جاباما
۴۹۲۴۷۵
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

تویوتا یک ماشین خودران جدید ساخت

موسسه تحقیقاتی تویوتا که به اختصار TRI نام دارد، اولین ماشین خودران تویوتا را هفته‌ی پیش به نمایش گذاشت. این خودرو که در حقیقت یک لکسوس LS ۶۰۰hl است، می‌تواند با کمک رادار، LIDAR و دوربین بدون اتکای زیاد به نقشه‌های دقیق به رانندگی خودکار ادامه دهد.

مجله دیجی کالا - خشایار شاهسون: موسسه تحقیقاتی تویوتا که به اختصار TRI نام دارد، اولین ماشین خودران تویوتا را هفته‌ی پیش به نمایش گذاشت. این خودرو که در حقیقت یک لکسوس LS ۶۰۰hl است، می‌تواند با کمک رادار، LIDAR و دوربین بدون اتکای زیاد به نقشه‌های دقیق به رانندگی خودکار ادامه دهد.
تویوتا یک ماشین خودران جدید ساخت

موسسه تحقیقات تویوتا دو مسیر را در ساخت ماشین‌های خودران پیش گرفته است. یکی با نام پروژه‌ی «شوفر» ( Chauffeur) و دیگری با نام «گاردین» (Guardian) شناخته می‌شود.

در پروژه‌ی شوفر، هدف این است که ماشین‌های خودران سطح ۴ و ۵ ساخته شوند. ماشین‌های خودران سطح ۴ به مناطق جغرافیایی مشخص مثل شهرها و جاده‌های بین شهری محدود هستند. ولی ماشین‌های خودران سطح ۵ می‌توانند هرکجا که باشند راه خود را پیدا کنند.

در پروژه‌ی گاردین روی سامانه‌های کمک به راننده کار می‌شود. سامانه‌ای که بر محیط اطراف خودرو نظارت و اگر خطری متوجه خودرو بود راننده را متوجه می‌کند. بعلاوه در صورت لزوم می‌تواند به صورت خودمختار از تصادف جلوگیری کند.

به باور تویوتا، پروژه‌ی گاردین زودتر از پروژه‌ی شوفر به نتیجه می‌رسد. امروزه در خودروهای زیادی شاهد فناوری مشابه گاردین مثل ترمز اضطراری خودکار (Automatic Emergency Braking) هستیم.

این خودرو بخشی از سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری است که اواخر سال ۲۰۱۵ در موسسه تحقیقاتی تویوتا انجام شد. یک سرمایه‌گذاری با هدف توسعه‌ی فناوری‌های هوش مصنوعی برای ماشین‌های خودران و ربات‌های خانگی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه چیزی نیست ماهم کوییک ساختیم با دنده اتوماتیک هاهاها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج