جاباما
۴۹۲۴۵۳
۲۰ نظر
۵۰۱۶
۲۰ نظر
۵۰۱۶
پ

قاتل ستایش دوباره محاکمه می‌شود

قاتل ستایش با نقص بخشی از حکم مجازاتش در دیوان‌عالی کشور، خرداد سال آینده دوباره در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود. تا زمان محاکمه و صدور رای جدید، حکم قصاص و اعدام قاتل اجرا نمی‌شود.

جام جم آنلاین: قاتل ستایش با نقص بخشی از حکم مجازاتش در دیوان‌عالی کشور، خرداد سال آینده دوباره در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود. تا زمان محاکمه و صدور رای جدید، حکم قصاص و اعدام قاتل اجرا نمی‌شود.

در این پرونده امیرحسین متولد ۲۵ آذر ۷۸ متهم به قتل عمدی ستایش شش ساله، جنایت بر میت با ریختن اسید و زنای به عنف است.

تحقیقات در این پرونده از ۲۲ فروردین امسال و به دنبال شکایت پدر ستایش در کلانتری ۱۱ شهید قدوسی آغاز شد.

او در شکایتش گفت: ساعت ۱۳ ستایش برای بازی از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. جست‌وجوی ما برای یافتن دخترم بی‌نتیجه ماند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم نزد پلیس برویم و برای پیدا کردن دخترم درخواست کمک کنیم.

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، عصر روز بعد امیرحسین همراه پدرش به کلانتری مراجعه و به قتل ستایش اعتراف می‌کند.

ماموران با حضور در خانه متهم، جسد را در آشپزخانه پیدا کردند. متهم در بازجویی‌ها گفت: وقتی مادر، خواهر و خواهرزاده‌ام خانه را ترک کردند، من به علت مصرف مشروب مست بودم. ستایش را به بهانه نشان دادن جوجه به طبقه دوم بردم و ادعا کردم سوسک داخل لباس‌هایش رفته است. بعد از رابطه شیطانی، او را در اتاق‌خواب گذاشتم و به پشت‌بام رفتم، چهار نخ سیگار کشیدم. وقتی دیدم پدر و مادر ستایش در جست‌وجوی او هستند، دخترک را به آشپزخانه بردم و با چاقو گلویش را از دو ناحیه بریدم. بعد روی جسد اسید ریختم و برای این‌که بوی اسید در خانه نباشد، اسفند دود کردم.

متهم به قتل سپس توسط کمیسیون پزشکی قانونی مورد معاینات تخصصی قرار گرفت که پزشکان اعلام کردند او جنون ندارد و علائمی از عدم بلوغ در او دیده نشده است. پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده و متهم به قتل ۲۴ شهریور امسال پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم برای قاتل فرزندشان تقاضای قصاص کردند.

امیرحسین هم مصرف مشروبات الکلی را علت اصلی قتل اعلام کرد.پس از آخرین دفاع متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرده و برای صدور حکم وارد شور شده و او را به اتهام قتل به قصاص، به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و پرداخت دیه ارش بکارت محکوم کردند.

با اعتراض متهم، پرونده برای بررسی نهایی به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. همزمان با بررسی پرونده در دیوان‌عالی کشور، امیرحسین به علت مشکلات روحی و روانی در بیمارستان روزبه بستری شد. با بهبود حال قاتل، او دوباره به کانون اصلاح و تربیت منتقل شد. از سوی دیگر قضات دیوان‌عالی کشور حکم قصاص و اعدام او را تائید کردند. پرونده هم برای اجرای حکم به دادسرای ورامین ارسال شد.

قاضی ابوالقاسم مرادطلب، دادستان عمومی و انقلاب ورامین دیروز درباره آخرین وضعیت این پرونده به جام‌جم گفت: پرونده در مرحله استیذان است اما هنوز آماده اجرای حکم نیست. دیوان‌عالی کشور به دو بخش حکم دادگاه کیفری یک استان تهران درباره ارش بکارت و مهرالمثل نقص گرفته است. قرار است خرداد سال ۹۶ قاتل دوباره در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شود.

وی درباره زمان اجرای حکم هم یادآور شد: تا زمانی که به این بخش پرونده رسیدگی نشود و حکم قطعی نشود، نمی‌توان حکم را اجرا کرد. منتظر طی شدن مراحل قانونی پرونده هستیم. البته اولیای دم و وکیل آنها به دنبال جلب رضایت اولیای دم هستند که هنوز رضایتی اعلام نشده است.

مرادطلب درخصوص وضعیت امیرحسین هم گفت: در حال حاضر در کانون اصلاح و تربیت است و وضعیت روحی و روانی او خوب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشالا که خانواده ستایش رضایت بدن من هر روز برات دعا میکنم هر چند که شما کار غیر انسانی انجام دادید ولی میدونم که پشیمان هستید خدا خودش رحم کنه به همه جوانها

    • آیسان

      ای لعنتیه زودتر دارش بزنید همه چیزو دقیق اجرا کرده از سوسک واسپندو ...بعد میگه مست بودم ما یه نفر داشتیم تو سن پایین دعوا کرد قتل انجام داد بزرگان به زور رضایت براش گرفتن الان روزی صددفعه پدر بیچارشه کتک میزنه اینا آدم نمیشن

    • بدون نام

      اعدامش کنید کثافتو دوباره ک خوندم نفرتم دوبرابر شد،،چطور تونسته یه بچه رو اونجور عذاب داده طفلک

    • معصومه بندرعباس

      چرا این اشغالو اعدام نمیکنید این ننگ جامعه هست تورو به حضرت عباس از خون اون طفل بیگناه نگذرین مادر وپدر ای اشغالو باید اعدام کنین که دنبال پرونده این حیوون هستن میخواین زنده بمونه که یه طفل بیگناه دیگه رو عذاب بده انشالله خدا نه این دنیا ازتو خانوادت بگذره نه اون دنیااعدام هم برای این جانی کمه

    • مهاجر

      این آشغال رو هرچه زودتر اعدام کنید ان شالله خانواده ستایش کوتاه نمیان فقط اعدام

    • بدون نام

      این وکیل با چه وجدانی از این پرونده دفاع میکنه پول اینقدر بی ارزشش کرده

    • بدون نام

      درسته که درفرهنگ ما ایرانیان بخشش و گذشت یک کار خدا پسندانه و خوبی است ولی این را هم باید درنظر داشته باشیم که درجاهایی نباید گذشت کرد وحق را ستاند
      دربیشتر موارد مربوط به قتل و غارت و ....همش صحبت از گذشت است که این خودش جامعه را به قتل و جنایت سوق میدهد

    • بدون نام

      نفرتی که ازاین جرثومه ی فساد دارم ازهیچ کس ندارم ازقیافه اش بدم میاد ازاعمال شنیعی که سراین بچه آورد قلبم تیرمیکشه حیوون .....

    • مریم

      این قاتل پست رو ببخشن مگه درس عبرتی براش میشه. دوباره میره دنبال کثافت کاری و مشروب و تجاوز و ...و مردم بی گناه دیگه ای رو میکشه. باید اعدام بشه. پدر و مادرش هم ... که دنبال پروندش و رضایت میرن. اگه کسی با دخترشون همچنین کاری کرده بود آیا می بخشیدنش؟

    • نرگس

      من دلم.برای کسانی که اعدام میشن خیلی میسوزه اما این خیلی فرق داره نمیدونم چرادلم نمیسوزه

    • بدون نام

      این کثافت آشغال با قساوت و بی رحمی کامل گلوی دخترک معصوم را با چاقوی میوه خوری از دو ناحیه بریده و دخترک بیچاره با بیشترین زجر ودرد ممکن و گذشت زمان زیاد جان به جان آفرین تسلیم مینماید(نمونه این کار در مورد کودکان از داعش سر نزده)بعد اون وقت بعضی ها انتظار دارند خانواده ستایش این خوک کثیفو ببخشند.مثلا این گرگ خونخوار چه گلی میخواد به سر جامعه بزنه که میخوان ببخشنش من مطمئنم این حیوون بیاد بیرون دست به جنایت دیگری میزنه.روح و روان جامعه با این جنایتی که این وحشی بی وجود انجام داده بسیار مخدوش و ناراحت شده.من به شخصه روزی که این وحشی نجس اعدام بشه جشن خواهم گرفت و شیرینی پخش خواهم کرد.

    • محمد

      انشاالله که هر چی زودتر اعدام میشه تا درس عبرت باشه برا سایر متجاوزان

    • بدون نام

      مطمئن باشید اعدام نمیشه دیه میدن ورضایت میگیرن ولی این کارشون درست نیست

    • بدون نام

      این آقای وکیل که اینهمه داره ازش دفاع میکنه اگه دختر خودش بود هم همینجور دفاع میکرد؟
      این دفاعیات برای رضای خداست ویا برای پوله ؟

    • سینا یزد

      بخدا دیگه اسم این کثافت را چاپ نکنید سریع اعدامش کنید که دیر نشه
      نامرد بی وجدان

    • مهناز

      زودتر اعدامش کنن این اشغال این الان نوجوانی چنین جنایت بزرگی کرده اگه بزرگتر بشه میشه یه داعشی اخه میخواد چه غلطی کنه برا جامعه که ازاد بشه باید بمیره سرش رو با همون چاقو میوه خوری ببرن

    • بدون نام

      این حیوان از داعش بدتره چرا حکمش عقب میاندازید ...

    • حسین

      باید اعدام بشه

    • بدون نام

      زودترادامش کنید کسی یک بارچنین جنایتی کرده بارها تکرارخواهدکرد

    • بدون نام

      خدایا زودتر بکشنش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج