۴۹۱۹۱۵
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

خلبان پرواز ماهان در مشهد بازداشت شد

خلبان پرواز ۱۰۳۴ هواپیمای ۷۴۷ شرکت ماهان که مسافرانش ۱۲ ساعت در آن حب شده بودند، روز گذشته پس از بازجویی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با صدور قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شد.

روزنامه خراسان: خلبان پرواز ۱۰۳۴ هواپیمای ۷۴۷ شرکت ماهان که مسافرانش ۱۲ ساعت در آن حب شده بودند، روز گذشته پس از بازجویی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با صدور قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شد.

به دنبال وقوع برخی حوادث در پی بارندگی های اخیر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد که منجر به تاخیر بیش از ۱۲ ساعته پرواز ۱۰۳۴ مشهد - تهران شد، بازپرس ویژه فرودگاه مشهد با حضور شبانه در فرودگاه به تحقیق و بررسی پیرامون حوادث مذکور پرداخت. در پی اعتراض های مسافران و اعلام شکایت آنان مبنی بر نگهداری و توقیف غیرقانونی حدود ۵۰۰ مسافر در هواپیما، پرونده ای در این باره تشکیل شد.

با توجه به اهمیت موضوع و بروز مشکلات حادی برای مسافران این پرواز و به دستور قاضی غلامعلی صادقی (دادستان مرکز خراسان رضوی) تحقیقات گسترده ای برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان توسط بازپرس محمد حسن اصولی صفار آغاز شد و خلبان پرواز ۱۰۳۴ به همراه برخی مدیران و مسئولان مرتبط با این حوادث به شعبه ۴۱۰ مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد احضار شدند.

این گزارش حاکی است: روز گذشته خلبان این پرواز نیز که به دادسرا احضار شده بود در شعبه مذکور مورد بازجویی های فنی و تخصصی قرار گرفت. در این جلسه بازپرسی که حدود ۴ ساعت به طول انجامید، خلبان مذکور به دفاع از خود پرداخت و در پاسخ به اتهام توقیف غیرقانونی چندین ساعته مسافران در هواپیما گفت: این اتهام را قبول ندارم چرا که مسافران آزاد بودند و هر زمان که اراده می کردند، از هواپیما خارج می شدند و هیچ گونه مشکلی نیز برای خروج آنان وجود نداشت.

در عین حال بازپرس پرونده با توجه به اسناد و مدارک موجود و همچنین مشاهدات عینی به هنگام حضور در فرودگاه بین المللی مشهد، دستور بازداشت خلبان را صادر کرد و بدین ترتیب خلبان پرواز ۱۰۳۴ مشهد - تهران با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

در همین حال معاون دادستان مشهد با تایید خبر بازداشت خلبان هواپیما گفت: با توجه به اسناد و مدارک قانونی و بازبینی برخی تصاویر دوربین ها و همچنین حضور مقام قضایی در محل حادثه و مشاهدات عینی بازپرس ویژه فرودگاه، خلبان این پرواز بازداشت شده است.

قاضی سید جواد حسینی افزود: اگرچه این پرونده روند قانونی خود را با دقت و سرعت طی می کند اما دولتمردان و مسئولان امر برای جلوگیری از تضییع حقوق مسافران طبق قوانین کشور باید چاره ای بیندیشند چرا که تاخیر های زیاد و لغو برخی از پرواز ها به یک معضل حاد در فرودگاه ها تبدیل شده است و بسیاری از مردم از این وضعیت گلایه مند هستند.

بازپرس اصولی صفار نیز با بیان این که تحقیقات در این مرحله از رسیدگی محرمانه است و نمی توان به جزئیات پرونده اشاره کرد، گفت: در پی بروز برخی حوادث در فرودگاه مشهد، پرونده قضایی تشکیل شده است و روند تحقیقاتی خود را طی می کند.

بازپرس شعبه ۴۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: خلبان پرواز ۱۰۳۴ که به دادسرا احضار شده بود به سوالات تخصصی پاسخ داد اما اظهارات وی با توجه به مدارک موجود قانع کننده نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب شاید نقصی را در هواپیما کشف کرده بوده و میترسیده با این هواپیما پرواز کنه و جون اینهمه آدم رو به خطر بندازه!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میتونست مسافرها رو پیاده کنه،
        اجازه خروج نداده بهشون

    • بدون نام

      خب چه مشکلی حل شد? حرمت خلبان هم شکسته شد.
      واقعا کاری که حل نکردید، مشکل بزرگتری هم درست کردید.
      از آن کار‌های دشمن شاد کن کردید

    • بدون نام

      فقط پزشكا و معلما بد نيستن خلبان بد هم داريم اگه خانواده خودشم اونجا بود با بچه يا آدم سالخورده پياده نميكرد!!!!!!!

    • علی

      هیچ ادم عاقلی حاضر نیست 12 ساعت توی هواپیما بشینه. وقتی اجازه خروج به افراد داده نمیشه شخص مسوول باید پاسخ گو باشه فرقی نمیکنه خلبان باشه یا هر کس دیگری.
      همه افراد حق و حقوقی دارند و در صورتی که این حق نقض بشه باید فرد خاطی پاسخگو باشه.

    • بدون نام

      چه عجب یه حرکتی در دفاع از حقوق شهروندی صورت گرفت..........

    • سکوت

      یقینا" خلبان در اینجا قربانی اجرای دستور مافوق خود شده است. مافوقی که به علت متصل بودن به نهادهای قدرت راست راست دارد جلوی چشم ماها راه میرود. درست مثل مقصران اصلی حادثه راه آهن!

    • بدون نام

      ماهان فقط فكره پوله، افتضاحه من ديگه چندساله بليت نميخرم ازشون

    • مسافرکش

      بنده خدابه زورتونسته بوده هواپیماروپرکنه،حتماهم منتظریک مسافربوده،ازطرفی هم اگه درهواپیمابازمیشد،بیرون پرمسافرکش،خب چیکارمیکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج