثابت هر ماشینی بوده، اما به جز برخی تغییرات در ظاهر و نوع رنگ بندی و نورپردازی نمی توان تفاوت خاصی بین نشانگرهای سرعت ماشین های مختلف دید.
ایده جذاب مک‌لارن در طراحی داشبورد ماشین
البته در سال های اخیر و با بیشتر شدن استفاده از المان های الکترونیکی در خودروها این بخش نیز دچار تغییراتی شده است اما باز هم همان ساختار کلاسیک برای نشان دادن اطلاعات حفظ شده. با این وجود کمپانی مک‌لارن که تخصص عجیبی در تولید سوپراسپرت های مهندسی شده دارد ایده ای جدید از داشبورد و سرعت نمای ماشین را معرفی کرده که بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد.

این طرح که قرار است هفته آینده در نمایشگاه خودروی ژنو در سوپراسپورت های جدید مک لارن به نمایش در آید شاهد استفاده از یک ساختار الکترونیکی مسطح است که اطلاعاتی از جمله سرعت، دور موتور، شماره دنده، اطلاعات بنزین و سوخت را نشان می دهد. راننده می تواند با توجه به نیاز خود اطلاعات را انتخاب کرده و محل نمایش آنها در پنل را مشخص کند. همچنین با تغییر حالت رانندگی بین راحت (Comfort)، اسپورت و مسابقه ای (Track Mode) نیز ساختار و شمایل این پنل تغییر می کنند.
اما همین جاست که یک تغییر جالب نیز در نظر گرفته شده. راننده می تواند تنها با فشار دادن یک دکمه پنل نمایشگر را مخفی کرده و آن را به یک نوار که تنها نشان دهنده اعداد سرعت و دور موتور است تغییر دهد. این اتفاق که کاملا به صورت مکانیکی رخ داده و پنل را داخل داشبورد مخفی می کند همچنین زمانی که در سرعت های بالا در حال رانندگی باشید نیز رخ می دهد زیرا به عقیده مک لارن در چنین حالتی نیازی به دیدن اطلاعاتی که ممکن است باعث از دست رفتن تمرکز راننده شوند نیست.

به نظر ایده بسیار جذابی توسط مک‌لارن عرضه شده که شاید تا چند سال دیگر و با تکامل بیشتر در ماشین های دیگر جهان نیز مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه می توانید ویدئویی از این پنل جذاب مشاهده کنید:
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
ایده جذاب مک‌لارن در طراحی داشبورد ماشین
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج