۴۹۱۳۲۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

استراتژی جدید ضد داعش آمریکا

"استراتژی نظامی جدید آمریکا که بتواند به خواسته‌های رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر محو گروه تروریستی داعش جامه عمل بپوشاند، به احتمال زیاد مداخله نظامی واشنگتن در سوریه را با افزایش نیروهای زمینی تشدید می‌کند."

خبرگزاری ایسنا: "استراتژی نظامی جدید آمریکا که بتواند به خواسته‌های رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر محو گروه تروریستی داعش جامه عمل بپوشاند، به احتمال زیاد مداخله نظامی واشنگتن در سوریه را با افزایش نیروهای زمینی تشدید می‌کند."

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشته است: جزئیات این برنامه هنوز مشخص نیست اما گزارش‌هایی که از کاخ سفید منتشر می‌شود حاکی از آن است که آمریکا تلاش دارد تا تمرکز خود را بر عناصر غیرنظامی کمپین خود علیه داعش افزایش دهد. اقداماتی چون کاهش منابع مالی داعش، محدود کردن عضوگیری آن و مقابله با پروپاگاندای این گروه تروریستی، اجزایی از مجموعه اقداماتی است که می‌تواند به صورت غیرنظامی داعش را تحت فشار قرار دهد.

در همین حال ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیش از این از اعلام استراتژی جدیدی خبر داد که هدف آن نه تنها داعش بلکه القاعده و سایر سازمان‌های افراط گرا در خاورمیانه و فراتر از آن نیز است.

هدف از این استراتژی در واقع مقابله با هر گروهی است که فکر حمله به ایالات متحده را در سر دارد. دانفورد تاکید کرده بود که این استراتژی صرفا براساس تقابل‌های نظامی طراحی نشده است. وی این استراتژی را برنامه‌ای "سیاسی - نظامی" توصیف کرده است.

اظهارات دانفورد نشان می‌دهد که فرماندهان پنتاگون نسبت به وعده ترامپ در محو کردن داعش رویکرد دقیق‌تری نسبت به مشکلات این گروه دارند.

دانفورد همچنین گفته است که آمریکا در جریان حل مشکل داعش باید نسبت به ایجاد مشکلات مشابه دیگر دقت لازم را به خرج دهد.

این ژنرال آمریکایی با طرح این مساله به سوال حساسی چون چگونگی توافق با ترکیه به عنوان یکی از متحدان ناتو و داشتن سهم گسترده‌ای در همسایگی سوریه و همچنین توافق با روسیه که اقدامات نظامی‌اش در سوریه تاثیر گسترده‌ای در تقویت دولت این کشور داشته، اشاره کرد.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا محتویان این استراتژی را به کاخ سفید ارائه داده است؛ استراتژی که مقامات می‌گویند پس از بررسی گزینه‌ها توسط ترامپ اعلام خواهد شد.

مقامات گزارش ماتیس را به عنوان چارچوبی عملی براساس ابعاد گسترده و مشاوره‌های وزارت دفاع، اداره اطلاعات مرکزی و سایر آژانس‌های اطلاعاتی توصیف می‌کنند.

این مقامات همچنین پیش بینی می‌کنند که این رویکردهای ارائه شده بر عناصر مرکزی استراتژی دولت اوباما متکی است که بر این اساس شکل گرفته‌اند که ارتش آمریکا باید به جای ورود به صحنه جنگ از گروه‌های محلی حمایت کند.

ماتیس تاکنون به صورت علنی نشان داده است که به اعتقاد وی ورود نیروهای جنگی آمریکا به این درگیری هیچ ارزشی ندارد.

جوزف وتل، ژنرال ارتش آمریکا و فرمانده فرماندهی مرکزی این کشور که بر عملیات نیروهای نظامی آمریکایی در خاورمیانه نظارت دارد، گفته است: برای سرعت بخشیدن به پیشروی در جنگ سوریه احتمالا نیروهای آمریکایی بیشتر نیاز خواهد شد.

این در حالی است که در حال حاضر حدود ۵۰۰ نیروی عملیات ویژه آمریکایی به منظور مشاوره و همکاری با نیروهای محلی در سوریه به سر می‌برند.

یکی از عمیق‌ترین مشکلاتی که دولت ترامپ باید به آن رسیدگی کند این است که آیا قرار است رویکرد واشنگتن نسبت به نقش نظامی روسیه در سوریه تغییر کند یا خیر. با وجود آنکه ترامپ پیش از این نسبت به همکاری با روسیه علیه داعش ابراز تمایل کرده است پنتاگون تاکنون از تماس‌های ارتش به ارتش میان دو کشور خودداری کرده است. فرماندهان ارشد نظامی از جمله ماتیس به نظر می‌رسد امید بیشتری به کمپین نظامی در عراق دارند و امیدوارند گزینه‌های پیشنهاد شده به تمرکز بیشتر بر سوریه منجر شود.

مقامات می‌گویند ارائه تجهیزات و تسلیحات سنگین‌تر به کردهای سوری تحت حمایت واشنگتن یک احتمال قریب‌الوقوع اما از نظر سیاسی گزینه بسیار حساسی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط هارت و پورت میکنند . القاعده را که از بین نتوانستند ببرند هیچ .صد تا گروه دیگر هم درست شد.
      کلا تو باغ نیستند. بهتره برید خونه تون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج