۴۹۱۴۲۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

دانستنی های آشپزی با جیمز مارتین

ترفندهایی که یک زن خانه دار باید بداند

در این مطلب ترفند ها و نکاتی را از جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی بیان می کنیم تا با رعایت این نکات از آشپزی بیش از پیش لذت ببرید.

ماهنامه سفره ایرانی: در این مطلب ترفند ها و نکاتی را از جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی بیان می کنیم تا با رعایت این نکات از آشپزی بیش از پیش لذت ببرید.

طریقه درست به دست گرفتن چاقو

آیا چاقو را به روش صحیح در دست می گیرید؟ هنگامی که چاقو را به درستی در دست نگه ندارید، کنترل کمی روی آن خواهید داشت و در نتیجه چاقو سر می خورد و احتمال دارد به سطح کار نیز آسیب بزنید. تکنیک خوب استفاده از چاقو این نیست که فقط ایمن باشد، بلکه باید این امکان را به وجود آورد که کنترل بیشتری روی چاقو داشته باشید. پس باید به طریقه ای که چاقو را در دست می گیرید توجه داشته باشید. جایی را که دسته چاقو با فلز تماس دارد با انگشت سبابه و شست خود بگیرید و بقیه انگشتان خود را دور دسته چاقو قرار دهید.

سس بشامل

سس بشامل که به سس سفید نیز معروف است ترکیبی از کره، آرد و شیر است. با وجود اینکه این سس ابتدا در اشپزی ایتالیایی کاربرد داشت، اما در حال حاضر جزئی از سس های اصلی آشپزی فرانسوی به شمار می رود.
ترفندهایی که یک زن خانه دار باید بداند
لازانیا از جمله غذاهایی است که به این سس نیاز دارد. برای تهیه یک پیمانه سس بشامل باید 2 قاشق سوپ خوری کره را گرم کرده و 12 قاشق سوپخوری آرد را در آن تفت دهید و مرتب هم بزنید تا حباب هایی ایجاد شود (حدود 2 دقیقه). سپس یک و یک چهارم پیمانه شیر داغ را اضافه کرده و هم بزنید تا سس غلظت یابد. در پایان نمک و فلفل سیاه بزنید و حدود 2 الی 3 دقیقه دیگر به پخت مواد ادامه دهید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه میوه خشک شده تیره رنگ گیاه فلفل است. این چاشنی بومی کشور هند است و در حفظ سلامت نقش مهمی دارد. فلفل سیاه شاید بهترین و محبوب ترین چاشنی مورد استفاده در جهان باشد که تقریبا گرما، طعم و مزه بهتری به هر غذایی می دهد. فلفل سیاه به تسکین مشکلات مربوط به گوارش از جمله سوزش معده، سوءهاضمه، نفخ، اسهال و یبوست کمک می کند.

فلفل سیاه همچنین به سم زدایی بدن کمک می کند. این چاشنی حاوی منگنز، آهن،ویتامین K و منبع خوب فیبر غذایی است. بهتر است از دانه های فلفل درسته استفاده کنید و قابل از افزودن به غذا آن را پودر کنید. دانه های فلفلی را بخرید که سنگین و فشرده هستند. فلفل سیاه را درست قبل از برداشتن غذا از روی حرارت به آن بیفزایید.

کباب کردن چغندر

برای کباب کردن چغندر ابتدا یک ظرف فر را با فویل بپوشایند. برگ چغندرها و ساقه های بالایی آنها را برش دهید، اما حدود ۵ سانتی متر از ساقه را باقی بگذارید. سمت انتهایی (دُم) چغندرها را برش ندهید.

به آرامی پوست روی آنها را کمی بتراشید. چغندرها را به صورت یک لایه کف ظرف فر از قبل آماده شده چیده و روی آنها را محکم با فویل پوشش دهید. آنها را به مدت 45 دقیقه الی 2 ساعت (چغندرهای بزرگتر زمان پخت بیشتری می برند) در فر از قبل گرم شده با دمای 225 درجه فارنهایت (450 درجه فارنهایت) قرار دهید. هر 30 دقیقه یک بار چغندرها را با انبر جا به جا کنید تا همه قسمت های آنها کباب شود.

راهنمای خرید سبزیجات

برای خرید بهترین سبزجیات باید به نکات زیر توجه کنید:

• کلم بروکلی: کلم بروکلی با سابقه های سفت، و گلچه های به هم فشرده با برگ های سبز و ترد را انتخاب کنید و از خرید کلم بروکلی زرد شده یا در حال گل دادن خودداری کنید.

• کلم بروکسل: کلم بروکسل با سر سفت، برگ های به هم فشرده به رنگ سبز روشن را انتخاب کنید.

• هویج: هویجی سفت با پوستی یکدست و بدون ریشه را انتخاب کنید.

• کرفس: باید ساقه هایی سفت و سالم داشته باشد. ساقه ها و برگ ها باید به رنگ سبز و نه زرد باشند.

• بادنجان: بادنجان هایی را انتخاب کنید که پوستی صاف و براق دارند. بادنجان های کوچکتر تخم و تخلی کمتری دارند.

• سیب زمینی: سیب زمینی هایی سفت با پوستی یکدست از انتخاب کنید. از خرید سیب زمینی های دارای لک های تیره و سبزرنگ یا جوانه زده پرهیز کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد ستایش کیا

      اقا جان.... چرا نوشتید خانم ها.....
      من آقا هستم و خیلی علاقه دارم به آشپزی.
      البته متنتون خیلی خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج