جاباما
۴۹۲۴۹۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آشغال‌جمع‌کنی که «ارباب کتاب‌ها» شد

«خوزه آلبرتو گوتیه‌رز» نام مردی کلمبیایی است که کتاب‌ها را از سطل‌های زباله نجات می‌دهد و در اختیار کودکان محروم می‌گذارد.

خبرگزاری ایسنا: «خوزه آلبرتو گوتیه‌رز» نام مردی کلمبیایی است که کتاب‌ها را از سطل‌های زباله نجات می‌دهد و در اختیار کودکان محروم می‌گذارد.
آشغال‌جمع‌کنی که «ارباب کتاب‌ها» شد

«هافینگتون پست» نوشت: کارش گشتن بین زباله‌ها و جمع کردن اشیای ارزشمند است، اما کودکان محروم او را «ارباب کتاب‌ها» صدا می‌زنند. «خوزه آلبرتو گوتیه‌رِز» مرد کلمبیایی است که کتاب‌ها را از دل زباله‌ها بیرون می‌کشد و در اختیار کودکان فقیر قرار می‌دهد.

او در خانه‌اش کتابخانه‌ای درست کرده و مجموعه‌ای از بیش از ۲۰ هزار کتاب را در آن گنجانده است. همه اتاق‌های خانه او مملو از کتاب است و طبقه پایین آن که حالا کتابخانه‌ای عمومی است «قدرت کلمات» نام دارد. فرزندان خانواده‌های کم‌بضاعت به کتاب‌های این کتابخانه دسترسی دارند.

«گوتیه‌رز» سال ۲۰۱۵ در مصاحبه‌ای که با «آسوشیتدپرس» انجام داد، گفت: چنین چیزی باید در تمام محله‌ها، در هر گوشه‌ هر محله و در تمام شهرها و مناطق روستایی اتفاق بیفتد. کتاب‌ها منجی ما هستند و این دقیقا همان چیزی است که کلمبیا نیاز دارد.
آشغال‌جمع‌کنی که «ارباب کتاب‌ها» شد

«گوتیه‌رز» در ادامه افزود: اولین کتابی که پیدا کردم، «آنا کارنینا» نوشته «لئو تولستوی» بود. این کتاب شعله‌ای افروخت و این توپ را که تا الان از حرکت نایستاده، به حرکت درآورد.

این مرد نجات دادن کتاب‌ها را از ۲۰ سال پیش شروع کرده است. او این کار را به مادرش مدیون است که حتی با وجود این‌که نمی‌توانست فرزندش را به مدرسه بفرستد، هر شب برایش قصه می‌خواند. ویدیوی مصاحبه «گوتیه‌رز» که اهل بوگوتاست، تاکنون چهار میلیون بار در «AJ+» دیده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج