۴۹۲۵۶۴
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

سارق: فشار قسط وام، مرا وادار به دزدی کرد

یک سارق ۳۲ ساله که برای نخستین بار دست به سرقت زده، درباره انگیزه خود از این اقدام می‌گوید: «زندگی‌ام شرایط سختی دارد، وام گرفتم و چند ماهی هست که قسطش را ندادم و مرتب برای ضامنم اخطار می‌رود. نمی‌دانستم چه کنم تا اینکه مجبور شدم به کار خلاف دست بزنم.»

خبرگزاری ایلنا: یک سارق ۳۲ ساله که برای نخستین بار دست به سرقت زده، درباره انگیزه خود از این اقدام می‌گوید: «زندگی‌ام شرایط سختی دارد، وام گرفتم و چند ماهی هست که قسطش را ندادم و مرتب برای ضامنم اخطار می‌رود. نمی‌دانستم چه کنم تا اینکه مجبور شدم به کار خلاف دست بزنم.»

حمید، جوانی ۳۲ ساله است که به جرم سرقت از منزلی واقع در میدان سپاه توسط ماموران آگاهی تهران بازداشت شده است. او اولین بار است که دستگیر می‌شود و آنطور که خودش می‌گوید، برای اولین بار بود که دست به سرقت می‌زد. گفت‌وگویی با او انجام داده‌ایم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

خودت را برای ما معرفی کن؟

"حمید.ط" هستم ۳۲ ساله. مدت‌ زیادی است که در کارهای ساختمانی مشغول هستم. زندگی‌ام شرایط سختی دارد، وام گرفتم و چند ماهی هست که قسطش را ندادم و مرتب برای ضامنم اخطار می‌رود. نمی‌دانستم چه کنم تا اینکه مجبور شدم به کار خلاف دست بزنم، اما همان اول راه دستگیر شدم.

چه شد که تصمیم به سرقت گرفتی؟

ابتدا می‌خواستم کارم را کنار بگذارم و جایی پاتوق و شروع به فروش مواد مخدر کنم، ولی واقعیتش این است، نتوانستم یعنی به نظرم کار خیلی خطرناکی آمد و هر لحظه ممکن است؛ یکی از خریداران مامور باشد و در حالی که جنس را می‌گیرد به دستت دسبند می‌زند.

شاید شما نتوانی مرا درک کنی، ولی مجبور بودم که دست به سرقت بزنم وگرنه من سارق نیستم. بعد از اینکه از فروش مواد مخدر منصرف شدم، تصمیم گرفتم مغازه یا خانه‌ای را بزنم. چند هفته پیش مسیرم به میدان سپاه خورد. در حال قدم زدن بودم که یک خانه لوکس که چراغش خاموش بود در میان سایر واحدها نظرم را جلب کرد. زنگ خانه را چند بار زدم، ولی کسی درب را باز نکرد و مطمئن شدم که کسی خانه نیست.

چطور وارد خانه شدی؟

درب ورودی ساختمان باز بود و به راحتی وارد شدم. یک پیچ گوشتی و چکش در دستم بود که برای تخریب قفل درب آپارتمان همراه خودم آورده بودم. بعد از تخریب قفل وارد خانه شدم.

از بیرون مشخص بود که خانه شیکی است. وقتی وارد شدم در ابتدا به سراغ اتاق خواب رفتم و توانستم با اندکی جست‌وجو محل طلا، جواهرات و پول نقد را بیابم و پس از آن که این اجناس با ارزش را در دستم دیدم با خودم گفتم "کافی به نظر می‌آید" و پس از آن خانه را ترک کردم.

درآمدت از کار ساختمانی چقدر است؟

با تلاش و سختی از هشت صبح تا غروب باید زحمت بکشی تا اینکه بتوانی ماهی نزدیک به دو میلیون درآمد کسب کنی، آن هم اگر همه روزهای ماه سرکار باشی، ولی با یک بار سرقت می‌توانی به اندازه چند ماه درآمد کسب کنی. متاسفانه این موضوع بیشتر مرا تحریک کرد دست به سرقت بزنم.

حالا فکر می‌کنی چه چیز پیش رو داری؟

نمی‌دانم یعنی نه علمش را دارم و نه اینکه با کسی در این مورد صحبت کردم. فقط امیدوارم که قاضی با توجه با اینکه بار اولم است به من تخفیف دهد، ولی هرچه شد بعد از گذراندن دوران محکومیت هیچگاه دست به کار خلاف نمی‌زنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقشه..هیچکی بی پولی نکشیده.هرجور ادمی باشی بی پول باشی دس به دزدی هم میرنی..

    • بینام

      چرااااااااااااا
      مگه نمیدونی نماینده مجلس اجازه کلیه هاتو صادر کرده!!!
      آخی
      خب کلیه و کبد و چشم و ... اینارو میفروختی!!
      هه

    • بدون نام

      کارش اشتباه نیست و کار بدی هم نکرده و علتش دولت ایرانه که همه را به زور وادار میکنه به انحام خلاف

    • محمد سلطان

      حالا وام ازدواج را بکنید 40میلیون ووام مسکن 90میلیون! جز اینکه یه مشت دزد به جامعه تحویل بدید کاری نکردید واین وامها پرداخت قسط دارند ولی شغلی وجود ندارد!

    • Farhad

      خدا به دادش برسه....

    • آرش

      والا به خدا منن اگه بلد بودم میرفتم سارق مصلح میشدم از بی پولی
      این بنده خدا ک ماهی دو میلیون درآمد داشت؛ من یا کلی بدبختی ماهی ۱/۵۰۰ درآمدم هست

    • بدون نام

      تا زمانیکه معیشت مردم حل نشود بدتر خواهد شد

    • بدون نام

      متاسفم که جوانان ازفرط بیکاری وبی پولی مجبورنددست به دزدی بزننددرصورتیکه ماکشوری ثروتمندازنظرنفت وگازومعادن هستیم

    • سعید ظ

      من نميدونم چی بگم دقیقا با این آقا حمید ط. در تضاد هستم چون حمید ط به خاطر قسط وام و این حرف ها دزد شده من به خاطر دزدی به زیر وام سنگین قرار گرفتم!! یعنی یک بار دو نفر از دوستان مرا بعد از چند هفته وادار به دزدی کردند، من سعید ظ 32 ساله برای اولین باره توسط دوستان وادار به دزدی شدم و وقتی که دزدی انجام شد و پول زیادی در آنجا نبود!! یکی از بچه ها به خیال خام خودشان چون پول گیرشان نیامده اونجا را آتش زدند!!! پس از چند روز شناسایی ودستگیر شدیم و خرامت زیادی سهم من شد و مجبور شدم که وام سنگینی بگیرم تا رضایت طرف را بگیرم!!! دقیقاً بر عکس حمید ط که به خاطر قسط وام دزدی کرده من به خاطر دزدی زیر قسط سنگین وام رفتم حالا شما قضاوت کنید!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج