جاباما
۴۹۲۶۷۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«عشق و عالیجناب» مورد حسد قرار گرفت

کارگردان نمایش «عشق و عالیجناب» اظهار کرد که آماده به صحنه بردن این نمایش با تغییراتی در حیطه کارگردانی و اجرا است نه اینکه ممیزی هایی را که مطلقا قبول ندارد، اعمال کند.

خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش «عشق و عالیجناب» اظهار کرد که آماده به صحنه بردن این نمایش با تغییراتی در حیطه کارگردانی و اجرا است نه اینکه ممیزی هایی را که مطلقا قبول ندارد، اعمال کند.
«عشق و عالیجناب» مورد حسد قرار گرفت

حسین پاکدل نویسنده و کارگردان تئاتر درباره وضعیت اجرای عمومی نمایش «عشق و عالیجناب» که در بخش مهمان سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفت ولی به دلایل برخی موارد به اجرای عمومی نرسید، به ما گفت: کماکان مترصد هستم و امیدوارم روزی شرایطی فراهم شود که بتوانم نمایش «عشق و عالیجناب» را اجرا کنم. این نمایش در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و جایزه هم گرفت و مورد توجه بود.

وی یادآور شد: «عشق و عالیجناب» در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ۲ اجرا داشت ولی بعد از آن مورد بخل، حسد و تنگ نظری دوستان آن وقت قرار گرفتیم و با قصد اینکه نمایش زمین بخورد، آمدند و ذهنیت خود را تعمیم دادند به نمایشی که اصلا ربطی به مسائلی که به آن برچسب زدند، نداشت.

نمایشنامه نویس برگزیده ۲ دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تصریح کرد: آن دوستان آسیب اقتصادی و روحی سنگینی به «عشق و عالیجناب» و عوامل آن وارد کردند و حال بعضی از آن دوستان بر مسند کار نیستند و برخی همچنان هستند.

پاکدل اظهار کرد: بارها به دوستان گفته ام که آمادگی این را دارم که «عشق و عالیجناب» را با تغییراتی که مربوط به حیطه کارگردانی و اجرا می شود به صحنه ببرم؛ نه اینکه ممیزی هایی که مطلقا قبول ندارم اعمال کنم.

کارگردان «عشق و عالیجناب» تأکید کرد: متن به اتفاق آرا تصویب شد و بعد جلسه گذاشتند و چیزهایی را به متن اطلاق کردند که مطلقا ربطی به آن نداشت.

وی ادامه داد: برای اجرای نمایش «عشق و عالیجناب» یک اراده ای نیاز است. البته شرایط دارد بهتر می شود زیرا آن موقع سعه صدر کمتر بود ولی حالا راحت می شود راجع به کودتای ۲۸ مرداد صحبت کرد.

پاکدل تصریح کرد: ما نمی فهمیم این کودتا خوب بود یا بد بود، آمریکایی بود یا نبود، درباره اش حرف بزنیم و یا نزنیم. بالاخره در این کودتا یک دولت ملی سقوط کرد و چیزی حدود ۸۰ سال ملت ایران را به عقب برد، همه چیز منجمد شد، بسیاری از روشنفکران و اندیشمندان به زندان رفتند و خیلی ها از بین رفتند، امیدها و آرزوها سرخورده شد و بدترین موجوداتی که می توانستند در مسند کار قرار گرفتند و کشور را به سمت نابودی بردند. در آن زمان حداقل ۱۵ سال جامعه یخ زده بود. «عشق و عالیجناب» قصه ای عاشقانه بود که در بستر سیاسی و کودتای ۲۸ مرداد روایت می شد و اصلا قصه ای نبود که صرفا به موضوع کودتا بپردازد.

این چهره شناخته شده عرصه تئاتر ایران اظهار امیدواری کرد که روزی اجرای نمایش «عشق و عالیجناب» در اراده دوستان قرار گیرد تا شرایط برای اجرای عمومی این اثر فراهم شود.

حسین پاکدل در حال حاضر نمایش «کابوس حضرت اشرف» را با موضوع شخصیت قوام در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده است. این اثر نمایشی نیز برنده جایزه برگزیده نمایشنامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج