۴۹۲۸۳۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چگونه ویدئوهای «لایک گیر» بسازیم؟

هر ویدئویی که در فضای مجازی پخش می شود جذاب نیست. همه ویدئوهای پرمخاطب هم لزوما ویدئوهای خوبی نیستند و ممکن است از نظر اخلاقی یا مسائل مختلف دیگری ایراد داشته باشند.

مجله دانستنیها: هر ویدئویی که در فضای مجازی پخش می شود جذاب نیست. همه ویدئوهای پرمخاطب هم لزوما ویدئوهای خوبی نیستند و ممکن است از نظر اخلاقی یا مسائل مختلف دیگری ایراد داشته باشند. با وجود این، مخاطب های باهوش همیشه محتوای خوب را تشخیص می دهند و آن را کشف می کنند. این مخاطبان خاص یعنی بیشتر کاربران آنلاین منبع الهام خیلی از ویدئوسازهای مجازی یا حتی تحلیلگران دنیای ویدئویی هستند. این تحلیلگران، ویدئوهای پرطرفدار جهان را بر اساس تعداد مخاطب های شان دسته بندی می کنند و نتایج آن را منتشر کرده اند.

دسته بندی و تحلیل آنها سلیقه خاصی را نشان می دهد که ممکن است کمتر کسی به آن توجه کرده باشد. در این مطلب «راهنمای تولید محتوا» سراغ موضوعات خاصی رفته ایم که در یکی از بزرگ ترین شبکه مجازی تولید و عرضه فیلم آنلاین، جزء پربازدیدترین ویدئوها بوده است. با مطالعه این بخش، سلیقه بخش زیادی از بیننده های مجازی دست تان می آید و می توانید به شیوه جدیدی محتوای تان را تامین کنید.

آنالیز محصول
برندها را مقایسه کنید
چگونه ویدئوهای «لایک گیر» بسازیم؟

فرض کنید می خواهید یک جنس جدید بخرید یا بین دو برند مختلف در تب و تاب هستید. یکی از بهترین راه ها جستجو در فضای مجازی و پیدا کردن ویدئوهایی است که دو مدل مختلف از یک جنس را با هم مقایسه کرده اند. این ویدئوها از پربیننده ترین ویدئوهای دنیای مجازی هستند که اصطلاحا به آنها «Product Review» می گویند. شاید برای تان جالب باشد که بدانید سازندگان این ویدئوها لزوما تولیدکنندگان یک محصول نبوده اند. تولیدکنندگان معمولا نمونه هایی از محصولات شان را برای تست و آزمایش در اختیار افراد می گذارند و آنها اجازه دارند تا قابلیت های محصول را بررسی کنند. ویدئوهای «بازبینی محصول»، فرآورده همان ابتکار است و هیچ هزینه اضافه ای برای سازنده اش ندارد.

سبک زندگی
سبک زندگی های دیدنی

سبک زندگی و اتفاقا روزمره آدم ها همیشه برای دیگران جذاب است. اگر آدم معروفی باشید، ویدئوی تان بیشتر دیده می شود و چشم ها بیشتر به طرف تان کشیده می شود ولی مفهومش این نیست که دیگران نمی توانند مخاطب جذب کنند. یکی از پربیننده ترین ویدئوهای مجازی مربوط به سبک زندگی افراد و نظراتی است که آنها درباره پدیده های مختلف، اتفاق های روزمره یا به طور کلی، از سبک زندگی شان به اشتراک گذاشته اند. هر چند جذب مخاطب از این راه خیلی جذاب و در عین حال ساده به نظر می رسد اما حواس تان باشد که مرزهای خصوصی و غیرخصوصی را در ویدئو های تان رعایت کنید. هر کسی می تواند آن ویدئو را ببیند، پس چیزی را که نباید کسی بداند یا انتشار آن اشتباه است، در اختیار دیگران نگذارید.

چگونه کار می کند
زندگی را آموزش بدهید
چگونه ویدئوهای «لایک گیر» بسازیم؟

ویدئوهایی که با عنوان How-to یا «چطور انجامش دهم؟» در فضای مجازی وجود دارد، یکی از پربیننده ترین ویدئوها در سراسر جهان هستند. این ویدئوها در بسیاری از موارد بی کلام هستند و یک کار خاص را آموزش می دهند. کلیپ های کوتاه آشپزی، آموزش تعمیر خودرو، وسایل الکترونیکی یا حتی ویدئویی برای آموزش نصب پرده، کابینت و راه اندازی تلویزیون، جزء پربازدیدترین ویدئوهای «چطور انجامش دهم؟» در دنیاست.

گاهی موضوعاتی که مخاطبان به دنبالش هستند، از این هم ساده تر است و شامل بخش پوشیدنی زندگی مانند «چطور دستمال گردن ببندیم» می شود. بررسی نتیجه جستجوها در گوگل نشان داده که بعضی از مردم ساده تر از آنچه ما فکر می کنیم دنبال ویدئو یا محتوای دلخواه شان می گردند. برای نمونه می نویسند: «چطور کابینت را نصب کنم؟» و بعد دکمه جستجو را فشار می دهند. ویدئوهای How-to با ساده ترین کلیدواژه ها همین افراد مبتدی را شکار می کنند.

بازی
تماشای بازی جذاب است

بازی کردن همیشه برای آدم ها جذاب بوده است، اما با گسترش ویدئوهای آنلاین، کسانی هستند که از تماشای بازی دیگران هم لذت می برند. ویدئوهایی که از «بازی کردن» ضبط و پخش می شود، یکی از جذاب ترین ویدئوهای دنیای مجازی است که مخاطبان زیادی را به خودش جذب کرده است. این ویدئوها فوت و فن های گریز از هر مرحله را به مخاطب نشان می دهد و در یک کلام او را با بازی همراه می کند. اگر بتوانید از بازی تان فیلم بگیرید، مخاطب زیادی با شما همراه می شود.

طنز
خنده را جدی بگیرید
چگونه ویدئوهای «لایک گیر» بسازیم؟

ویدئوهای کمدی و خنده دار همیشه جذابیت خاص خودشان را داشته اند. دوربین مخفی ها، استندآپ کمدی یا ویدئوهای جذاب و کوتاه همیشه طرفداران خاص خودشان را داشته اند و سابقه شان به مدت ها پیش از ویدئوهای آنلاین بر می گردد. با وجود این، بحث های خنده دار هنوز هم پرطرفدار هستند و مزه پرانی های جذاب همیشه دنیایی مخاطب جذب می کنند. ویدئوهای کوتاه از برنامه های تفریحی و جالب، سوتی ها یا رخدادهای بامزه روزانه و ... سال هاست طرفداران خاص خودشان را دارند.

بعد از خرید محصول
بسته بازکن ها

بعضی از ویدئوها مربوط به دوران «بعد از خرید» هستند. کسانی که این ویدئوها را منتشر می کنند، بعد از خریدن اقلام مختلف پوشیدنی، خوراکی و ... بسته های کالا را باز می کنند و از آنها استفاده می کنند و از واکنش شان فیلم می گیرند.

تولیدکنندگان این ویدئوها درباره ویژگی های چیزی که خریده اند، نظر می دهند. خوبی ها و بدی های آن را برای مخاطبان شان بازگو می کنند. اگر سوژه فیلم «خرید لباس» باشد، فوت و فن های خاص مربوط به آن را هم انتشار می دهند و درباره راحتی یا ویژگی های خاص پوشاک حرف می زنند.

پیشنهاد خرید
چی بخرم؟
چگونه ویدئوهای «لایک گیر» بسازیم؟

«پیشنهاد خرید» یکی دیگر از جذاب ترین ویدئوهای مجازی است که در این سال ها مدام دست به دست می شود. کسانی که این ویدئوها را منتشر می کنند، خودشان چیز تازه ای نخریده اند ولی در این موارد صاحب نظر هستند. در نتیجه می توانند به مخاطبان شان پیشنهاد بدهند چه چیزی را بخرند و از چه چیزی صرف نظر کنند. تولیدکنندگان این ویدئوها معمولا در رشته تخصصی خودشان آدم به روزی هستند و درباره اجناس مختلفی که به حوزه کاری شان مربوط می شود، آگاهی دارند. آنها با هدف مشاوره دادن وارد دنیای مجازی شده اند، نقطه قوت بیشتر آنها ارتباط مستمرشان با مخاطب است؛ آنها به پیام های افراد جواب می دهند.

آرشیو
ویژه کلکسیونرها

محتواهای عجیب و ویدئوهایی با موضوعات خاص و مخاطب پسند همیشه علت مشهور شدن تولیدکنندگان این ویدئوها شده اند. کلکسیونرها یکی از خاص ترین و جالب ترین سازندگان ویدئوهای آنلاین هستند که طرفداران زیادی هم در دنیای مجازی دارند. کلکسیونرها سبک زندگی شان و چیزهایی را که جمع آوری کرده اند، در دنیای مجازی پخش می کنند. این ویدئوها که شامل اشیای کلکسیونی و توضیحات آنهاست، یکی از جذاب ترین محتواهای آنلاین هستند که باعث شهرت کلکسیونر هم شده است. این نوع ویدئوها تنها سراغ کلکسیونرها نمی روند. هر کسی که چیز جالبی در خانه اش دارد یا کار عجیبی انجام می دهد، توجه مخاطبان مجازی را جلب می کند.

گفتگو
پرسش و پاسخ های پربیننده

پیدا کردن پاسخ پرسش ها در زمینه های مختلف گاهی بسیار پیچیده می شود. پیدا کردن پاسخ درست و توضیحات تکمیلی هم ساده نیست. در چنین مواقعی ویدئوها کمک بسیار مهمی هستند. «پرسش و پاسخ های ویدئویی» یکی از مهم ترین و جذاب ترین محتواهای مجازی است. این ویدئوها در زمینه های مختلفی ساخته می شوند. بعضی های شان دنبال پاسخ دادن به سوالات علمی و منطقی مخاطب هستند اما گروهی دیگر از این ویدئوها که در خارج از ایران طرفداران بسیار زیادی دارند، سراغ پاسخ دادن به پرسش هایی از سلبریتی ها و افراد معروف می روند. یکی از ترفندهایی که باعث جذابیت این پاسخ ها می شود استفاده از چهره های مشهور و شناخته شده جهانی است.

آموزش
معلم هایی که دیده می شوند
چگونه ویدئوهای «لایک گیر» بسازیم؟

ویدئوهای آموزشی همیشه مخاطب های خاص خودشان را دارند. در این ویدئوها ،آموزگار یا کارشناسی وجود دارد که درباره مبحث خاص درسی توضیح می دهد. کسانی که این ویدئوها را منتشر می کنند، لزوما استاد دانشگاه نیستند و همیشه هم سراغ بخش های سخت و عجیب علم نمی روند. مخاطب این ویدئوها معمولا دو طیف کودکان یا دانش آموزان دبیرستانی هستند. البته خود ویدئو باید برای مخاطب جذابیت داشته باشد و مطالب را به شکلی قابل فهم ارائه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج