۴۹۱۹۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چرا «جمنا» به دنبال انتقام از لاریجانی است؟

داود حشمتی در پایگاه خبری انتخاب نوشت: : «دریافتی زمان نمایندگی شما معلوم است، برای مردم جانماز آب نکشید» اين واكنش علي لاريجاني بود در اولين جلسه پس از حملات اصولگرايان به مجلس.

داود حشمتی در پایگاه خبری انتخاب نوشت: : «دریافتی زمان نمایندگی شما معلوم است، برای مردم جانماز آب نکشید» اين واكنش علي لاريجاني بود در اولين جلسه پس از حملات اصولگرايان به مجلس.
بعد از تصويب قانون مربوط به سقف حقوق كارمندان دولت، حملات هماهنگ و شديدي عليه مجلس از سوي رسانه‌ها به صورت زنجيره‌اي ديده شد. تمام اين رسانه‌ها مجلس را حامي نجومي بگيران معرفي كرده و معتقد بودند با اين مصوبه مجلس راه را براي دريافت حقوق هاي نجومي قانوني كرده است.

رئيس‌مجلس اما بعد از اولين جلسه در دفاع از مجلس نوك پيكان انتقاد را به سمت يك تشكل جديد التاسيس گرفت تا علاوه بر پاسخگويي به انتقادات، فاصله گذاري خودش با اين تشكل را هم نشان دهد.

لاريجاني توضيح داد كه اين مصوبه خواست شوراي نگهبان بود نه مجلس و اتفاقا رئيس كميسيون تلفيق نيز منتقل كننده نظر شوراي نگهبان به مجلس بوده است. مهمتر اينكه رئيس كميسيون تلفيق اين روزها يكي از كانديداهاي بالقوه همان تشكل جديد التاسيس است.

حاجي بابايي كه تعمدا جزو گزينه‌هاي شوراي مركزي جمنا قرار نگرفته بود تا همچنان يكي از كانديداهاي رياست‌جمهوري خود را معرفي كند، رياست كميسيون تلفيق را برعهده دارد. لاريجاني در انتقاد به رفتار جمنا كه بعد از اين مصوبه بيانيه رسمي صادر كرده بود گفت: «برخی از تشکل‌ها و جریان‌هایی که تازه به وجود آمده و برای انتخابات فعالیت می‌کنند حق ندارند مطالبی را به دروغ در مورد مجلس مطرح کنند. ضمن اینکه برخی از اعضای آنها سابقه حضور در مجلس داشته‌اند و دریافتی‌های آنها در زمان نمایندگی معلوم است و ما می‌دانیم پس جانماز آب نکشند برای مردم.»

در ميان اعضاي شوراي مركزي جمنا افراد زير جزو نمايندگان مجلس بودند: مرضيه وحيد دستجردي، غلامعلي حدادعادل، حسين فدايي، فاطمه رهبر، سيدعليرضا مرندي، لاله افتخاري، زهره الهيان، سيدمحمد حسيني، محمدصالح جوكار، پرويز سروري، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیاني و منيره نوبخت نام برد.

لاريجاني به خوبي مي‌دانست كه جريان حمله هماهنگ جمنا به مجلس آگاه بود و مي‌دانست كه حاجي با‌بايي تا چه اندازه به اين تشكل جديد نزديك است. رئيس‌مجلس از بي‌اخلاقي‌ها گلايه كرده و گفته بود: شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفته بود و آقای حاجی بابایی هم که پیگیر این ماجرا بود در شورای نگهبان به ایشان گفتند که اگر مشاغل مدیریتی را اضافه کنید مسئله حل می شود؛ مقصود این نبود که مقامات این افزایش حقوق را داشته باشند، این جوسازی صورت گرفته علیه مجلس ناجوانمردانه بود و بگذریم که حالا باید یک زمانی درباره اینها بحث بشود که چرا افرادی که می گویند ما خیلی طرفدار حکومت و ولایت فقیه هستیم با الفاظ زشت نسبت به قوه مقننه صحبت می کنند.

او همچنين نشان داد قصد ندارد ماجرار را رها كند و تاكيد داشت:‌ «ما باید بر مصوبه قبلی خود بایستیم؛ چرا ما باید هزینه این مسئله را بدهیم؟ ما برای تامین نظر شورای نگهبان که به آقای حاجی‌بابایی گفته بودند اقدام کردیم، اما فحشش را جرأت ندارند به آنها بگویند، به مجلس می‌گویند! حالا ما به حساب این قضیه خواهیم رسید!»

انتقاد به اين مصوبه مجلس يك طرف ماجراست اما اصل مساله جاي ديگري نهفته است. جمنا قصد داشت از لاريجاني و تيم او در به خاطر عدم حضور در جمنا انتقام بگيرد. از همين رو به جاي انتقاد به شوراي نگهبان نوك پيكان حمله را به سمت لاريجاني نشانه رفته بود. رئيس‌مجلس هم نشان داد قصد نداره به هيچ عنوان گول تغيير نام‌هايي را بخورد كه در هر حال با او سر سازگاري ندارند. از نظر او تفاوتي ميان پايداري كه سخنگوياني چون رسايي در مجلس قبل داشت، با تشكيلات جديد كه تحت عنوان «انقلابي» جمع شده اند وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج